Page 43 - TRACTION 119
P. 43
αγώνες αντοχής, όμως, τα pit stops επαναλαμβάνονται κάθε 45 λεπτά. Μόλις τελειώσει ο ανεφοδιασμός μπαίνουν τα τακάκια, οι τροχοί με
Δηλαδή σε έναν 24ωρο αγώνα, θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον – φρέσκα ελαστικά τοποθετούνται, επιστρέφουν και ασφαλίζονται οι
εκτός απροόπτου σημαίνει αυτό – περί τα 30 pit stops. άξονες και κάπου ανάμεσα ο νέος οδηγός έχει ανέβει. Κατεβαίνουν τα
Οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι δυσανάλογα πολλές καθώς stands και ο αγώνας συνεχίζεται.
ένα πλήρες pit stop περιλαμβάνει αλλαγή δύο τροχών, τακάκια, συ- Οι κορυφαίες ομάδες του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής, για
μπλήρωμα λαδιού στον κινητήρα, αλλαγή οδηγού και, φυσικά, ανε- όλες αυτές τις ενέργειες χρειάζονται περί τα 14-20 δευτερόλεπτα. Οι
φοδιασμό, που από μόνος του κρατά, στις καλύτερες περιπτώσεις, 5-6 ερασιτεχνικές ομάδες, στην καλύτερη περίπτωση, θα χρειαστούν κάτι
δευτερόλεπτα. λιγότερο από 30”.
Η πρώτη δουλειά είναι να στηθεί η μοτοσυκλέτα στα stands ώστε να ση- Με τη βοήθεια της αριθμητικής καταλαβαίνουμε ότι κάθε χαμένο δευτε-
κωθούν οι τροχοί στον αέρα. Ταυτόχρονα κατεβαίνει ο οδηγός. Δύο τεχνι- ρόλεπτο στα pits πολλαπλασιάζεται επί 30. Μια διαφορά 5” από τη μια
κοί λύνουν τους άξονες των τροχών και δύο άλλοι τους αφαιρούν από τη ομάδα στην άλλη μεταφράζεται σε 150”, δηλαδή 2,5 λεπτά! Στον ίδιο
θέση τους. Δυο ακόμη τεχνικοί αφαιρούν τα τακάκια από τις δαγκάνες που χρόνο, η «καλή» ομάδα έχει κάνει τουλάχιστον έναν γύρο παραπάνω!
έχουν αυτοματισμό ώστε να τις ανοίγουν μόλις βγουν οι τροχοί. Η κρισιμότητα της στιγμής, φέρνει ένταση και αγωνία, παρότι αυτό που
Εκείνη τη στιγμή γίνεται ο ανεφοδιασμός, καθώς την ώρα του ανεφοδι- απαιτείται είναι ψυχραιμία και ακρίβεια. Ο κανόνας λέει «Slow is smooth,
ασμού δεν επιτρέπεται κανείς άλλος να ακουμπά τη μοτοσυκλέτα. Άρα smooth is fast».
ο οδηγός είναι εκτός, οι μηχανικοί με τους νέους τροχούς και τα τακάκια Ή, όπως εύστοχα έλεγε και ο θρυλικός σερίφης Wyatt Earp, «Πάρε τον
περιμένουν. χρόνο σου να βιαστείς»...