Page 42 - TRACTION 120
P. 42

EXTREME:  ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ DAKAR





























              Για έναν χρόνο πλανιόταν το ερώτημα αν θα λήξει το θέμα Rally Dakar
              και τελικά αποφασίστηκε να μετακομίσει σε άλλη ήπειρο. Σε μια τέτοια
              διοργάνωση οι συνεννοήσεις με τις χώρες γίνεται σε επίπεδο κυβερνήσε-
              ων και έπρεπε να ξεκινήσουν από την αρχή στη Ν. Αμερική.
              Το δεύτερο κεφάλαιο στην ιστορία του Dakar ξεκίνησε με δύο χώρες,
              την Αργεντινή και τη Χιλή. Ο χαρακτήρας της περιπέτειας παρέμεινε, η
              διάρκεια και η δυσκολία επίσης, αυξημένη μάλιστα από το γεγονός ότι
              περιλάμβανε πια, εκτός από δυσπρόσιτα εδάφη, και αφιλόξενο υψόμε-
              τρο. Το πέρασμα της οροσειράς των Άνδεων δυσκόλεψε τα πνευμόνια
              των οδηγών αλλά και τη λειτουργία των κινητήρων από την ανεπάρκεια
              οξυγόνου.
              To Dakar είχε βρει ένα νέο σπίτι, όπου πέρασε τα επόμενα 11 χρόνια.
              Χώρες  εναλλάχθηκαν,  οι  ομάδες  προσαρμόστηκαν,  όμως  η  ιστορία
              επαναλαμβάνεται. Θέματα ασφάλειας περιορίζουν τον αγώνα να διε-
              ξαχθεί για πρώτη φορά στην ιστορία του στα εδάφη μίας μόνο χώρας,
              στο Περού, το 2019. Το κάστρο της διακρατικής διοργάνωσης έπεσε
              και ταυτόχρονα έμελλε να είναι η 41η διοργάνωση η τελευταία που
              διεξήχθη στη Ν. Αμερική.
              Το ερώτημα τέθηκε ξανά. Θα σταματήσει ο αγώνας ή θα αναζητήσει
              νέο σπίτι; Ο συγχρονισμός με την απόφαση της βασιλικής οικογένειας
              της Σαουδικής Αραβίας να κάνει άνοιγμα στον τουρισμό ήρθε ως μάννα
              εξ ουρανού για την ASO, το διοργανωτή του αγώνα.
              Η πρόσκληση έγινε αποδεκτή, οι συζητήσεις ήταν σύντομες και η απόφα-
              ση πάρθηκε από κοινού με συνοπτικές διαδικασίες. Το Rally Dakar θα
              διεξάγεται για τα επόμενα πέντε χρόνια στα εδάφη της μεγαλύτερης σε
              έκταση χώρας της Μέσης Ανατολής.
              Το Dakar άνοιξε το τρίτο κεφάλαιο της ιστορίας του το 2020. Για
              όσους βετεράνους πια έχουν τρέξει τόσο στην Αφρική όσο και στη
              Λατινική  Αμερική, το πέρασμα στην Ασία επαναφέρει τον αγώνα
              πιο κοντά στον αρχικό του χαρακτήρα. Λεπτή άμμος, έρημος, αχα-
              νείς εκτάσεις και διαρκής πορεία, έναντι των κυκλικών διαδρομών
              γύρω από μία πόλη ή έναν τόπο κοντά στον «πολιτισμό». Οι απέ-
              ραντες εκτάσεις της Σ. Αραβίας και οι αμμόλοφοι που φτάνουν τα
              250 μέτρα σε ύψος συνδυάστηκαν με ατελείωτες ώρες οδήγησης,
              διαμονή στην ύπαιθρο και μεγαλύτερες απαιτήσεις από οδηγούς
              και οχήματα.

              42 TRACTION MAGAZINE08
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47