Page 50 - TRACTION 121
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
ΤΟ CIVIC ΤΟΥ 2010 ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΕΡ∆ΙΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ BTCC, ΕΦΟΣΟΝ
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ HONDA. ΤΙΠΟΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ
ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ∆ΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΟ
Ως θριαµβεύτρια σε δύο από τους τρεις πιο σηµαντικούς τίτλους της χρονιάς, η
Honda Racing θα έπρεπε να ένιωθε απόλυτα ικανοποιηµένη από την απόδοση
του Civic. Όµως, αφ’ ενός το BTCC, το Βρετανικό Πρωτάθληµα Αυτοκινήτων
Τουρισµού, είναι υπερβολικά απαιτητικό και εξίσου δηµοφιλές. Αφ’ ετέρου, οι
οδηγοί που συµµετέχουν στο συγκεκριµένο είδος αγώνων είναι και αυτοί υπερ-
βολικά σκληροί και άλλο τόσο φιλόδοξοι για να περιορίζονται στις χαµηλότερες
θέσεις του βάθρου. Συνεπώς τίποτα λιγότερο από το απόλυτο δεν είναι αρκετό,
τόσο για τις (εργοστασιακές) οµάδες, όσο και για τους οδηγούς. Βεβαίως, το
2010 ήταν µια χρονιά - ορόσηµο για το BTCC καθώς από την επόµενη σεζόν θα
εισαγόταν το Αυτοκίνητο Νέας Γενιάς, µια συνταγή µε καινούργιες προδιαγρα-
φές. Οπότε, το Civic του 2010 ήταν µεν το πρώτο για την επιστροφή της Honda
ως εργοστασιακής οµάδας αλλά και το τελευταίο µε τα τεχνικά χαρακτηριστικά
της κατηγορίας Super 2000.
Στο τέλος του πρωταθλήµατος, ο απολογισµός της Honda δεν ήταν καθόλου
ευκαταφρόνητος: Τα προσθιοκίνητα Civic µε το δίλιτρο µοτέρ και την απόδοση
των περίπου 300 ίππων είχαν κερδίσει σε 10 αγώνες συνολικά, κατακτώντας
πανηγυρικά το πρωτάθληµα κατασκευαστών και οµάδων. Οι οδηγοί Matt Neal
και Gordon Shedden κατετάγησαν στη 2η και 3η θέση του βαθµολογικού πίνακα
ύστερα από έναν µαραθώνιο 30 αγώνων. Ο Matt Neal ήταν τότε 43 ετών, ήδη
δις πρωταθλητής BTCC και πάλεψε σκληρά µε τον τελικό πρωταθλητή, τον Jason
Plato µε Chevrolet Cruze. Ο Neal θα έπαιρνε την εκδίκησή του για τον χαµένο
τίτλο του 2010 παίρνοντας το πρωτάθληµα το 2011. Οδηγώντας και πάλι ένα
Honda Civic και, φυσικά, ενισχύοντας την αίγλη ενός αυτοκινήτου γεννηµένου
για διακρίσεις στις πίστες των αγώνων.