Page 16 - TRACTION 123
P. 16

ΙNFO                                                                       ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ





                Είναι προφανές ότι, όπως συνηθίζεται στα φινλανδικά ονόµατα, δεν γνωρίζουµε τα    AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                µεσαία από αυτά, µια και χρησιµοποιούνται µόνο δύο –συνήθως τα ακριανά – κατά
                τα µέσα δυτικά πρότυπα, τα οποία και συγκρατούµε. Ο εικονιζόµενος λοιπόν, που θα   02.05.1986
                µπορούσαµε να τον αποκαλέσουµε και Matti Pellervo, γεννήθηκε στις 2 Απριλίου   Χάνει τη ζωή του στην Κορσική ύστερα από
                του 1959 στη Laukaa και είναι ένας πραγµατικός θρύλος των ράλι. Μία φυσιογνω-  ατύχηµα  ο  Henri  Toivonen,  θρύλος  των
                µία, όσο και ισχυρή προσωπικότητα, που άφησε ανεξίτηλο το όνοµά του στις Ειδικές   ράλι, που οδήγησε για τις Talbot Sunbeam,
                ∆ιαδροµές των ράλι όλου του κόσµου και µπήκε δίκαια στο Hall Of Fame των µεγά-  Opel,  Porsche  και  τη  Lancia.  Ενώ  προη-
                λων του µηχανοκίνητου αθλητισµού. Η επαγγελµατική του καριέρα µε τις εργοστασι-  γείται, µε τη Lancia Delta S4, στον Γύρο της Κορσικής, βγαίνει
                ακές οµάδες στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι διήρκεσε από το 1983 έως το 2002.   από τον δρόµο και το αυτοκίνητό του παίρνει φωτιά. Ο ίδιος
                Κέρδισε 23 αγώνες και τέσσερα παγκόσµια πρωταθλήµατα οδηγών, αριθµοί που   και ο Ιταλοαµερικανός συνοδηγός του Σέρτζιο Κρέστο όχι µό-
                αµφότεροι αποτέλεσαν ρεκόρ. Τόσο ο Sebastien Loeb όσο και ο Sebastien Ogier   νον χάνουν τη ζωή τους, αλλά εξαϋλώνονται. Εικάζεται ότι η
                έχουν κερδίσει περισσότερους τίτλους παγκοσµίως, αλλά µέχρι στιγµής κανένας οδη-  Lancia εξερράγη όταν κάποια διαρροή καυσίµου ακούµπησε
                γός δεν κατάφερε να επαναλάβει το κατόρθωµα του φιλοξενουµένου µας, να γίνει   σε πυρακτωµένο µέταλλο. Μέσα σε λίγες ώρες από το ατύχη-
                δηλαδή παγκόσµιος πρωταθλητής µε τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Απλώς ο   µα ο τότε πρόεδρος της FISA Ζαν-Μαρί Μπαλέστρ ανακοίνωσε
                Ogier κατάφερε να κερδίσει διαδοχικούς τίτλους µε διαφορετικούς κατασκευαστές.   την απαγόρευση των αυτοκινήτων Group B από την επόµενη
                Ο Matti Pellervo λοιπόν – ας χρησιµοποιήσουµε αυτή την ονοµασία εδώ - υπέγρα-  σεζόν,  τερµατίζοντας  έτσι  την  ιδιαίτερα  δηµοφιλή  εποχή  των
                ψε στην Toyota το 1983 και σηµείωσε την πρώτη του νίκη στο WRC την τρίτη χρονιά   supercar στα ράλι. Στη µνήµη του η Μισέλ Μουτόν ξεκίνησε τη
                του στην οµάδα. Οι επιδόσεις του έκαναν αίσθηση και η Peugeot δεν έχασε την   διοργάνωση ενός ετήσιου memorial, που αργότερα µετονοµά-
                                        ευκαιρία να του προσφέρει συµβόλαιο για το   στηκε σε Race Of Champions.
                                        1986, προκειµένου να διατηρήσει τα σκήπτρα
                                        στο πρωτάθληµα κατασκευαστών. Ο Φινλαν-       10.05.1967
                                        δός δεν τους απογοήτευσε και στο τέλος της   Πεθαίνει από εγκαύµατα σε ατύχηµα στο
                                        χρονιάς στέφθηκε πρωταθλητής, ο νεότερος     Μονακό ο Lorenzo Bandini, Ιταλός πιλότος
                                        στην ιστορία των ράλι. Καθώς η Peugeot       αγώνων αυτοκινήτου, ο οποίος αγωνίστη-
                                        αποσύρθηκε από το πρωτάθληµα µετά την        κε  στη  Formula1  για  τις  οµάδες  Scuderia
                                        απαγόρευση του Group Β µετακόµισε στη   Centro Sud και Ferrari. Άρχισε τους αγώνες το 1957 µε ένα
               QUIZ                     Lancia και έγινε ο πρώτος οδηγός που υπερα-  δανεικό Fiat 1100, ενώ στην F1 βρέθηκε στις αρχές του ’60
                                        σπίστηκε µε επιτυχία τον τίτλο του. Ύστερα από   κάνοντας το ντεµπούτο του στο βελγικό Grand Prix. Η πρώτη
                µια διετή παραµονή στην ιταλική οµάδα επέστρεψε στην Toyota, για να ξαναπάει στη   και µοναδική του νίκη ήρθε το 1964 στον αγώνα της Αυστρίας.
                Lancia µε την οποία και κέρδισε ένα τρίτο πρωτάθληµα που δηµιούργησε ρεκόρ   Συνολικά συµµετείχε σε 42 Grand Prix. Στην κηδεία του, που
                το 1991. Το 1993 επανενώθηκε µε την Toyota και κέρδισε τον τέταρτο τίτλο του. Το   έγινε στο Ρετζιόλο, παρευρέθηκαν 100.000 άτοµα.
                1995, µετά την τιµωρία της Toyota λόγω του παράνοµου turbo και την απαγόρευση
                συµµετοχής της στο WRC για έναν χρόνο, αποσύρθηκε προσωρινά από την ενεργό   14.05.1925
                δράση, µέχρις ότου εντάχθηκε στη Ford κατά τη διάρκεια της σεζόν του 1997 αντικα-  Γεννιέται  στη  Γλασκώβη  της  Σκωτίας  ο
                θιστώντας τον Armin Schwarz. Μετά τη µετακίνησή του στη Subaru το 1999, πήρε την   Ninian  Sanderson,  έµπορος  αυτοκινήτων
                πρώτη του νίκη µετά από διάστηµα πέντε χρόνων. Πριν αποσυρθεί µετά το τέλος της   και οδηγός αγώνων, που ήταν νικητής του
                σεζόν του 2002, συµµετείχε σε µερικούς αγώνες µε τη Hyundai. Στα επιτεύγµατά του   24 Hours of Le Mans το 1956 για την οµά-
                εκτός του WRC περιλαµβάνονται η νίκη του στο Ράλι Ντακάρ το 1988 και στο Race   δα Ecurie Ecosse, µαζί µε τον Ron Flockhart, σε µία εργοστασια-
                of Champions το 1988 και το 1991. Μετά την αποχώρησή του από τα ράλι, απασχο-  κή Jaguar D-Type. Το 1999 αυτή η Jaguar πωλήθηκε σε δηµο-
                λήθηκε στους τοµείς των επιχειρήσεων και της πολιτικής. Το 2007 σηµείωσε το παγκό-  πρασία στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο για 1,71 εκατοµµύρια
                σµιο ρεκόρ ταχύτητας σε πάγο µε µία Bentley Continental GT. Το 2011 έκανε ένα   λίρες στερλίνες, όντας µέχρι τότε το πιο ακριβό αυτοκίνητο που
                ακόµα ρεκόρ επιτυγχάνοντας ταχήτητα 330,695 χλµ./ώρα µε µία convertible Bentley   αγοράστηκε ποτέ σε δηµοπρασία.
                Continental Supersports. Σήµερα ζει στο Μονακό, αλλά παράλληλα περνάει χρόνο
                στο οικογενειακό του αγρόκτηµα στη γενέτειρά του Laukaa, το οποίο περιλαµβάνει   27.05.1976
                µια µεγάλη εξοχική κατοικία και εκατοντάδες εκτάρια γης. ∆ιαθέτει µια µεγάλη   Γεννιέται  στην  Einsiedeln  της  Ελβετίας  ο
                συλλογή αυτοκινήτων η οποία περιλαµβάνει έξι Ferrari, µεταξύ των οποίων µία F40   Marcel  Fassler,  επαγγελµατίας  οδηγός
                και µία 288 GTO, καθώς και τα τέσσερα αυτοκίνητα ράλι µε τα οποία κέρδισε το   αγώνων, που οδήγησε για τις οµάδες Team
                παγκόσµιο πρωτάθληµα. Το 2008, από κοινού µε τη σύζυγό του Pirjo, υπέβαλαν   Oreca-Matmut, Corvette Racing και Audi
                αίτηση διαζυγίου, ενώ µαζί έχουν αποκτήσει δύο γιους ονόµατι Tino και Niko. Τέλος,   Sport Team Joest σε πρωταθλήµατα αντοχής. Κέρδισε τις 24
                ο πατέρας του Pekka (1934-2013) ήταν επίσης πρώην οδηγός ράλι.  Hours of Le Mans τρεις φορές, ενώ αναδείχθηκε τιτλούχος του
                                                                        World Endurance Drivers’ Championship το 2012.
                                           Γιούχα Κάνκουνεν (Juha Kankkunen)
              16 TRACTION MAGAZINE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21