Page 40 - TRACTION 123
P. 40

EXTREME:  ΚΙΤΕ BUGGYING






















































              Kite buggy                                          Τιμόνι δεν υπάρχει και για την αλλαγή κατεύθυνσης ο οδηγός χρησιμο-
              Τα kite buggies είναι ελαφρές ιδιοκατασκευές που κινούνται αποκλει-  ποιεί τα πόδια του. Αντί τιμονιού υπάρχουν δύο μαρσπιέ – ενίοτε και με
              στικά από ένα «power kite». Είναι μονοθέσια buggies, τρίτροχα με   δέστρες – στις απολήξεις του άξονα του εμπρός τροχού, τα οποία έχουν
              έναν τροχό εμπρός με σύστημα διεύθυνσης ανάλογο μιας μοτοσυκλέ-  δύο χρήσεις.
              τας / ποδηλάτου και δύο σταθερούς τροχούς πίσω σε ενιαίο άξονα.   Η μία είναι για την αλλαγή κατεύθυνσης. Πιέζοντας από τη μία πλευρά,
              Μόνο που συμβατικό τιμόνι δεν υπάρχει, καθώς τις αλλαγές κατεύθυν-  ο τροχός στρίβει και το όχημα αλλάζει πορεία.
              σης ορίζει ο οδηγός με τα πόδια του. Τα χέρια του έχουν άλλη δουλειά   Η άλλη είναι για να τα πιέζει ώστε σε συνδυασμό με την πλάτη τού
              να κάνουν.                                          καθίσματος να σφηνώνει στο όχημα και να παραμένει μαζί του και να
              Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και στην εξάρτυση που φορά είναι αγκυ-  μην τον τραβά το αλεξίπτωτο, καθώς είναι δεμένο επάνω του και όχι
              ρωμένος ο κινητήριος θόλος, το powerkite. Στα χέρια του κρατά την   στο όχημα.
              μπάρα με την οποία, με κατάλληλες κινήσεις, αλλάζει τη θέση του kite   Οι δέστρες στα μαρσπιέ/τιμόνι δεν ενδείκνυνται για χρήση από αρχά-
              στον χώρο, γεμίζει έτσι με αέρα υπό άλλη γωνία και τραβά προς τα   ριους, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο ανατροπής τού οχήματος. Σε αυτή
              εκεί, άρα αλλάζει την κατεύθυνσή του κι έτσι παρασύρει ανάλογα το   την περίπτωση, αν δεν είναι επιδέξιοι στην απελευθέρωση των ποδιών,
              όχημα.                                              υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο τραυματισμού στους αστραγάλους.
              Το κάθισμα είναι τύπου bucket με καλή πλευρική στήριξη και ανθεκτική   Φρένα δεν υπάρχουν με την έννοια που τα γνωρίζουμε, και για την
              πλάτη. Είναι σημαντικό, καθώς ο οδηγός πρέπει να περάσει τη δύναμη   επιβράδυνση ο οδηγός χρησιμοποιεί τον θόλο τοποθετώντας τον σε
              έλξης, που μπορεί να έρχεται και από το πλάι, στο όχημα. Η «μετάδοση»   κατάλληλη  θέση,  κόντρα  στην  κίνησή  του.  Το  φάρδος  των  τροχών
              της δύναμης έλξης, με λίγα λόγια, γίνεται με το σώμα του οδηγού.  μπορεί να διαφέρει από πολύ λεπτά για επίτευξη ταχύτητας σε στέρεα

              40 TRACTION MAGAZINE08
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45