Page 30 - TRACTION 124
P. 30
ΠΙΣΣΑ & ΧΩΜΑ
EL MATADOR ΑΝΑ∆ΕΙΧΘΗΚΕ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ
S
O
L
A
S
Ο
Ο CARLOS SAINZ
R
A
C
I
N
Z
ΥΤΕΡΟΣ
ΑΝΑ∆ΕΙΧΘΗΚΕ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ
ΑΝΑ∆ΕΙΧΘΗΚΕ Ο ΚΑΛ
ΑΛΙ ΟΛΩΝ
Ο∆ΗΓΟΣ Ρ
Ο∆ΗΓΟΣ ΡΑΛΙ ΟΛΩΝ
Ο∆ΗΓΟΣ ΡΑΛΙ ΟΛΩΝ
EL REY ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ
ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ
∆ΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ!
Κ
Σ
Η
Ο
Η
Π
Σ
∆
Η
∆ΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ!
Ο
!
Μ
EL CONQUISTADOR
που του επεφύλασσε η καριέρα του, ταυτόχρονα απίστευτα λογικός στη
Ο δις παγκόσµιος πρωταθλητής, ο Ισπανός Carlos Sainz, επιλέχθηκε ως ο
που του επεφύλασσε η καριέρα του, ταυτόχρονα απίστευτα λογικός στη
Ο δις παγκόσµιος πρωταθλητής, ο Ισπανός Carlos Sainz, επιλέχθηκε ως ο που του επεφύλασσε η καριέρα του, ταυτόχρονα απίστευτα λογικός στη
καλύτερος οδηγός ράλι στην ιστορία του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος διαχείριση του θυµού του, διπλωµάτης, όσο και ικανότατος σε επίπεδο
Ράλι (WRC), αφού νίκησε τον Γάλλο Sebastien Loeb, εννέα φορές πρωτα- διορατικότητας όσον αφορά τις επαγγελµατικές του επιλογές. Ωστόσο, αυτό
θλητή, σε σχετική δηµοσκόπηση που έγινε τον προηγούµενο Μάιο µεταξύ που θα αφήσει ως τεράστια παρακαταθήκη στον κόσµο των οδηγών του
οπαδών των ράλι και ειδικών δηµοσιογράφων. WRC, είναι το γεγονός ότι είναι ο πρώτος στην ιστορία του θεσµού που εξέ-
λιξε σε απίστευτο βαθµό ουσίας αλλά και λεπτοµέρειας τα συµβόλαια που
Η διαδικασία συνήπτε µε τις οµάδες για τις οποίες οδηγούσε. Όχι. ∆εν είχε συνδικαλιστική
Στις 3 Απριλίου, οι υποστηρικτές του WRC ανακοίνωσαν τη δηµιουργία λογική και βάση αυτή η ενέργειά του. Το έκανε για τον εαυτό του. Πρόσεχε
δηµοσκόπησης στον ιστότοπό τους για να επιλέξουν τον καλύτερο οδηγό και απαιτούσε εντυπωσιακά σε λεπτοµέρειες περιεχόµενα στους όρους των
όλων των εποχών. Οι ψήφοι των φίλων των ράλι υπολογίζονταν στο 40% συµβολαίων του για τη δεκαετία του ’90.
του αποτελέσµατος σε κάθε διαδικασία play offs µεταξύ οδηγών, επιλογή Ήταν αυτός που ανέβασε το επίπεδο των απαιτήσεων των οδηγών.
και συνδυασµός που έγινε από επιτροπή έξι ειδικών δηµοσιογράφων. Οι Μετά, ακολούθησαν κι άλλοι…
20 οδηγοί επιλέχθηκαν µε βάση τους τίτλους τους, τις νίκες στα ράλι και τα
βάθρα. Καριέρα και Ράλλυ Ακρόπολις
Την οµάδα ειδικών δηµοσιογράφων αποτελούσαν οι Julian Porter Ο Carlos Sainz, στην πλούσια καριέρα του στο WRC, οδήγησε για τις Ford,
(σχολιαστής και ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός του WRC), Marco Giordo Toyota, Lancia, Subaru και Citroen. Συµµετείχε συνολικά σε 196 αγώνες,
(περιοδικό «Autosprint», Ιταλία), Reiner Kuhn («Motorsport aktuell», σηµείωσε 26 νίκες, κέρδισε δύο παγκόσµιους τίτλους οδηγών (1990 και
Γερµανία), David Evans (DirtFish, ΗΠΑ), Loic Rocci («Auto hebdo», Γαλλία) 1992), το πρώτο του διεθνές ράλι ήταν στην Πορτογαλία το 1987, σηµείω-
και Jose Manuel Gonzalez (WRC + All Live σχολιαστής, Ισπανία). Πάνω σε την πρώτη νίκη του στο Ακρόπολις του 1990, την τελευταία νίκη του στην
από 80.000 ψηφοφόροι ψήφισαν στον τελικό. Ο Sainz κέρδισε το 57,28% Αργεντινή το 2004, ενώ τελευταίος αγώνας ήταν το 50ο Ακρόπολις του
των τελικών ψήφων και για να διεκδικήσει αυτή τη νίκη, ο Ισπανός έπρεπε 2005. Το Ακρόπολις ήταν ένας ιδιαίτερος αγώνας για τον Ισπανό. Όχι µόνο
να κερδίσει νωρίτερα τους Φινλανδούς Hannu Mikkola (πρωταθλητής το γιατί κερδίζοντας εδώ τον πρώτο του παγκόσµιο αγώνα έβαλε τις βάσεις
1983) στον πρώτο γύρο και τον Tommi Makkinen (νικητής το 1996, 1997, για µία µεγαλειώδη καριέρα, αλλά και γιατί από τις συµµετοχές του στον
1998 και 1999) στα προηµιτελικά. ελληνικό αγώνα έγινε καλύτερος τεχνικά και οδηγικά. Θα τον θυµόµαστε
Ο Sainz ήρθε στη συνέχεια αντιµέτωπος µε τον Γάλλο Sebastien Ogier να έχει αυτή τη µεγαλειώδη – στα όρια της βασιλικής – εµφάνιση στις συνε-
(έξι φορές πρωταθλητής µεταξύ 2013 και 2018) στους ηµιτελικούς για να ντεύξεις Τύπου, να αποκαλεί την Ειδική ∆ιαδροµή της Αναβύσσου «Mickey
φτάσει στον τελικό απέναντι στον Sebastien Loeb, που είναι ο πιο επιτυχη- Mouse Stages», που έδωσε στη συνέχεια αυτή την ονοµασία διεθνώς στις
µένος οδηγός ράλι µε εννέα συνεχόµενους τίτλους µεταξύ 2004 και 2012. τεχνητές σουπερειδικές - show κοντά στις πόλεις, αλλά και να διασκεδάζει
Ο οδηγός από τη Μαδρίτη που έχει παρατσούκλι «El Matador» στέφθηκε αρκούντως τις τρεις νίκες που σηµείωσε στο Ράλλυ Ακρόπολις, πάντα µε
παγκόσµιος πρωταθλητής το 1990 και το 1992 (και οι δύο τίτλοι µε την τον φίλο του Louis Moya στο δεξί κάθισµα: Το 1990 µε Toyota Celica
Toyota). Σύµφωνα µε το WRC, υπήρξε ένας από τους «πιο σταθερούς οδη- 4WD, το 1994 µε Subaru Impreza και το 1997 µε Ford Escort.
γούς του πρωταθλήµατος και τερµάτισε δεύτερος ή τρίτος στο πρωτάθληµα
σε εννέα περιπτώσεις.» Επιµύθιο
Μετά το WRC, ξεκίνησε να αγωνίζεται στο Ντακάρ που κέρδισε το 2010 Μπορεί κάποιοι από εµάς να θεωρήσουν τη νέα αυτή, µοναδική και σπά-
(Volkswagen Touareg), 2018 (Peugeot 3008) και 2020 (Mini) και ήταν νια διάκριση του «El Matandor», ως ένα ακόµα δείγµα της περιφερόµενης
τρίτος το 2011 (Volkswagen). µαταιοδοξίας του, που υπαγορεύει τη συγκέντρωση βλεµµάτων θαυµα-
σµού στο πρόσωπό του… Την οποία απολαµβάνει ακόµα και σήµερα, µε
Η προσφορά του στο WRC το καθιερωµένο - σηµείο αναφοράς µειδίαµά του. Ακόµα κι έτσι όµως, δεν
Μεγάλη. Και δεν είναι καθόλου υπερβολή. Με την προσωπικότητά του µπορεί παρά να συµφωνήσουµε όλοι µας ότι το WRC έχει ανάγκη ανθρώ-
έδωσε «πόντους» στο ανάστηµα του WRC. Ήταν ένας οδηγός µε άποψη, πους µε την προσωπικότητα του Ισπανού δις παγκόσµιου πρωταθλητή…
ήπιων τόνων γενικά, εκτός εαυτού σε ακραίες ψυχολογικές δοκιµασίες Sainz είναι αυτός!
30 TRACTION MAGAZINE