Page 26 - TRACTION 124
P. 26

MOTO: VESPA ELETTRICA 70 km/h

               Αθόρυβη και Μεγαλύτερη






                                                -Πώς το λένε το μοντέλο;
                                                 -70 χιλιόμετρα την ώρα
                                   -Δεν σε ρώτησα πόσο τρέχει, πώς το λένε ρώτησα
                                                -70 χιλιόμετρα την ώρα...

              Το τοπίο με τα ηλεκτροκίνητα διαμορφώνεται στις μέρες μας σε όλο τον   Elettrica για να υποδηλώνει ξεκάθαρα περί τίνος πρόκειται: Μια Vespa
              κόσμο. Πρωτότυπα οχήματα εμφανίζονται όλο και πιο συχνά, κάποια   ηλεκτρική. Το πρώτο μοντέλο είχε τα χαρακτηριστικά και την απόδοση
              ελάχιστα μοντέλα κυκλοφορούν ήδη και εξελίσσονται χρόνο με τον χρό-  μοτοποδηλάτου 50 κ.εκ. οπότε και η ταξινόμησή του γίνεται ως τέτοιο.
              νο.                                                Κι εδώ ανοίγει το τεράστιο κεφάλαιο της ταξινόμησης των ηλεκτροκίνη-
              Η Piaggio έχει το παράδοξο αφενός μιας σχετικά και συγκριτικά μικρής   των οχημάτων που ακόμη δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως. Ποιο θα εί-
              παραγωγής νέων μοντέλων κι αφετέρου να καινοτομεί και να πρωτοπο-  ναι το χαρακτηριστικό με το οποίο θα κατηγοριοποιούνται, εφόσον δεν
              ρεί σε τομείς όπου ελάχιστοι τολμούν πραγματικά. Η ηλεκτροκίνηση στη   υπάρχει κυβισμός; Μην είναι η ροπή, μην είν’ η ισχύς ή μήπως η τελική
              μοτοσυκλέτα είναι ένας από αυτούς.                 ταχύτητα; Ή μήπως κάποια αναλογία κιλών ανά ίππο ή χιλιογραμμόμετρο
              Οι παραδοσιακά κραταιοί κατασκευαστές μοτοσυκλετών δείχνουν να   ροπής; Η βιαστική απάντηση «με την ισχύ» εμπεριέχει το παράδοξο ηλε-
              διστάζουν στην εξέλιξη, παραγωγή και διάθεση ηλεκτροκίνητων μοτο-  κτροκίνητες μοτοσυκλέτες να έχουν ισχύ ανάλογη μιας συμβατικής 600
              συκλετών, με μόνες τη Harley Davidson και το Piaggio Group να έχουν   κ.εκ αλλά ροπή που ανταγωνίζεται εκείνη της κατηγορίας των 1.000 κ.εκ.
              ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην γκάμα τους.             Η Piaggio έλυσε τον γόρδιο αυτό δεσμό με τον δικό της πρωτότυπο όσο
              Η ιταλική Vespa είναι από τις πλέον αναγνωρίσιμες μορφές δικύκλου   και ξεκάθαρο τρόπο. Η νέα, δεύτερη και ισχυρότερη Vespa Elettrica βα-
              παγκοσμίως, σε βαθμό να ταυτίζεται με οποιοδήποτε scooter στη συνεί-  φτίστηκε 70 km/h οπότε πέρασε αυτόματα στο φάσμα των μοτοσυκλε-
              δηση των όχι και τόσο φανατικών μοτοσυκλετιστών και του ευρύτερου   τών και την κατηγορία Α1. Ταυτόχρονα δόθηκε όνομα και δη 45km/h
              κοινού.                                                       στην  προηγούμενη,  που  συνεχίζει  την  καριέρα  της  ως
              To Piaggio Group, στο οποίο ανήκει                             μοτοποδήλατο. Ωστόσο οι δυο Vespa είναι πανομοιό-
              και η Vespa, αποφάσισε να βγει                                  τυπες! Σχεδόν...
              μπροστά και να δείξει τον δρόμο                                  Αθόρυβη,  οικολογική  και  τώρα  με  περισσότερη
              του μέλλοντος με μια μορφή του                                   ισχύ: Οι βελτιωμένες επιδόσεις της Vespa Eletrica 70
              παρελθόντος.  Κατάφερε  έτσι  να                                km/h, προκύπτουν από τη γενική βελτιστοποίηση του
              κάνει προσιτή και εύκολα αποδεκτή την                         ηλεκτροκινητήρα,  του  συστήματος  διαχείρισης  και  της
              ηλεκτροκίνηση, χωρίς φουτουριστικά                            μπαταρίας. Που διατηρεί τις διαστάσεις και το βάρος της
              σχήματα  και  ακραίες  σχεδιαστικές                           αρχικής έκδοσης, με μικρές αλλαγές και στόχο την υψη-
              και στιλιστικές εφαρμογές.                                    λότερη συνεχή ισχύ.
              Οπτικά  πολύ  δύσκολα  την  ξεχωρίζεις                        Έτσι κατέστη δυνατή η αύξηση της σχέσης τελικής μετά-
              από τις Vespa με κλασικό κινητήρα βεν-                                   δοσης, για υψηλότερη τελική, με ίδια επι-
              ζίνης. Ωστόσο αποτελεί την πλέον τολ-                                       τάχυνση και επιτάχυνση από στάση
              μηρή και πρωτοποριακή απόφαση, να                                             και  με  ανάλογη  αυτονομία.  Σε
              συνδέεις μιας τέτοιας βαρύτητα image                                          λειτουργία  ECO  mode,  με  πε-
              με κάτι τόσο νέο και χωρίς πρότερη                                           ριορισμένη  ταχύτητα  45  km/h,  η
              εφαρμογή.  Τόλμη  που  η  Piaggio                                              Vespa Elettrica 70 km/h φτάνει
              αποδεικνύει πως διαθέτει, όπως είχε                                             έως και 100 χλμ. αυτονομίας,
              κάνει και με τα τρίτροχα MP3 με                                                 ενώ  σε  λειτουργία  Power
              τα οποία και πάλι έφερε ένα                                                     φτάνει τα 70 χλμ. Συμπληρω-
              νέο  είδος  οχήματος  στην                                                      ματικά,  το  Σύστημα  Ανάκτη-
              ευρεία παραγωγή και την                                                         σης Ενέργειας - KERS (Kinetic
              αγορά.                                                                          Energy  Recovery  System),
              Η πρώτη ηλεκτροκίνητη                                                           φορτίζει την μπαταρία κατά τις
              Vespa  παρουσιάστηκε                                                            επιβραδύνσεις.
              το  2017  στα  σαλόνια                                                        Ο ηλεκτροκινητήρας έχει δυνατό-
              και  το  2019  στους                                                          τητα  παραγωγής  συνεχούς  ισχύ-
              δρόμους. Ονομάστηκε                                                                ος  3,6  kW  και  μέγιστης

              26 TRACTION MAGAZINE
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31