Page 39 - TRACTION 124
P. 39

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ:WEB

                                                                  σκευή του. Το πρώτο αυτοκίνητο στην Ιστορία που κατασκευάστη-
                                    400 Koenigsegg Agera RS       κε ειδικά για να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας.
                                       Το ταχύτερο αυτοκίνητο παρα-  Το έναυσμα δόθηκε τον Δεκέμβριο του 1898 όταν ένα γαλλικό
                                     γωγής είναι σήμερα το σουηδικό   περιοδικό  έκανε  για  πρώτη  φορά  την  αναφορά  σε  «Ρεκόρ  τα-
                                     Koenigsegg Agera RS με τελική   χύτητας».  Η  γαλλική  εταιρεία  ηλεκτροκινητήρων  Jeantaud  EV
                                                   447,19 χ.α.ώ.  Company φιγουράριζε δίπλα στο ρεκόρ των 63,13 χ.α.ώ. που πέ-
                                                                  τυχε ο Γάλλος Count Gaston. Η διαφορά από τα 19 χ.α.ώ. τελικής
                                                                  του συμβατικού Benz Velo παραγωγής, των 1.045 κ.εκ. και 1,5
                                                                  ίππου, ήταν δυσθεώρητη...
                                                                  Κάποιο βραχυκύκλωμα συνέβη τότε στον εγκέφαλο του Βέλγου
                                                                  που βάλθηκε να σπάσει ρεκόρ και προκαταλήψεις. Μόλις πέντε
                                                                  μήνες αργότερα, είχε έτοιμο το Jamais Contente, ένα αυτοκίνητο
                                                                  σε σχήμα ρουκέτας, μήκους 3,8 μέτρων και βάρους 1.450 κιλών,
                                                                  με δύο ηλεκτροκινητήρες (!) στους πίσω τροχούς και τιμόνι τύπου
                                                                  λαγουδέρα...
                                                                  Στις 29 Απριλίου του 1889 ο Jenatzy έσπασε το φράγμα των 100
                                                                  χ.α.ώ., πετυχαίνοντας τελική 105,878 χ.α.ώ. Η κοκορομαχία της τε-
                                                                  λικής ταχύτητας είχε στηθεί και θα διαρκούσε για περισσότερο από
                                                                  έναν αιώνα – πλέον έχει αρχίσει να κωπάζει.
                                                                  Ωστόσο ο Jenatzy έστησε άθελά του δύο ακόμη στίβους όπου θα
                                                                  δίνονταν ανελέητες μάχες εξέλιξης τις επόμενες δεκαετίες. Η μία
                                                                  ήταν ο αεροδυναμικός σχεδιασμός, καθώς το όχημά του είχε σχή-
                                                                  μα τορπίλης, και η άλλη ήταν η χρήση εξωτικών υλικών στην αυ-
                                                                  τοκινητοβιομηχανία. Αρκετά μέρη του «La Jamais Contente» ήταν
                                                                  κατασκευασμένα από partinium, ένα ισχυρό, ελαφρύ και ακριβό
                                                                  κράμα από αλουμίνιο, χαλκό, ψευδάργυρο, πυρίτιο και σίδερο,
                                                                  που δεν είχε προηγουμένως χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητο.
                                                                  Η  Ιστορία  επίσης  μας  διδάσκει  ότι  η  ηλεκτροκίνηση  κάθε  άλλο
                                                                  παρά νέο είδος είναι, καθώς τότε, το 1899, ήταν πολύ ισχυρότερη
                                                                  από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το «La Jamais Contente»
                                                                  φορούσε δύο ηλεκτροκινητήρες των 25 kW άμεσης μετάδοσης,
                                                                  που λειτουργούσαν στα 200 V τραβώντας 124 Amp και με μέγι-
                                                                  στη  ιπποδύναμη  68  ίππους.  Καθόλου  άσχημα  ακόμη  και  για  τα
                                                                  σημερινά δεδομένα... Η σπίθα του ρεκόρ ταχύτητας πυροδότησε
                                                                  την έκρηξη των επόμενων δεκαετιών στο θέμα. Όπως στην πρώτη
                                                                  εκείνη καταγραφή του 1898 τα κίνητρα ήταν η επίδειξη ισχύος και
                                                                  τεχνολογικής υπεροχής, με τα ίδια κίνητρα συνεχίστηκε η μάχη της
                                                                  τελικής στην αυτοκινητοβιομηχανία.
              Μέχρι το 1899 ο κόσμος αλλά και η επιστημονική κοινότητα πί-
              στευαν ότι το ανθρώπινο σώμα δεν θα μπορούσε να αντέξει και   Το επόμενο φράγμα
              να υποστηρίξει ταχύτητες πάνω από τα 70 χ.α.ώ. Αν συνέβαινε κάτι   Αφού έσπασε το φράγμα των 100 χ.α.ώ, εύλογα και ανομολόγητα
              τέτοιο, πίστευαν ότι σοβαρές επιπλοκές σε διάφορα όργανα και   το επόμενο ήταν αυτό των 200 χ.α.ώ. Μπορεί να υπήρξαν συνεχή
              στον εγκέφαλο θα μπορούσαν να επιφέρουν ακόμη και τον θά-  νέα ρεκόρ, ωστόσο το κομβικό σημείο τοποθετείται το 1949, όπου
              νατο.                                               ένα  αυτοκίνητο  παραγωγής  πέρασε  το  φράγμα  των  200  χ.α.ώ.
              Όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, χρειάζεται ένας   Ήταν η Jaguar XK120 των 3.442 κ.εκ. στον εξακύλινδρο σε σειρά
              τρελός για να αποδείξει πράγματα που ο κόσμος έχει αποδεχτεί,   κινητήρα που απέδιδε 162 PS και είχε τελική 200,5 χ.α.ώ...
              αλλά για τον ίδιο ακούγονται… τρελά. Στην περίπτωση της ταχύ-  Το νερό είχε μπει στο αυλάκι και πλέον το μυαλό ταξίδευε στα 300
              τητας ο «τρελός» που χάρισε στην ανθρωπότητα την άδεια να τρέ-  χ.α.ώ. Ακόμη κι αν πρωτότυπα και ειδικές κατασκευές το είχαν πετύ-
              ξει πιο γρήγορα από τις ιδεοληψίες της κοινωνίας ήταν ο Camille   χει εδώ και 50 χρόνια, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που περ-
              Jenatzy, ένας Βέλγος εφευρέτης, κατασκευαστής του «La Jamais   νούσε τα 300 χ.α.ώ. ήρθε το 1983. Μια Ruf BTR (βασισμένη σε
              Contente» - «Ποτέ ικανοποιημένου», όπως βάφτισε την ιδιοκατα-  μοντέλο Porsche) είχε τελική 305 χ.α.ώ. Κατασκευάστηκαν μόλις
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44