Page 44 - TRACTION 124
P. 44

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ










































              Αντι-μίνι                                        με πωλήσεις που μόλις και μετά βίας έφτασαν στις 500.000 αυτοκίνητα
                                                               και δεδομένου ότι διατηρήθηκε στην παραγωγή επί 13 χρόνια, το Hillman
                                                               Imp δύσκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εμπορική επιτυχία. Η
                                                               πικρή αλήθεια, επί της ουσίας, είναι ότι το Imp απέτυχε. απέτυχε να πείσει
                                                               το κοινό – προφανώς το βρετανικό πρωτίστως – ότι το Mini δεν είναι
                                                               μονόδρομος για όποιον αναζητά ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο. Η
              Δεν πΡΟΣπΑθΗΣε νΑ                                ιστορία είναι γνωστή: το Mini εξελίχθηκε σε ένα μοντέλο - ορόσημο για
              ΑνΤΙΓΡΑψεΙ ΑΛΛΑ νΑ                               την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ το Imp ξεχάστηκε εντελώς.
              ΑνΤΑΓωνΙΣΤεΙ ΤΟ Mini. ΤΟ                         μνημονεύεται σπανίως και μόνο ως μια παραδοξότητα, ως ένα πείραμα
              HillMan iMp ΗΤΑν ενΑ                             της βρετανικής βιομηχανίας Rootes, το οποίο, παρά τις ευφυείς επιλογές
                                                               σε κάποια από τα στοιχεία του, παρά τις καινοτομίες και το τολμηρό όρα-
              ΣΥμπΑθεΣΤΑΤΟ, επΑνΑΣΤΑΤΙΚΟ                       μα να τα βάλει με το Mini, απλώς απέτυχε.
              ωΣ ενΑν ΒΑθμΟ, μΙΚΡΟ                             παρόλ’ αυτά, το Hillman Imp ήταν από πολλές απόψεις μπροστά από
              ΒΡεΤΑνΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙνΗΤΟ. ΑΛΛΑ                       την εποχή του – και ίσως δεν είναι τυχαίο ότι ο άνθρωπος που το σχεδί-
              με μΙΑ ΔΥΣΑνΑΛΟΓΑ – ΓΙΑ ΤΙΣ                      ασε, ο Michael Parkes, ακολούθως αναζήτησε την τύχη του ως οδηγός
                                                               Formula 1. το Imp παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1963 και εντυ-
              ΔΥνΑΤΟΤΗΤεΣ ΤΟΥ – ΔΥΣΚΟΛΗ                        πωσίασε, καθώς ήταν μικροσκοπικό σε διαστάσεις, με μήκος μόλις 3,5
              ΑπΟΣΤΟΛΗ                                         μέτρα, αλλά με εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων ώς το τελευταίο
                                                               χιλιοστό. ο κινητήρας των 900 ή 1.000 κ.εκ. ήταν αλουμινένιος και το-
                                                               ποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. αυτό σήμαινε ότι κάτω
                                                               από το καπό υπήρχε άφθονος χώρος αποσκευών. το Imp ήταν επίσης
                                                               εφοδιασμένο με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, αυτόματο τσοκ καθώς
                                                               και όργανα για τη θερμοκρασία, την τάση της μπαταρίας και την πίεση
                                                               του κυκλώματος λίπανσης. περιέργως, πιθανώς λόγω του μικρού του
                                                               βάρους (725 κιλά), το Hillman Imp είχε επιτυχή καριέρα στους αγώνες
                                                               ράλι. ενδεχομένως η αγωνιστική λάμψη ήρθε για το Imp ως μια μικρή
                                                               αποζημίωση από την, κατά τα άλλα, σκληρή του μοίρα.

              44 TRACTION MAGAZINE
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49