Page 48 - TRACTION 126-127
P. 48

Νέα για το αυτοκίνητο και όχι  όνο!
              ΚΟΡΝΙΖΑ                             ΑΠΟ  ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ






                                                                                                                                                                 αυτοκίνητο


                                                                                                                                                                              motorsport










                                                                                                                                 www.traction.gr














                                                                                                                                                                    ποδήλατο


                                                                                                                                                                           οτοσυκλέτα







                  Φωτογραφία: DS automobiles/A. Martin
                Έχει η ωραιότητα ηλικιακή παράµετρο και χρονικούς περιορισµούς;   170 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη µελέτη της
                Κατά τα δοκούντα, όχι!... Στους κύκλους της αυτοκινητοβιοµηχανίας η   ανάρτησης για να δώσει στο SM την ταχύτερη πρόσφυση στον κόσµο.
                επιτοµή των µεγαλοπρεπών µεγάλων touring αυτοκινήτων είναι το SM,   Υπό την καθοδήγηση του Robert Opron, µια οµάδα µε επικεφαλής τον               οικολογία
                που γιορτάζει φέτος την πεντηκοστή επέτειό του. Ελκυστικό και υπέρο-  Jean Giret και τον Jacques Charreton ολοκλήρωσε τον σχεδιασµό του
                χο, το SM ήταν ένα σηµαντικό παράδειγµα συνεργασίας µεταξύ των   SM.  Πενήντα χρόνια µετά, και το SM είναι ένα σύµβολο. Η άνεση και
                εµβληµατικών Γάλλων και Ιταλών κατασκευαστών. Το 1970 πήρε το   ο χειρισµός του δρόµου το καθιστούν ένα πολύ µοντέρνο αυτοκίνητο                         extreme sport
                avant-garde στο αποκορύφωµά του και δηµιούργησε µια θέση για τον   ακόµη και στις ηµέρες µας. Οι γραµµές του, τόσο εσωτερικά όσο και
                εαυτό του στην ιστορία της βιοµηχανίας και στις καρδιές των εραστών   έξω, παραµένουν κορυφαίες, µε τις εξεζητηµένες σχεδιαστικές επιλογές
                αυτοκινήτων. Ο Jacques Né, ο µηχανικός που ήταν υπεύθυνος για το   να κλέβουν την παράσταση, παρέα µε τις πρωτοποριακές τεχνολογικές
                project, είχε αρχικά τις 24 Ώρες του Le Mans στο µυαλό του, να φτιά-  λύσεις. Η «ιδιαίτερης» σχεδίασης πεταλιέρα, το αθόρυβο υδροπνευµα-
                ξει δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα πρωταγωνιστήσει στον διάσηµο   τικό σύστηµα ανάρτησης που έκανε το ταξίδι απόλαυση και, τέλος, το
                24ωρο αγώνα, αλλά ο διευθύνων σύµβουλος Pierre Bercot τον έπεισε   τιµόνι µε µεταβλητή υποβοήθηση.  Ο Georges Pompidou, Πρόεδρος
                να στρέψει γρήγορα την έρευνά του σε ένα αυτοκίνητο κύρους, ένα   της Γαλλικής ∆ηµοκρατίας κατά τη στιγµή της ορκωµοσίας του, αλλά
                µοντέλο που θα τοποθετηθεί πάνω από το DS που ήταν ακόµη τότε σε   και ο Leonid Brezhnev, ο Shah του Ιράν, ο τελευταίος αυτοκράτορας
                παραγωγή. Η κοινή χρήση στοιχείων ήταν απαραίτητη κατά την ανά-  της Αιθιοπίας Haïlé Sélassié, ο Burt Reynolds, ο John Williams, ο Johan           ταξίδια
                πτυξη. Η νέα δηµιουργία έπρεπε να βασίζεται στο πλαίσιο ενός DS και   Cruyff, ο Bernard Pivot, ο Line Renaud ή ο Jay Leno είχαν ή έχουν
                να συναρµολογείται στις ίδιες γραµµές συναρµολόγησης στο Quai de   ακόµη µία SM. Και ο Daniel Craig παραδέχεται ότι ήταν πάντα το αυ-                                  lifestyle
                Javel, στο Παρίσι. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης   τοκίνητο των ονείρων του... Και τα κορυφαία µοντέλα της εποχής, όταν
                του 1970 ως ο άξιος κληρονόµος του DS. Κάτω από το µακρύ καπό,   έµπαιναν στο εσωτερικό του, ναι, δανείζονταν από το δηµιούργηµα του
                ο 90° V6 κινητήρας της Maserati απέκτησε δύο επικεφαλής εκκεντρο-  Jacques Né την απαραίτητη δόση θέλγητρου για να λάµψουν ακόµα
                φόρους και τα τρία διπλά καρµπυρατέρ Weber έδιναν ιπποδύναµη   περισσότερο!
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52