Page 50 - TRACTION 126-127
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ C
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΠΟΥ ΝΙΚΗΣΕ ΣΤΟ ΡΑΛΙ ΠΑΡΙΣΙ - ΝΤΑΚΑΡ ΗΤΑΝ M
ΕΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΤΑΠΕΙΝΟ, ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝ∆ΡΟ, ΤΟ YAMAHA Y
XT500. ΜΕ ΜΑΝΙΒΕΛΑ ΚΑΙ ΤΑΜΠΟΥΡΑ – ΑΛΛΑ ΜΕ ΨΥΧΗ ΛΙΟΝΤΑΡΙΟΥ CM
Το 1979 το ράλι Παρίσι - Ντακάρ ήταν οποίαν οι επιλογές ήταν ελάχιστες, εφόσον η MY
ένα ταξίδι στο άγνωστο, µια περιπέτεια για κατηγορία των on-off, των «ψευδοεντούρο» CY
εξωφρενικά τολµηρούς λάτρεις των µεγάλων όπως θα ονοµάζονταν αργότερα, απλώς δεν CMY
προκλήσεων, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είχε εφευρεθεί ακόµη. Το XT500 ήταν για τη K
ήταν ερασιτέχνες ιδιώτες. Τα οχήµατα τα οποία Yamaha ένα σκληροτράχηλο, τετράχρονο
εµφανίστηκαν στον κατάλογο των συµµετοχών δίτροχο, το οποίο θα µπορούσε να τα βγάλει
αποτύπωναν αυτήν ακριβώς την αντίληψη για πέρα σε αγώνες εντούρο, αλλά και στην καθη-
τον πρώτο µαραθώνιο αγώνα επιβίωσης, από µερινή χρήση. Το πανίσχυρο πλεονέκτηµά του
το Παρίσι έως το Ντακάρ της Σενεγάλης. Στον ήταν η αξιοπιστία: Απλώς το XT500 δεν έσπαγε
τερµατισµό, ύστερα από αδιανόητες κακουχίες, και δεν χάλαγε.
απρόοπτα, κινδύνους κ.ο.κ. η πρώτη µοτοσυ- Εάν εξαιρεθούν ακραίες βιαιοπραγίες εις
κλέτα ήταν µια Yamaha XT500, µε αναβάτη βάρος του, επρόκειτο για ένα θηρίο αντοχής.
τον 23χρονο τότε Γάλλο Cyril Neveu. Ο Εκτός από κάποιες απαραίτητες τροποποιή-
οποίος, στη συνέχεια, θα γινόταν ένας από τους σεις, ειδικά για τις συνθήκες του µαραθωνίου
µεγαλύτερους αστέρες του Παρίσι - Ντακάρ, ράλι, το XT500 ήταν αµέσως αναγνωρίσιµο
κατακτώντας συνολικά πέντε νίκες. Αλλά και – εξάλλου το µεγάλο ντεπόζιτο, οι αγωνιστικές
η µοτοσυκλέτα του, αυτό το ταπεινό µονοκύ- αναρτήσεις εµπρός και πίσω, η ενισχυµένη
λινδρο, διβάλβιδο, αερόψυκτο 500άρι µε τους σέλα κ.ά. δεν άλλαζαν την ουσία. Κάτω από
µόλις 32 ίππους θα κέρδιζε επάξια µια θέση την «προβιά» της πρώτης rally-raid ιαπωνικής
στον παράδεισο των πιο σπουδαίων αγωνιστι- πρότασης υπήρχε πάντα το άθραυστο XT, ο
κών οχηµάτων που εµφανίστηκαν ποτέ. πρόδροµος και θριαµβευτής πρωτοπόρος µιας
Το XT500 αποτελούσε µονόδροµο για έναν εντελώς ιδιαίτερης αντίληψης για το τι είναι
αγώνα τύπου Παρίσι - Ντακάρ προς το τέλος και τι µπορεί να κάνει µια µοτοσυκλέτα «εκτός
της δεκαετίας του ‘70, µια εποχή κατά την δρόµου».