Page 50 - TRACTION 126-127
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO
































                              ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                          C
                            Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΠΟΥ ΝΙΚΗΣΕ ΣΤΟ ΡΑΛΙ ΠΑΡΙΣΙ - ΝΤΑΚΑΡ ΗΤΑΝ                          M
                           ΕΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΤΑΠΕΙΝΟ, ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝ∆ΡΟ, ΤΟ YAMAHA                              Y
                            XT500. ΜΕ ΜΑΝΙΒΕΛΑ ΚΑΙ ΤΑΜΠΟΥΡΑ – ΑΛΛΑ ΜΕ ΨΥΧΗ ΛΙΟΝΤΑΡΙΟΥ                            CM

                          Το 1979 το ράλι Παρίσι - Ντακάρ ήταν   οποίαν οι επιλογές ήταν ελάχιστες, εφόσον η     MY
                          ένα ταξίδι στο άγνωστο, µια περιπέτεια για   κατηγορία των on-off, των «ψευδοεντούρο»   CY
                          εξωφρενικά τολµηρούς λάτρεις των µεγάλων   όπως θα ονοµάζονταν αργότερα, απλώς δεν     CMY
                          προκλήσεων, οι οποίοι στην πλειονότητά τους   είχε εφευρεθεί ακόµη. Το XT500 ήταν για τη   K
                          ήταν ερασιτέχνες ιδιώτες. Τα οχήµατα τα οποία   Yamaha ένα σκληροτράχηλο, τετράχρονο
                          εµφανίστηκαν στον κατάλογο των συµµετοχών   δίτροχο, το οποίο θα µπορούσε να τα βγάλει
                          αποτύπωναν αυτήν ακριβώς την αντίληψη για   πέρα σε αγώνες εντούρο, αλλά και στην καθη-
                          τον πρώτο µαραθώνιο αγώνα επιβίωσης, από   µερινή χρήση. Το πανίσχυρο πλεονέκτηµά του
                          το Παρίσι έως το Ντακάρ της Σενεγάλης. Στον   ήταν η αξιοπιστία: Απλώς το XT500 δεν έσπαγε
                          τερµατισµό, ύστερα από αδιανόητες κακουχίες,   και δεν χάλαγε.
                          απρόοπτα, κινδύνους κ.ο.κ. η πρώτη µοτοσυ-  Εάν εξαιρεθούν ακραίες βιαιοπραγίες εις
                          κλέτα ήταν µια Yamaha XT500, µε αναβάτη   βάρος του, επρόκειτο για ένα θηρίο αντοχής.
                          τον 23χρονο τότε Γάλλο Cyril Neveu. Ο   Εκτός από κάποιες απαραίτητες τροποποιή-
                          οποίος, στη συνέχεια, θα γινόταν ένας από τους   σεις, ειδικά για τις συνθήκες του µαραθωνίου
                          µεγαλύτερους αστέρες του Παρίσι - Ντακάρ,   ράλι, το XT500 ήταν αµέσως αναγνωρίσιµο
                          κατακτώντας συνολικά πέντε νίκες. Αλλά και   – εξάλλου το µεγάλο ντεπόζιτο, οι αγωνιστικές
                          η µοτοσυκλέτα του, αυτό το ταπεινό µονοκύ-  αναρτήσεις εµπρός και πίσω, η ενισχυµένη
                          λινδρο, διβάλβιδο, αερόψυκτο 500άρι µε τους   σέλα κ.ά. δεν άλλαζαν την ουσία. Κάτω από
                          µόλις 32 ίππους θα κέρδιζε επάξια µια θέση   την «προβιά» της πρώτης rally-raid ιαπωνικής
                          στον παράδεισο των πιο σπουδαίων αγωνιστι-  πρότασης υπήρχε πάντα το άθραυστο XT, ο
                          κών οχηµάτων που εµφανίστηκαν ποτέ.    πρόδροµος και θριαµβευτής πρωτοπόρος µιας
                          Το XT500 αποτελούσε µονόδροµο για έναν   εντελώς ιδιαίτερης αντίληψης για το τι είναι
                          αγώνα τύπου Παρίσι - Ντακάρ προς το τέλος   και τι µπορεί να κάνει µια µοτοσυκλέτα «εκτός
                          της δεκαετίας του ‘70, µια εποχή κατά την   δρόµου».
   45   46   47   48   49   50   51   52