Page 18 - TRACTION 129
P. 18
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Απεριόριστη υπερβολή
ΤΟ 1976 Η ASTON Σφηνοειδής, φουτουριστική, τεράστια (µε µήκος που υπερέβαινε τα πέντε µέτρα), µε διαστηµικό πίνακα
οργάνων και χειριστήρια από το Star Trek, η Aston Martin Lagonda υπήρξε – και εν µέρει παραµέ-
MARTIN LAGONDA νει ακόµη και σήµερα – ένα µνηµείο στην αλόγιστη υπερβολή. Κι αν µοιάζει εξωπραγµατική µε τα
ΗΡΘΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ σύγχρονα δεδοµένα, τώρα δηλαδή που πλέον µπορεί κάποιος να ισχυριστεί µε αξιώσεις πειστικότητας
ΑΠΟ ΤΟ ∆ΙΑΣΤΗΜΑ, ότι «τα έχει δει όλα» ως προς τα είδη και τα σχήµατα των οχηµάτων, φαντάζεται κανείς το δέος και την
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ περιέργεια που προκάλεσε το 1976 η Aston Martin Lagonda.
Εκτός όλων των άλλων επιµέρους στοιχείων της, η Lagonda δεν έµοιαζε καν µε τις υπόλοιπες Aston
ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΜΟΛΙΣ Martin. Κι αυτό διότι η βρετανική εταιρεία δεν κατασκεύαζε σεντάν και τετράθυρα µοντέλα, διατη-
645 ΜΟΝΑ∆ΕΣ ΚΑΙ ρώντας το σκληροπυρηνικό σπορ/πολυτελές προφίλ της. Παρ’ όλα αυτά, στο µέσον της δεκαετίας
ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ του 1970 η Aston Martin, για άλλη µία φορά στην πολυτάραχη ιστορία της, αντιµετώπιζε σοβαρά
ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ οικονοµικά προβλήµατα. Την ιδέα της παραγωγής ενός ακραία καινοτόµου αυτοκινήτου συνέλαβαν οι
τότε ιδιοκτήτες της Aston, µια αµερικανοβρετανική τριάδα, µε έφεση στην τεχνολογική πρόοδο και το
ΤΗΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟΡΙΕΣ βλέµµα σταθερά στραµµένο προς το µέλλον.
Η µηχανική βάση της Lagonda ήταν ένας κινητήρας V8, χωρητικότητας 5.340 κ.εκ. µε απόδοση από
280 έως 480 ίππους (αναλόγως των περιποιήσεων από τους βελτιωτικούς οίκους). Με βάρος περίπου
δύο τόνων και µε την προβληµατική τροφοδοσία των καρµπιρατέρ, η φρεγάτα της Aston Martin ουδέ-
ποτε δικαίωσε τις προσδοκίες όσων ονειρεύονταν υψηλές επιδόσεις αντίστοιχες µε τις εντυπώσεις. Αλλά
και οι οπαδοί των ηλεκτρονικών… µπλιµπλικιών, µε τους διακόπτες αφής, τα LED στον πίνακα οργάνων,
τις ψηφιακές ενδείξεις κ.λπ., γρήγορα απογοητεύονταν από την αξιοπιστία των εφαρµογών του αύριο.
Εξάλλου η χειροποίητη Lagonda δεν ήταν καθόλου φθηνή: Το 1976 κόστιζε κάτι λιγότερο από 50.000
λίρες, όπερ αντιστοιχεί σε 292.000 µε τη σηµερινή ισοτιµία. Ακόµη και η τιµή της ήταν συνεπής στον
κανόνα της εξωφρενικής, απόλυτης υπερβολής.
18 TRACTION MAGAZINE08