Page 18 - TRACTION 129
P. 18

ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ...                                                              ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ












































              Απεριόριστη υπερβολή






             ΤΟ 1976 Η ASTON               Σφηνοειδής, φουτουριστική, τεράστια (µε µήκος που υπερέβαινε τα πέντε µέτρα), µε διαστηµικό πίνακα
                                           οργάνων και χειριστήρια από το Star Trek, η Aston Martin Lagonda υπήρξε – και εν µέρει παραµέ-
             MARTIN LAGONDA                νει ακόµη και σήµερα – ένα µνηµείο στην αλόγιστη υπερβολή. Κι αν µοιάζει εξωπραγµατική µε τα
             ΗΡΘΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ                σύγχρονα δεδοµένα, τώρα δηλαδή που πλέον µπορεί κάποιος να ισχυριστεί µε αξιώσεις πειστικότητας
             ΑΠΟ ΤΟ ∆ΙΑΣΤΗΜΑ,              ότι «τα έχει δει όλα» ως προς τα είδη και τα σχήµατα των οχηµάτων, φαντάζεται κανείς το δέος και την
             ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ                περιέργεια που προκάλεσε το 1976 η Aston Martin Lagonda.
                                           Εκτός όλων των άλλων επιµέρους στοιχείων της, η Lagonda δεν έµοιαζε καν µε τις υπόλοιπες Aston
             ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΜΟΛΙΣ             Martin. Κι αυτό διότι η βρετανική εταιρεία δεν κατασκεύαζε σεντάν και τετράθυρα µοντέλα, διατη-
             645 ΜΟΝΑ∆ΕΣ ΚΑΙ               ρώντας το σκληροπυρηνικό σπορ/πολυτελές προφίλ της. Παρ’ όλα αυτά, στο µέσον της δεκαετίας
             ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ                  του 1970 η Aston Martin, για άλλη µία φορά στην πολυτάραχη ιστορία της, αντιµετώπιζε σοβαρά
             ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ                οικονοµικά προβλήµατα. Την ιδέα της παραγωγής ενός ακραία καινοτόµου αυτοκινήτου συνέλαβαν οι
                                           τότε ιδιοκτήτες της Aston, µια αµερικανοβρετανική τριάδα, µε έφεση στην τεχνολογική πρόοδο και το
             ΤΗΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟΡΙΕΣ              βλέµµα σταθερά στραµµένο προς το µέλλον.
                                           Η µηχανική βάση της Lagonda ήταν ένας κινητήρας V8, χωρητικότητας 5.340 κ.εκ. µε απόδοση από
                                           280 έως 480 ίππους (αναλόγως των περιποιήσεων από τους βελτιωτικούς οίκους). Με βάρος περίπου
                                           δύο τόνων και µε την προβληµατική τροφοδοσία των καρµπιρατέρ, η φρεγάτα της Aston Martin ουδέ-
                                           ποτε δικαίωσε τις προσδοκίες όσων ονειρεύονταν υψηλές επιδόσεις αντίστοιχες µε τις εντυπώσεις. Αλλά
                                           και οι οπαδοί των ηλεκτρονικών… µπλιµπλικιών, µε τους διακόπτες αφής, τα LED στον πίνακα οργάνων,
                                           τις ψηφιακές ενδείξεις κ.λπ., γρήγορα απογοητεύονταν από την αξιοπιστία των εφαρµογών του αύριο.
                                           Εξάλλου η χειροποίητη Lagonda δεν ήταν καθόλου φθηνή: Το 1976 κόστιζε κάτι λιγότερο από 50.000
                                           λίρες, όπερ αντιστοιχεί σε 292.000 µε τη σηµερινή ισοτιµία. Ακόµη και η τιµή της ήταν συνεπής στον
                                           κανόνα της εξωφρενικής, απόλυτης υπερβολής.
              18 TRACTION MAGAZINE08
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23