Page 44 - TRACTION 129
P. 44

KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ



                ΚΙ ΟΜΩΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ


                ΚΑΘΑΡΑ DIESEL!



                Τίποτα πλέον δεν συνδέει τους διαχρονικά
                γνωστούς µας πετρελαιοκινητήρες
                µε τους σύγχρονους diesel.
                Μόνο το όνοµα…























               Πόσες σελίδες έχουν καλυφθεί µε τόνους µελάνης για άρθρα σχετικά   Όσο αισιόδοξο και να ακούγεται, είναι εύλογο να αναρωτηθού-
               µε τους πετρελαιοκινητήρες; Πόσα δοκίµια έχουν αναλύσει τις τεχνικές   µε: µπορεί ένας σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας να συναγωνιστεί
               λεπτοµέρειες των κινητήρων αυτών, πόσα εκατοµµύρια διαδικτυακά   σε ανθεκτικότητα και οικονοµία καυσίµου τα υβριδικά αυτοκίνητα;
               άρθρα ή σχόλια έχουν – πιθανότατα – γραφεί, ιδιαίτερα τα τελευταία   Ας τα βάλουµε σε µία σειρά. Σε σύγκριση µε έναν κινητήρα βενζίνης
               χρόνια, µε σκοπό την αµαύρωση και κηλίδωση των πετρελαιοκινη-  παρόµοιου µεγέθους, ένας κινητήρας diesel προσφέρει περίπου 30%
               τήρων; Αµέτρητα… Πραγµατικά είναι να αναρωτιέται κάποιος εάν   καλύτερη οικονοµία καυσίµου, πράγµα που σηµαίνει επίσης περίπου
               υπάρχει άλλο εξάρτηµα οχήµατος που να δέχθηκε τόσο µένος, τόση   30% λιγότερες εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα.
               «προσβολή» αλλά και τόσο µεγάλη υποτίµηση. Οι diesel κινητήρες   Βλέπετε, η αλήθεια είναι ότι µε την πάροδο του χρόνου πέρα-
               µπήκαν στο στόχαστρο πολιτικής, κοινωνικών ισορροπιών και συσχετι-  σαν για τα καλά οι µέρες των δύσοσµων, µαύρων καπνών, των
               σµών, αλλά και εξυπηρέτησαν σε τεράστιο βαθµό τη βίαιη εφαρµογή   θορυβωδών κινητήρων, της απελπιστικά αργής επιτάχυνσης και
               νέων τάσεων, όπως αυτή της ηλεκτροκίνησης. Πτωχό, πλην τίµιο όµως   – µερικές φορές – της µη εύρυθµης λειτουργίας. Η τεχνολογία έχει
               το diesel και οι κινητήρες που εξυπηρετεί. Και για να έχουµε ένα µέτρο   εξελιχθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητα diesel είναι
               στην κρίση µας, αλλά και στη διαµόρφωση της γνώµης µας, να πούµε   πλέον «πράσινα» αυτοκίνητα και µια ισχυρή «πράσινη» επιλογή
               ότι η υφήλιος, η αγαπηµένη µας γη, ο πλανήτης µας, δεν εξαντλείται   µεταφοράς.
               µόνο στις υπερπρωτεύουσες της ∆ύσης, ούτε στις τεράστιες µεγαλου-  Οι σύγχρονοι κινητήρες diesel είναι αθόρυβοι, καθαροί, οµαλοί,
               πόλεις του κόσµου ολόκληρου. Υπάρχουν εκατοµµύρια πόλεις και   αξιόπιστοι, ισχυροί, ανθεκτικοί και οικονοµικοί. Ένα πετρελαιοκίνητο
               κωµοπόλεις και χωριά, σε δύσβατα µέρη του πλανήτη, από τις απο-  όχηµα συνήθως κοστίζει περισσότερο από ένα αντίστοιχο όχηµα
               µονωµένες στέπες της Σιβηρίας µέχρι τα υψίπεδα της Μποτσουάνα και   βενζίνης, αλλά ο πιο στιβαρός σχεδιασµός του κινητήρα diesel
               από τις χαοτικά τεράστιες εκτάσεις της Κόρδοβας στην Αργεντινή µέχρι   σηµαίνει ότι, µε την κατάλληλη συντήρηση, θα πρέπει να διαρκεί
               τις ερήµους της Αυστραλίας, περιοχές που οι κάτοικοί τους επικοινω-  πολύ περισσότερο.
               νούν µε τον πολιτισµό, δέχονται πρωτοβάθµια περίθαλψη, αλλά και   Για γενιές, η ισχύς του diesel ήταν η καλύτερη επιλογή για εφαρµογές
               µορφώνουν τα παιδιά τους χάρη στην ύπαρξη µηχανών diesel.   υψηλής έντασης εργασίας, χωρίς κανέναν άλλο κινητήρα να προσφέ-
               Πριν βιαστούµε να στείλουµε αναφανδόν και αδιακρίτως τις πετρελαι-  ρει τόσο µεγάλη ισχύ. Αυτό που εξελίχθηκε είναι το πώς ο κινητήρας
               οκίνητες µηχανές στο πυρ το εξώτερον, ας σκεφτούµε και αυτούς τους   συµπιέζει και ανάβει το καύσιµο για να προωθήσει το όχηµα – µια
               ανθρώπους. Και ας διαβάσουµε µε προσοχή τα όσα το παρόν άρθρο   αλλαγή που έχει αξιοποιήσει τα εγγενή πλεονεκτήµατα του diesel, ενώ
               µας αναφέρει για τη νέα, καθαρή εποχή των diesel κινητήρων.  ουσιαστικά εξαλείφει τα χαρακτηριστικά που προηγουµένως το έκαναν


              44 TRACTION MAGAZIN E
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49