Page 50 - TRACTION 129
P. 50
RACING NRG ktx_Generic 207x270mm out.pdf 1 29/05/2020 12:48
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ C
M
Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΑΓΙΟΛΙΣΘΗΣΗΣ, Η TOYOTA COROLLA AE86,
Y
ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Η «ΜΗΤΕΡΑ» ΟΛΩΝ ΤΩΝ DRIFT CARS. ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Α∆ΙΚΑ
CM
Ο τίτλος τιµής «το αυτοκίνητο που γέννησε τους αγώνες ντριφτ», παραδόξως, είναι ταυτισµένος MY
µε µια ταπεινή – υποτίθεται – Toyota Corolla. Όµως, η Corolla µε τον κωδικό ΑΕ86, γνωστή και CY
ως Trueno ή Levin, δεν ήταν µια οποιαδήποτε έκδοση του µοντέλου. Η AE86 ήταν πισωκίνητη, CMY
προικισµένη µε µια αναλογία µαζών 50:50, ένα χαρακτηριστικό που την καθιστούσε ιδανική για K
παιχνίδια µε την ελεγχόµενη πλαγιολίσθηση. Με άλλα λόγια, η AE86 γεννήθηκε για να πηγαίνει
µε τις πάντες και γι’ αυτό ακριβώς λατρεύτηκε από διαδοχικές γενιές οδηγών, από το 1983 όταν
εµφανίστηκε για πρώτη φορά και σχεδόν έως σήµερα.
Στη νορµάλ εκδοχή της, χωρίς τις επεµβάσεις και τις βελτιώσεις στις οποίες επιδόθηκαν µετά µανί-
ας κυρίως οι Ιάπωνες, η AE86 είχε στη διάθεσή της 128 ίππους από τον εν σειρά τετρακύλινδρο,
16βάλβιδο, ατµοσφαιρικό αλλά µε ηλεκτρονικά ελεγχόµενο ψεκασµό καυσίµου κινητήρα των
1.600 κ.εκ. Επρόκειτο για ένα άθραυστο, πολύστροφο µοτέρ, το οποίο ταίριαζε σαν γάντι στην
όλη – αρκετά ελαφριά – κατασκευή της AE86.
Με κιβώτιο πέντε σχέσεων και µε την προαιρετική δυνατότητα επιλογής διαφορικού περιορισµέ-
νης ολίσθησης, ήταν ένα αυτοκίνητο που, όπως συνήθως λέγεται για τους ήρωες του ντριφτ, «δεν
ίσιωσε ποτέ».
Χάρη στην ονειρική συµπεριφορά της, η AE86 αναδείχθηκε στο µεγαλύτερο αστέρι των σιρκουί
και προκάλεσε την έκρηξη µιας καινούργιας κατηγορίας αγώνων, η οποία προσήλκυε όλο και
περισσότερους συµµετέχοντες, όλο και περισσότερους θεατές. Βέβαια, τα προσόντα της AE86 δεν
κρύβονταν σε κούρσες ταχύτητας ή ακόµη και στα ράλι. Χαρισµατικοί οδηγοί, όπως ο Keiichi
Tsuchiya, θα γίνονταν παγκοσµίως γνωστοί για το εξωπραγµατικό κοντρόλ τους, χορεύοντας στα
πεντάλ τής µονίµως «ξεκολληµένης» Toyota Corolla AE86.