Page 12 - TRACTION 130
P. 12

AΣΦΑΛΕΙΑ


































                                               ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
                                     Τώρα ξέρω γιατί...





                  Τα τροχαία δυστυχήµατα αποτελούν διαχρονικά µια ανοικτή πληγή για την ανθρωπότητα
                                  και ταυτόχρονα συντηρούν ένα αναπάντητο ερώτηµα: Γιατί;
               Η συστράτευση φορέων σε όλο τον κόσµο, µε σκοπό τη µείωση των   µειώνει τις συνέπειες που έχουν τα ατυχήµατα, στο περιβάλλον όµως όπου
               νεκρών από τροχαία, θα µπορούσε να πει κάποιος ότι λίγα έχει επιτύχει. Οι   παρατηρούνται τα λιγότερα, τους αυτοκινητόδροµους.  Τα περισσότερα
               εκστρατείες µε ορίζοντα 20ετίας καταλήγουν στον απολογισµό τους ότι «τε-  θανατηφόρα εξακολουθούν να σηµειώνονται σε αστικό και περιαστικό
               λικά δεν τα καταφέραµε». Ξεκινώντας ταυτόχρονα την επόµενη, ανάλογης   περιβάλλον και µε χαµηλές ταχύτητες. Άλλωστε η συµµετοχή του παρά-
               διάρκειας, εκστρατεία µε την ελπίδα «αυτή τη φορά να τα καταφέρουµε»...  γοντα ∆ρόµος (και εξωτερικό περιβάλλον) ενοχοποιούνται σε ποσοστό
               Το ερώτηµα «γιατί;» στοίχειωνε την προσωπική µου πορεία για τη βελτίω-  µικρότερο του 1%. Ωστόσο, καλώς εξακολουθούν να βελτιώνονται...
               ση της οδικής ασφάλειας εδώ και 25 χρόνια. Χάνοντας φίλους ή γνωστούς   Ανάλογα µικρό ποσοστό συµµετοχής έχουν και τα οχήµατα. Βελτιώνοντας
               που ήταν «υπεράνω υποψίας», το φορτίο γινόταν πιο βαρύ. Πριν από µια   το µέσο, τα οχήµατα, µειώνεις ένα ήδη µικρό ποσοστό. Ωστόσο, καλώς
               πενταετία ο γρίφος άρχισε να ξεδιαλύνεται.         εξακολουθούν να βελτιώνονται...
               Αναζητώντας τη λύση στον «άνθρωπο», σε σεµινάρια για τον ανθρώπινο   Η συζήτηση καταλήγει για µία ακόµη φορά στον άνθρωπο. Τον παράγο-
               εγκέφαλο και σε συζήτηση µε γιατρούς, νευρολόγους και ψυχολόγους,   ντα που κατά περισσότερο από 95% ευθύνεται για τις συνθήκες πρόκλη-
               άρχισε να φωτίζει το τοπίο. Πλέον απέκτησα ξεκάθαρες απαντήσεις, όπως   σης ενός τροχαίου. Ο οδηγός σήµερα βοµβαρδίζεται από µηνύµατα για
               και τη διαδροµή που οδηγεί στην ουσιαστική λύση του γρίφου. Ισχύει ότι   την οδική ασφάλεια και τη συµπεριφορά του στον δρόµο, µε ποικίλους
               σήµερα υπάρχει βελτίωση της εικόνας και των αριθµών. ∆υσανάλογη   τρόπους.
               όµως µε την προσπάθεια και σε µεγάλο βαθµό ανεξήγητη. Με αποτέ-  Κι εδώ έρχεται το ερώτηµα: Πώς γίνεται το είδος µε τα ισχυρότερα ένστικτα
               λεσµα από τις πρακτικές που εφαρµόζονται στις µέρες µας να εντείνονται   επιβίωσης στον πλανήτη, ο άνθρωπος, κάθε 24 δευτερόλεπτα να χάνει
               εκείνες που δείχνουν να έχουν αποτέλεσµα και οι άλλες απλά να διαφο-  κάποιο µέλος του σε τροχαίο. Ετησίως 1,35 εκατοµµύρια. Σε µια δεκαετία
               ροποιούνται, «µήπως τώρα πιάσει».                  13,5 εκατοµµύρια. ∆ηλαδή, από το 2010 ώς σήµερα έχει αφανιστεί µια
               Η αστυνόµευση είναι το µόνο σίγουρο µέτρο ως προς το αποτέλεσµα. Αν   Ελλάδα µαζί µε τους κατοίκους εξωτερικού...
               ο οδηγός φοβάται, το πρόστιµο, ότι θα χάσει το δίπλωµά του, το κόστος   Η θλιβερή διαπίστωση που κάνουµε σήµερα είναι ότι οι επικοινωνιακές
               γενικότερα, θα συµµορφωθεί. Για όσο διάστηµα κρατά η αστυνόµευση,   καµπάνιες, τα µηνύµατα που δέχεται ο ανθρώπινος νους, που σκοπό έχουν
               όµως, καθώς δεν έχει βελτιωθεί κάτι, παρά µόνο προσωρινά περιορίζεται.   να τον συνετίσουν ως προς την οδηγική του συµπεριφορά, στην πραγµατι-
               Η βελτίωση των οδών είναι εξ ορισµού θετικό µέτρο. Με µεγάλο κόστος,   κότητα έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσµα.


              12 TRACTION MAGAZINE
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17