Page 50 - TRACTION 132
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO






























                                                                                                                     C
                                                                                                                     M
                                                                            ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ               Y
                           ΤΟ 908 HYBRID4 ΚΑΤΕΧΕΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ PEUGEOT                            CM
                                                                                                                     MY
                                 SPORT. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ∆ΙΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ,
                                                                                                                     CY
                                      ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ∆ΙΟΤΙ ∆ΕΝ ΕΤΡΕΞΕ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΛΕ ΜΑΝ
                                                                                                                     CMY
                           To 2022 η Peugeot σκοπεύει να επιστρέψει στους αγώνες, µία δεκαετία αφ’ ότου οι Γάλλοι, πιεζόµενοι   K
                           από τα βεβαρηµένα οικονοµικά στοιχεία του οµίλου PSA, µαταίωναν κάθε αγωνιστική δραστηριότητα.
                           Το 2012, όταν η Peugeot προσπαθούσε να περιορίσει τις ζηµίες των περίπου 800 εκατ. ευρώ, διέκοψε
                           το πρόγραµµα της συµµετοχής της στο Λε Μαν και τους παρόµοιους αγώνες αντοχής, εξοικονοµώντας
                           περί τα 50 εκατ. ευρώ. Το άµεσο «θύµα» αυτής της εξέλιξης ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και τεχνολο-
                           γικά προηγµένο πρωτότυπο, το Peugeot 908 Hybrid4.
                           Πέρα από τη µελέτη για τη µέγιστη αεροδυναµική απόδοση του τελικού του σχήµατος, το συγκεκρι-
                           µένο αγωνιστικό όχηµα ήταν εφοδιασµένο µε έναν κινητήρα ντίζελ 3,7 λίτρων, σε διάταξη V8. Αλλά
                           το ξεχωριστό του πλεονέκτηµα ήταν το υβριδικό σύστηµα ανάκτησης ενέργειας τύπου KERS (Kinetic
                           Energy Recovery System), όπως στη Formula 1. Στο 908 είχαν ενσωµατωθεί µπαταρίες ιόντων λιθίου
                           για την αποθήκευση της ενέργειας κατά τη φάση της πέδησης. Το σύστηµα είχε τη δυνατότητα να
                           ενισχύει την απόδοση του θερµικού κινητήρα µε επιπλέον 60kW ή 80 ίππους.
                           Το αιφνίδιο «λουκέτο» στην Peugeot Sport χτύπησε τους τεχνικούς της οµάδας για το Λε Μαν σε φάση
                           δηµιουργικού παροξυσµού, καθώς τελειοποιούσαν τα επιµέρους στοιχεία του περίπλοκου µηχανι-
                           σµού ανάκτησης ενέργειας. Πίστευαν ότι θα µπορούσαν να παραγάγουν ένα όχηµα εφάµιλλο ή και
                           ανώτερο των πρωτοτύπων της Audi, τα οποία κυριαρχούσαν. Μάλιστα, οι Γάλλοι είχαν καταφέρει να
                           περιορίσουν τόσο πολύ το επιπλέον βάρος των υβριδικών υποσυστηµάτων, ώστε το 908 υπολειπόταν
                           κατά 30 κιλά του ελάχιστου επιτρεπόµενου βάρους και έπρεπε να δεχτεί έρµα ώστε να καλύπτει τις
                           προδιαγραφές για το Λε Μαν.
                           Τελικά, όµως, κανένα από τα επιτεύγµατα των ανθρώπων της Peugeot δεν έµελλε να αξιοποιηθεί στην
                           πίστα. Ο τρόµος µπροστά στην κατακραυγή για τις επερχόµενες 60.000 απολύσεις εργαζοµένων έπνιξε
                           το υβριδικό 908 στη λησµονιά.
   45   46   47   48   49   50   51   52