Page 15 - TRACTION 134
P. 15

απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου
                          McKLEIN's CORNER

































                                                                                     Το βιβλίο
              Η εικόνα                                                             Grand Prix 1961-1965

              Η φόρμουλα των 1,5 λίτρων αξιώθηκε της συμμετο-                 The 1.5 litre days in Formula One
              χής μερικών εκ των καλύτερων οδηγών της Formula              Από την 1η Ιανουαρίου 1961 στη Formula 1 εφαρ-
              1 όλων των εποχών, όπως οι Stirling Moss, Graham            μόστηκε ένα νέο σύνολο τεχνικών κανονισμών. Από
              Hill, John Surtees, Dan Gurney, Jim Clark και Jackie       εκείνη την ημερομηνία όλοι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες
              Stewart. Και παρ’ όλες τις προφητείες της κατα-              έπρεπε να έχουν μέγιστη χωρητικότητα 1,5 λίτρων,
              στροφής, σύμφωνα με τις οποίες η «νέα» Formula              σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι ταχύτητες. Η ισχύς
              1 δεν θα ήταν συναρπαστική λόγω της έλλειψης               αυτών των κινητήρων ήταν αρχικά περίπου 150 ίππων,
              ισχύος του κινητήρα, παρέμεινε ένα συναρπαστικό            ωστόσο, στο τέλος της εποχής τους, αυτή είχε αυξηθεί σε
              άθλημα κατά τη διάρκεια αυτής της πενταετίας. Αυτά          περισσότερους από 220 ίππους. Αρχικά τα αυτοκίνητα
              τα Grand Prix ήταν παράλληλα  συναρπαστικοί για            της Formula 1 εκείνης της εποχής υποτιμήθηκαν, κάτι που
              τους θεατές επειδή ήταν πολύ κοντά στη δράση.               ήταν άδικο για τα επιτεύγματα των μηχανικών και των
              Δείτε στη φωτογραφία σκηνές εκτός σημερινής πραγ-           εμπλεκόμενων οδηγών. Για να λειτουργήσουν αυτά τα
              ματικότητας. Οι θεατές δίπλα στην πίστα, τα αυτοκίνη-       αυτοκίνητα στα όριά τους απαιτούνταν υψηλό επίπεδο
              τα παρκαρισμένα δίπλα τους, ενώ τι πιο εντυπωσιακό                      δεξιοτήτων οδηγού.
              από το station wagon στο σικέιν, με το πορτμπαγκάζ           Αρχικά οι βρετανικές ομάδες είχαν αντιταχθεί στους
              ανοιχτό, και μία παρέα θεατών να επιδίδεται σε              νέους κανόνες και έτσι εισήλθαν στη νέα Formula 1 με
              οικογενειακό πικ-νικ τη στιγμή που δίπλα τους, σε           τεχνικό μειονέκτημα. Η Ferrari ήταν καλύτερα εξοπλι-
              απόσταση μέτρων, εξελισσόταν ο αγώνας!                     σμένη με νέους κινητήρες 1,5 λίτρων και έτσι η Scuderia
              Οι Jorg-Thomas Fodisch, Rainer Rossbach και Nils           κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών το
              Ruwisch αποκαλύπτουν σε αυτό το βιβλίο – χρησι-            1961 και κατάφερε να επαναλάβει αυτήν την επιτυχία το
              μοποιώντας πολλές προηγουμένως αδημοσίευτες                1964. Η Lotus ήταν εξίσου επιτυχημένη με τον εξαιρετικό
              φωτογραφίες, από τις οποίες οι περισσότερες έχουν           Jim Clark, και ο οδηγός της BRM Graham Hill επίσης
              ληφθεί από το αρχείο Bernard Cahier – την έλξη               κέρδισε τον τίτλο. Κάτι που σημαίνει ότι οι Βρετανοί
              και τον ενθουσιασμό που δημιουργήθηκε από τα                πιλότοι ήταν ανταγωνιστικοί, αφού είχαν στη διάθεσή
              σαράντα επτά Grands Prix που αποτέλεσαν το                  τους κινητήρες όπως ο Climax V8, ενώ η Lotus έδειξε
              Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών σύμφωνα με τους                 επίσης τον δρόμο στο μέλλον με το Type 25, το πρώτο
              κανονισμούς της Formula 1 με τους κινητήρες των            μονοθέσιό της στη Formula 1. Στο 360 σελίδων βιβλίων
              1,5 λίτρων.                                                 θα σας υποδεχθούν 220 έγχρωμες και 325 ασπρόμαυ-
                                                                         ρες φωτογραφίες και το δίγλωσσο κείμενο, στα αγγλικά
                                                                         και τα γερμανικά, θα σας δώσει πλούσια πληροφόρηση.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20