Page 10 - TRACTION 137
P. 10
ΚΑΛΩΣ ΤΑ!
Από τόν MANO ΣΤΕΦΑΝΗ
απο τον θωμα κ. ευθυμιου
Volvo XC40
Recharge
To πρώτο αμιγώς
ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της
Volvo με μηδενικές εκπομπές
ρύπων και φιλόδοξο πλάνο.
το πλάνο της Volvo σχετικά με την ηλεκτροκίνηση χρόνος εξοικείωσης ώστε ο οδηγός να μπορέσει
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ είναι ξεκάθαρο για την επόμενη δεκαετία. Μέχρι να διαχειριστεί σωστά τους 406 ίππους. τα πρώτα
Μοντέλο: το 2025 στοχεύει το 50% των οχημάτων της να 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 4,9
Volvo XC40 Recharge είναι αμιγώς ηλεκτρικά, φτάνοντας στο 100% δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται
Κινητήρας: μέχρι το 2030. Μένει να φανεί αν το φιλόδοξο ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία,
Δύο ηλεκτροκινητήρες αυτό σχέδιο θα καταφέρει να γίνει πραγματικότη- σύμφωνα με τα πρότυπα WLPT, φτάνει τα 418
300 KW (2x150 KW) τα μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. χιλιόμετρα, ενώ σε ταχυφορτιστή το 80% της μπα-
το XC40 Recharge αποτελεί χαρακτηριστικό ταρίας είναι διαθέσιμο σε 40 περίπου λεπτά.
Ισχύς:
408 ίπποι δείγμα της νέας στρατηγικής. Εξωτερικά δεν δια- Η παρουσίαση για το νέο XC40 Recharge πραγ-
φέρει σημαντικά σε σχέση με το συμβατικό XC40, ματοποιήθηκε στη Χαλκιδική και έτσι μας δόθηκε
Ροπή: ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα ξεχωρίσουν άμεσα η ευκαιρία να βρεθούμε και πάλι σε όμορφες και
400 Nm το κάλυμμα στη μάσκα του αυτοκινήτου καθώς η γνώριμες διαδρομές. το χαμηλό κέντρο βάρους
Επιτάχυνση: ψύξη, σε αυτό τουλάχιστον το σημείο, είναι πλέον βοηθά στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς
4,9’’ (0-100 χλμ./ώρα) περιττή. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό διατηρείται του αυτοκινήτου και, σε συνδυασμό με τις εκρη-
Τελική ταχύτητα: η ίδια φιλοσοφία, όμως στην περίπτωση του ηλε- κτικές επιδόσεις, δημιουργεί ένα ευχάριστο σύνο-
180 χλμ./ώρα κτρικού XC40 απουσιάζει το button εκκίνησης! Η λο.
παρουσία του οδηγού γίνεται άμεσα αντιληπτή και Σε κάθε περίπτωση όμως το βάρος, που πλησιάζει
Μετάδοση:
τετρακίνηση, αυτός με τη σειρά του απλώς μετακινεί τον λεβιέ τα 2.200 κιλά, είναι μεν λογικό για ένα ηλεκτρο-
αυτόματο κιβώτιο στη θέση D. Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο είναι κίνητο όχημα αλλά από την άλλη μεριά απαιτεί
έτοιμο να ξεκινήσει. Από τα πρώτα μέτρα γίνεται και την ανάλογη προσαρμογή από την πλευρά
Τιμή: άμεσα αισθητή η αστείρευτη δύναμη των 406 ίπ- του οδηγού.
από 52.020 ευρώ πων που προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες, όι τιμές για το XC40 Recharge ξεκινούν από
έναν στον κάθε άξονα. Η ιπποδύναμη είναι τέτοια 58.020 ευρώ και με την επιδότηση των 6.000
που προσφέρει μεν εντυπωσιακές επιδόσεις, από ευρώ από το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» η
την άλλη μεριά όμως χρειάζεται και ένας μικρός τελική τιμή διαμορφώνεται από 52.020 ευρώ.
10 TRACTION MAGAZINE