Page 50 - TRACTION 137
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                                                                                                                  C
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                           M
                                                                                                                  Y
                           ΤΟ CALIBRA ΣΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΚ∆ΟΧΗ ΗΤΑΝ
                                                                                                                 CM
                             Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΗΣ OPEL ΣΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ.                             MY
                                      ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ, ΑΛΛΩΣΤΕ                                  CY
                           Πριν από 25 χρόνια, το µακρινό πλέον 1996, η Opel σάρωνε στο ITC. Με έναν λόχο επίλε-  CMY
                           κτων οδηγών, τόσο καταξιωµένων όσο και διψασµένων για διακρίσεις νεότερων, η γερµανική   K
                           εταιρεία κατέκτησε τους δύο τίτλους, Oδηγών και Kατασκευαστών, στο νεογέννητο πρωτάθλη-
                           µα ITC, το οποίο ήταν, κατ’ ουσίαν, µια µαξιµαλιστική, µεγεθυµένη εκδοχή του DTM. «ITC» σή-
                           µαινε International Touring Car Championship και αποτελούσε την προσπάθεια της ∆ιεθνούς
                           Οµοσπονδίας Αυτοκινήτου να αξιοποιήσει την τεράστια επιτυχία τού αµιγώς γερµανικού
                           Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, δηλαδή του DTM.
                           ∆υστυχώς για τους φίλους του συγκεκριµένου τύπου µηχανοκίνητων σπορ, το ITC µάλλον
                           έτρεχε πιο γρήγορα από τον εαυτό του: το 1996 ήταν η πρώτη πλήρης σεζόν του ως αυτόνο-
                           µου πρωταθλήµατος – και ταυτόχρονα η τελευταία του. Το κόστος της τεχνολογικής εξέλιξης
                           ήταν αστρονοµικό, καθώς εταιρείες όπως η Mercedes και η Alfa Romeo επένδυαν χωρίς όριο
                           στην αγωνιστική τεχνολογία αιχµής, µε µόνη επιδίωξη να αναδειχθούν πρωταθλήτριες.
                           Το Opel Calibra αποδείχθηκε επικρατέστερο σε αυτή την, άνευ προηγουµένου, ξέφρενη
                           κούρσα του ITC. Επρόκειτο για ένα θηρίο, µε τετρακίνηση και κινητήρα V6, χωρητικότητας
                           2,5 λίτρων, ο οποίος απέδιδε περίπου 500 ίππους. Το ίδιο το µοτέρ προερχόταν από το Isuzu
                           Trooper, αλλά προτού τοποθετηθεί στο αγωνιστικό Calibra είχε υποβληθεί στις… περιποιήσεις
                           της Cosworth. Η Opel, σε συνεργασία µε την Williams, χρησιµοποιούσε ένα ηµιαυτόµατο
                           κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο επιτύγχανε αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων.
                           Γενικότερα, το Opel Calibra ήταν ο ορισµός της συνταγής για θριάµβους. Ο Manuel Reuter
                           κέρδισε πανηγυρικά το πρωτάθληµα οδηγών, παρόλο που απέναντί του είχε σπουδαίους αντι-
                           πάλους, όπως τους κ.κ. Hans-Joachim Stuck, Klaus Ludwig, Tony Kanaan, Alexander Wurz,
                           Uwe Alzen. Ένα ολόκληρο πάνθεον – και µόνο µε Opel Calibra.
   45   46   47   48   49   50   51   52