Page 27 - TRACTION 140
P. 27
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Σε περιπτώσεις συγκρούσεων, όπως αυτή των Verstappen - Hamilton αναπαραχθούν αυτολεξεί και άνευ σχολίων όσα περιλαµβάνονται
στη Μόντσα, κατά κανόνα ο σχολιασµός και οι αντιπαραθέσεις επισκι- στην ετυµηγορία των αγωνοδικών στη Μόντσα. Η οποία αναφέρει τα
εξής: «Οι αγωνοδίκες άκουσαν τη γνώµη του οδηγού του αυτοκινήτου
άζουν την ολοκληρωµένη – ή έστω και στοιχειώδη – καταγραφή του εξής: «Οι αγωνοδίκες άκουσαν τη γνώµη του οδηγού του αυτοκινήτου
άζουν την ολοκληρωµένη – ή έστω και στοιχειώδη – καταγραφή του
Νο. 33 (Max Verstappen), του οδηγού του αυτοκινήτου Νο. 44 (Lewis
συµβάντος. Κι αυτό διότι είναι τόσο µεγάλη η σηµασία του αµοιβαίου Νο. 33 (Max Verstappen), του οδηγού του αυτοκινήτου Νο. 44 (Lewis
συµβάντος. Κι αυτό διότι είναι τόσο µεγάλη η σηµασία του αµοιβαίου
Hamilton), των εκπροσώπων των οµάδων, εξέτασαν τα βιντεοσκο-
αποκλεισµού των δύο διεκδικητών του παγκόσµιου τίτλου, ώστε ελά-
αποκλεισµού των δύο διεκδικητών του παγκόσµιου τίτλου, ώστε ελά- Hamilton), των εκπροσώπων των οµάδων, εξέτασαν τα βιντεοσκο-
πηµένα δεδοµένα και αποφάσισαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 33
χιστοι διατηρούν την ψυχραιµία τους. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι στο
χιστοι διατηρούν την ψυχραιµία τους. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι στο πηµένα δεδοµένα και αποφάσισαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 33
φέρει κυρίως την ευθύνη για τη σύγκρουση µε το αυτοκίνητο 44 στη
εν λόγω επεισόδιο τέθηκε σε δεύτερη µοίρα ο ίδιος ο κίνδυνος, ακόµη
εν λόγω επεισόδιο τέθηκε σε δεύτερη µοίρα ο ίδιος ο κίνδυνος, ακόµη φέρει κυρίως την ευθύνη για τη σύγκρουση µε το αυτοκίνητο 44 στη
και για τη ζωή ενός από τους δύο πρωταγωνιστές – εν
Στροφή 2. Το αυτοκίνητο 44 εξερχόταν των πιτ. Το αυτοκίνητο 33
και για τη ζωή ενός από τους δύο πρωταγωνιστές – εν Στροφή 2. Το αυτοκίνητο 44 εξερχόταν των πιτ. Το αυτοκίνητο 33
βρισκόταν στην κεντρική ευθεία. Στην πινακίδα των 50 µ. πριν από τη
προκειµένω του Lewis Hamilton. Το «τις πταίει;» απασχο-
προκειµένω του Lewis Hamilton. Το «τις πταίει;» απασχο- βρισκόταν στην κεντρική ευθεία. Στην πινακίδα των 50 µ. πριν από τη
λεί περισσότερο από το πόσο κοντά έφτασε ο Βρετανός
λεί περισσότερο από το πόσο κοντά έφτασε ο Βρετανός Στροφή 1, το αυτοκίνητο 44 ήταν σηµαντικά µπροστά από το 33. Το
Στροφή 1, το αυτοκίνητο 44 ήταν σηµαντικά µπροστά από το 33. Το
33 καθυστέρησε στο φρενάρισµα και άρχισε να κινείται πλαγίως του
πρωταθλητής σε έναν πολύ σοβαρό – ενδεχοµένως και
πρωταθλητής σε έναν πολύ σοβαρό – ενδεχοµένως και 33 καθυστέρησε στο φρενάρισµα και άρχισε να κινείται πλαγίως του
44, παρόλο που σε καµία στιγµή της εν εξελίξει φάσης το αυτοκίνητο
θανάσιµο – τραυµατισµό όταν το µονοθέσιο του Max
θανάσιµο – τραυµατισµό όταν το µονοθέσιο του Max 44, παρόλο που σε καµία στιγµή της εν εξελίξει φάσης το αυτοκίνητο
Verstappen προσγειωνόταν παρά τρίχα στο κεφάλι του. 33 δεν πέρασε εµπρός από το σηµείο όπισθεν του εµπρός τροχού του
33 δεν πέρασε εµπρός από το σηµείο όπισθεν του εµπρός τροχού του
Verstappen προσγειωνόταν παρά τρίχα στο κεφάλι του.
αυτοκινήτου 44. Στη διάρκεια της διαδικασίας ακρόασης, ο οδηγός
Το παράδοξο σε µια σύγκρουση αυτής της κατηγο-
Το παράδοξο σε µια σύγκρουση αυτής της κατηγο- αυτοκινήτου 44. Στη διάρκεια της διαδικασίας ακρόασης, ο οδηγός
του 33 υποστήριξε ότι η αιτία του συµβάντος ήταν ότι ο οδηγός του 44
ρίας είναι ότι, ενώ αµέτρητες είναι οι συζητήσεις του 33 υποστήριξε ότι η αιτία του συµβάντος ήταν ότι ο οδηγός του 44
ρίας είναι ότι, ενώ αµέτρητες είναι οι συζητήσεις
άνοιξε την τροχιά του µετά τη Στροφή 1 και τον ‘‘στρίµωξε’’ στην κο-
και απέραντος ο χρόνος που καταναλώνεται άνοιξε την τροχιά του µετά τη Στροφή 1 και τον ‘‘στρίµωξε’’ στην κο-
και απέραντος ο χρόνος που καταναλώνεται
σε ανταλλαγές απόψεων διά ζώσης, ρυφή της Στροφής 2. Ο οδηγός του 44 υποστήριξε ότι ο οδηγός του 33
σε ανταλλαγές απόψεων διά ζώσης,
ρυφή της Στροφής 2. Ο οδηγός του 44 υποστήριξε ότι ο οδηγός του 33
στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης
στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης αποπειράθηκε να προσπεράσει πολύ καθυστερηµένα και θα έπρεπε να
αποπειράθηκε να προσπεράσει πολύ καθυστερηµένα και θα έπρεπε να
έχει εγκαταλείψει την προσπάθειά του να στρίψει, είτε επιβραδύνοντας
κ.λπ., ελάχιστοι µπαίνουν στον
κ.λπ., ελάχιστοι µπαίνουν στον έχει εγκαταλείψει την προσπάθειά του να στρίψει, είτε επιβραδύνοντας
νωρίτερα είτε στρίβοντας αριστερά πίσω από το κερµπ.
κόπο να κατανοήσουν το τι νωρίτερα είτε στρίβοντας αριστερά πίσω από το κερµπ.
κόπο να κατανοήσουν το τι
ακριβώς ανακοινώνουν οι Οι αγωνοδίκες ανέλυσαν τα πλάνα από τις κάµερες του κλειστού
πλέον αρµόδιοι, δηλαδή κυκλώµατος. Ο οδηγός του 44 κινούνταν σε γραµµή αποφυγής εν-
οι αγωνοδίκες. Σαν να δεχόµενης επαφής µε συναθλητή του, παρόλον ότι η θέση του στην
θεωρούνται συλλήβδην πίστα ανάγκασε το 33 να περάσει πάνω από το κερµπ. Περαιτέρω
προκατειληµµένοι και όµως οι αγωνοδίκες παρατήρησαν ότι το 33 σε καµία περίπτωση
µη αντικειµενικοί, αυ- δεν βρέθηκε πλάι-πλάι µε το 44, παρά µόνον όταν είχε φτάσει πλέον
τοί που επιφορτίζονται βαθιά στην είσοδο της Στροφής 1. Κατά την άποψη των αγωνοδικών,
µε το καθήκον να ο συγκεκριµένος ελιγµός επιχειρήθηκε υπερβολικά αργά και άρα ο
αποδώσουν δικαιο- οδηγός του 33 δεν είχε πλέον ‘‘προνοµιακό δικαίωµα στο αγωνιστικό
σύνη µένουν ωσεί εύρος’’ της πίστας. Παρόλο που ο οδηγός του 44 θα µπορούσε να έχει
ανύπαρκτοι. αποφύγει το κερµπ στρίβοντας περισσότερο το τιµόνι του προκειµένου
Υπ’ αυτή την έννοια να αποφύγει τη σύγκρουση, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η θέση
θα είχε ενδιαφέ- του στην πίστα ήταν εύλογη και ως εκ τούτου κατέληξαν ότι αυτός που
ρον, για µια φορά έφταιξε κατά κύριο λόγο για το ατύχηµα ήταν ο οδηγός του 33. Για
έστω, να τον καταλογισµό των ευθυνών οι αγωνοδίκες δηλώνουν µε έµφαση
ότι έλαβαν υπ’ όψιν τους µόνο το συγκεκριµένο ατύχηµα και όχι τις
επιπτώσεις του».
Για την ιστορία, η ποινή που επιβλήθηκε στον Max Verstappen
για την πρόκληση της σύγκρουσης µε τον Lewis Hamilton ήταν
ο υποβιβασµός κατά τρεις θέσεις στη σειρά εκκίνησης για το
Γκραν Πρι της Ρωσίας.