Page 50 - TRACTION 144
P. 50
RACING
RETRO
C
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η MERCEDES-AMG F1 W12 E PERFORMANCE ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΗ ΣΕΖΟΝ M
Y
2021 ΣΤΗ FORMULA 1 ΩΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ,
CM
ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ,
MY
ΑΛΛΑ ΜΙΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
CY
Η εκ βάθρων αλλαγή των τεχνικών προδιαγραφών για τα µονοθέσια της F1 και η καθιέρωση CMY
µιας συνολικά νέας φιλοσοφίας από το 2022 και εξής, κλείνει ένα κεφάλαιο στη σύγχρονη
K
ιστορία του σπορ. Ιδανικό σύµβολο της περιόδου που τελείωσε είναι η
Mercedes-AMG F1 W12 E Performance, το αυτοκίνητο που έφερε το 8ο κατά σειρά παγκό-
σµιο πρωτάθληµα κατασκευαστών στην οµάδα της Mercedes. Ταυτόχρονα, όµως, το ίδιο
αυτό µονοθέσιο ταυτίστηκε µε µια ήττα, την οποία πολύ δύσκολα θα µεταβολίσει η βρετανο-
γερµανική οµάδα, ύστερα από τα όσα πρωτοφανή εκτυλίχθηκαν στους τελευταίους γύρους του
αγώνα στο Άµπου Ντάµπι.
H W12 είναι ένα από τα πιο δύστροπα µονοθέσια που έχει παραγάγει το εργοστάσιο της
Mercedes F1, σε τέτοιον βαθµό ώστε ο Lewis Hamilton αναγκάστηκε να αναλάβει ο ίδιος
χρέη δοκιµαστή εξέλιξης, στον προσοµοιωτή της εταιρείας, προκειµένου να ξεκλειδώσει τα
µυστικά αυτής της «ντίβας-θηρίο», όπως τη βάφτισε ο Sir Lewis.
Το πρωτάθληµα του 2021 εξελίχθηκε για τη Mercedes ως µια βόλτα σε λούνα παρκ, µε αλ-
λεπάλληλες µεταπτώσεις και, κατ’ ουσίαν, µε συνεχή διάψευση των προγνωστικών. Ήδη πριν
από την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου όλοι προέβλεπαν ότι η σχεδίαση µε την ελάχιστη
κλίση προς τα εµπρός θα αποτελούσε µειονέκτηµα, σε σύγκριση µε το έντονα σφηνοειδές
σχήµα της Red Bull. Παρ’ όλα αυτά, χάρη σε έναν συνδυασµό παραγόντων, όπως το ταλέ-
ντο του Lewis Hamilton κυρίως (παρά του Valtteri Bottas), του γερµανικού πείσµατος αλλά
και του δυναµικού που διαθέτει η οµάδα της Mercedes, η W12 κατέκτησε το ένα από τα δύο
πολύτιµα τρόπαια της F1, έστω και µε 9 νίκες έναντι 11 της Red Bull. Μαζί µε το κύπελλο των
κατασκευαστών, η Mercedes-AMG F1 W12 E Performance κέρδισε τον σπάνιο χαρακτηρισµό
της «νικήτριας που έχασε».