Page 50 - TRACTION 146
P. 50
RACING
RETRO
C
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η BUGATTI TYPE 35C GRAND PRIX ΤΟΥ 1926 ∆ΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ M
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡ∆ΙΖΕΙ, ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ∆ΙΚΟ ΤΗΣ, Y
CM
ΑΠΙΑΣΤΟ ΘΡΥΛΟ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
MY
Την εποχή που το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Grand Prix διεξαγόταν σε χωµατόδρο-
CY
µους και µαραθώνιες διαδροµές ανάµεσα σε πόλεις, όταν οι αγωνιζόµενοι ήταν
CMY
κυρίως αριστοκράτες µε πλήρη άγνοια κινδύνου ή ακόµη και αυτοκτονικό ιδεασµό,
το αυτοκίνητο «serial winner» δεν θα µπορούσε να είναι παρά µία Bugatti. Η K
περίφηµη Type 35, που πρωτοεµφανίστηκε το 1924, παρά τις διάφορες µετέπειτα
εκδοχές της, αναµφίβολα υπήρξε το κορυφαίο αγωνιστικό όχηµα της προπολεµικής
περιόδου και ένα από τα πιο επιτυχηµένα όλων των εποχών. Στο δεύτερο µισό της
δεκαετίας του 1920 έλεγαν ότι η Bugatti Type 35 κέρδιζε γύρω στους 15 αγώνες
κάθε εβδοµάδα σε όλη την Ευρώπη. Στην περίπτωση, µάλιστα, της Type 35C του
1926 υπήρχε ένα πραγµατικά ξεχωριστό στοιχείο: Η υπερτροφοδότηση. Κι αυτό
ήταν εξαιρετικά σηµαντικό, καθώς ο ιδιοκτήτης της εταιρείας και ο ιθύνων νους
πίσω από κάθε µοντέλο της, ο Ettore Bugatti, αποστρεφόταν οτιδήποτε ξέφευγε
από τη φυσική, «ατµοσφαιρική» αναπνοή του κινητήρα. Παρ’ όλα αυτά, χάρη στον
συµπιεστή της Roots, η Type 35C Grand Prix µε τον οκτακύλινδρο εν σειρά κινη-
τήρα των 1.991 κ.εκ. και παρά τη χρήση ενός και µόνου καρµπιρατέρ απέδιδε 128
ίππους. Η τιµή αυτή ήταν υπερηχητική για τα δεδοµένα της εποχής, καθώς συνδυα-
ζόταν µε ένα ελαφρύ και απίθανα ευέλικτο σύνολο. Η Type 35C κατασκευάστηκε
σε µόλις 50 µονάδες και σάρωσε στους αγώνες. Σήµερα επιβιώνουν ελάχιστα από
αυτά τα συγκλονιστικά αγωνιστικά αυτοκίνητα και, όποτε εµφανίζονται σε δηµο-
πρασίες, αλλάζουν χέρια αντί 4 - 5 εκατ. ευρώ. Εµµέσως θα µπορούσε να είναι και
αυτός ένας φόρος τιµής ή µια υπόκλιση στην Type 35C, ως δείγµα της απαράµιλλης
αυτοκινητικής τέχνης του Ettore Bugatti.