Page 50 - TRACTION 147
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                          C
                               ΤΟ ROVER VITESSE, ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΚ∆ΟΧΗ ΤΟΥ                           M
                                                                                                                 Y
                              ΜΕ 300 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΙΠΠΟΥΣ, ΚΡΑΤΗΣΕ ΨΗΛΑ ΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
                                                                                                                 CM
                                ΣΤΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ 80s. ΕΚΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ
                                                                                                                 MY
                                           ΜΙΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ...
                                                                                                                 CY
                                  Τη δεκαετία του ’80, όταν ακόµη η Rover ήταν µια από τις ενεργές µάρκες της
                                 British Leyland, αυτού του πολύπαθου πάλαι ποτέ εθνικού οµίλου της βρετανικής   CMY
                                 αυτοκινητοβιοµηχανίας, το Vitesse ήταν το καµάρι της εταιρείας. Και ως τέτοιο δεν   K
                                             θα µπορούσε να µείνει µακριά από τους αγώνες.
                                Με τον χαρακτηριστικό κωδικό SD1 (που σήµαινε «Specialist Division», δηλαδή το
                                 τµήµα σπορ βελτιώσεων εντός της British Leyland), κυρίως όµως µε έναν ρωµα-
                                λέο κινητήρα V8, ο οποίος απέδιδε 300 ίππους από τα 3,5 λίτρα της χωρητικότητάς
                                του, το Vitesse είχε µια ιδιαίτερα επιτυχηµένη σταδιοδροµία ως αγωνιστικό όχηµα.
                                 Τα προσόντα του SD1 έλαµψαν κατεξοχήν στην κατηγορία Group A των αγώνων
                                αυτοκινήτων τουρισµού στη Βρετανία, αλλά και εκτός αυτής, σε ευρωπαϊκά πρωτα-
                                 θλήµατα για τα λεγόµενα «saloon cars». Στα χέρια οδηγών όπως ο Steve Soper ή
                                 ακόµη και ο Tony Pond – εφόσον υπήρχε εκδοχή του για ράλι –, κυρίως όµως µε
                                 τον Tom Walkinshaw στο τιµόνι, το Rover SD1 κατήγαγε σπουδαίους θριάµβους.
                                 Για παράδειγµα, το 1985 ο Walkinshaw κέρδισε σε έξι αγώνες του Ευρωπαϊκού
                                Πρωταθλήµατος Αυτοκινήτων Τουρισµού και την επόµενη χρονιά τα Rover Vitesse
                                    της οµάδας του, της TWR, αναδείχθηκαν νικητές σε ακόµη πέντε κούρσες.
                                  Ο Walkinshaw, ως γνωστόν, θα συνέχιζε τη σταδιοδροµία του στον κόσµο των
                                µηχανοκίνητων αγώνων φτάνοντας έως και τη Formula 1, όπου εν τέλει θα αποτύγ-
                                 χανε παταγωδώς µε τη χρεοκοπία και την ατιµωτική διάλυση της Arrows, το 2002.
                                 Παρ’ όλα αυτά, οι µεγάλες στιγµές που έζησε ο αείµνηστος – αν και όχι πάντα για
                                τους σωστούς λόγους – Tom Walkishaw ως αγωνιζόµενος, όπως και πολλοί άλλοι
                                  Βρετανοί οδηγοί, ταυτίστηκαν µε το σχήµα του Rover Vitesse SD1. Ενός από τα
                                          πλέον αξιόλογα αγωνιστικά οχήµατα που παρήγαγε ποτέ
                                                   η βρετανική αυτοκινητοβιοµηχανία.
   45   46   47   48   49   50   51   52