Page 16 - TRACTION 148
P. 16
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Κι όµως, ΤΟ CITICAR
ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ
SEBRING-VANGUARD
δεν ήταν µισό ΥΠΗΡΞΕ ΤΟ ΠΙΟ
ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ
ΟΧΗΜΑ ΣΤΟΝ
«Από σπόντα» θα µπορούσε να πει κανείς – και ελέω του εν εξελίξει εξηλεκτρισµού της αυ-
τοκίνησης στις µέρες µας – στο προσκήνιο επανέρχονται περιπτώσεις αντίστοιχων οχηµάτων ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΠΑΝΩ
του παρελθόντος. Λαµπρό δείγµα αυτής της όψιµης ρετρο-λαγνείας, ειδικά για τα µοντέλα ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ.
που επιτέλεσαν ρόλο σκαπανέα της ηλεκτροκίνησης, κυρίως την περίοδο της µεγάλης
ενεργειακής κρίσης των ‘70s, συνιστά το περίφηµο Citicar, της αµερικανικής εταιρείας ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ
Sebring-Vanguard. Προφανώς, δεν θα είχε καµία επιτυχία σε καλλιστεία αυτοκινήτων και ΩΣ ΑΣΤΕΙΟ,
δεν άφησε στίγµα για τον πρωτοποριακό σχεδιασµό του. Θύµιζε τρίγωνη φέτα από κόκκινο
τυρί τσένταρ και είναι πολύ πιθανόν ότι οι κάτοχοί του ντρέπονταν κάθε φορά που έµπαιναν ΑΛΛΑ ∆ΕΝ ΕΙΝΑΙ
ή έβγαιναν από το Citicar σε κοινή θέα. Παρόλα αυτά το λιλιπούτειο όχηµα, που µοιάζει ΚΑΘΟΛΟΥ
σαν να κόπηκε στη µέση, υπήρξε το πιο εµπορικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της µεταπολεµικής
περιόδου – ένα κανονικό παγκόσµιο best seller. Βέβαια, η αµείλικτη γλώσσα των αριθµών
µαρτυρά ότι οι πωλήσεις του ουδέποτε ξεπέρασαν το σηµαδιακό νούµερο µε τα τέσσερα
τεσσάρια, ήτοι τις 4.444 µονάδες. Έστω κι έτσι όµως, το µικροσκοπικό και αθόρυβο – υπό
κάθε έννοια – Citicar παρέµεινε στην παραγωγή από το 1974 έως το 1979 και δεν µετα-
κινήθηκε από τον θρόνο του Νο.1 ηλεκτροκίνητου ως προς την εµπορικότητα, παρά µόνο
όταν πήρε µπροστά η µηχανή πωλήσεων της Tesla. Αυτό σηµαίνει ότι έως το 2013, όταν το
Model S της αυτοκινητοβιοµηχανίας του Elon Musk άρχισε να προσελκύει όλο και µεγαλύ-
τερη πελατεία, το Citicar εξακολουθούσε να θεωρείται ως το πιο δηµοφιλές ηλεκτροκίνητο
που κατασκευάστηκε ποτέ. Ένα προνόµιο ουδόλως αµελητέο.
16 TRACTION MAGAZINE