Page 15 - TRACTION 107
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                Το 1945, την εποχή που η Ευρώπη έβγαινε από τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο και µετρούσε    AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                ακόµα τις πληγές της, ακριβώς την πρωτοχρονιά εκείνου του έτους γεννιόταν στις Βρυξέλλες
                ένα παιδί, που µερικά χρόνια αργότερα θα έµπαινε στο πάνθεον των ηρώων του παγκόσµιου   03.01.1969
                µηχανοκίνητου αθλητισµού! Μια µορφή που ακόµα και στις ηµέρες µας παραµένει εµβληµα-  Γεννιέται στην πόλη Hürth
                τική και αποτελεί σηµείο αναφοράς στις ποικίλες ικανότητες που πρέπει – αν όχι επιβάλλεται   της τότε ∆υτικής Γερµανίας
                – να συγκεντρώνει ένας επαγγελµατίας οδηγός αγώνων. Ο εικονιζόµενος ανήκει σε αυτή τη   ο Michael Schumacher, ο
                σπάνια κατηγορία που κέρδιζε οπουδήποτε συµµετείχε, ακριβώς επειδή το ταλέντο του και   Γερµανός οδηγός αγώνων που έµελλε να γίνει
                οι έµφυτες ικανότητές του ξεδιπλώνονταν σε κάθε είδους αγωνιστικό χώρο! Είτε κερδίζοντας   θρύλος στη Formula 1! Στην πλούσια καριέρα του
                αγώνες και το πρωτάθληµα µε το 50άρι Zündapp, που του χάρισε ο δηµοσιογράφος πατέ-  οδήγησε για τις Jordan, Benetton και Ferrari, αλλά
                ρας του, είτε Grand Prix της Formula 1 µε την Ferrari, είτε κατακτώντας το αµερικανικό Can-Am   και για την Mercedes όταν επέστρεψε από την
                Championship το 1979, είτε κερδίζοντας έξι φορές, παρακαλώ, τον θρυλικό αγώνα 24 Hours   προσωρινή αποχώρησή του. Συνολικά κατέκτησε
                of Le Mans µε Porsche, είτε κερδίζοντας επίσης το εξαντλητικό και δύσκολο Paris-Dakar Rally   επτά παγκόσµια πρωταθλήµατα, κέρδισε 91
                µε Mercedes G. Μετά τη διάκρισή του στις µοτοσυκλέτες, «πέρασε» στους τέσσερις τροχούς,   Grand Prix, σηµείωσε 77 ταχύτερους γύρους και
                πεδίο όπου έµελλε να διαπρέψει. Συµµετείχε σε πρωταθλήµατα ταχύτητας αυτοκινήτων   αποτελεί µέχρι σήµερα τον πλέον επιτυχηµένο
                Saloon µε Lotus Cortina και BMW 2000TI το 1965, ενώ µια χρονιά αργότερα κερδίζει τις   οδηγό στην ιστορία της Formula 1.
                24 Ώρες του Spa και λίγο αργότερα συµµετέχει µε µία Matra MS5-Cosworth στη Formula
                2 µε την οµάδα του Ken Tyrrel. To 1967, στο Nurburgring, µε µια F2 Matra MS7-Cosworth   10.01.1921
                1,6 καταπλήσσει τους πάντες, αφού σε τέσσερις γύρους προσπερνάει δώδεκα µονοθέσια της   Γεννιέται στο Beloit του Kansas
                F1! Το αναµενόµενο ντεµπούτο του στον µαγικό κόσµο της Formula 1 γίνεται στο Grand Prix   των ΗΠΑ ο Rodger M. Ward,
                                        της Monza το 1967, στο κόκπιτ µιας Cooper T81B-     πιλότος της Αµερικανικής
                                        Maserati, µε την οποία τερµάτισε έκτος.To 1968 αρχίζει   Πολεµικής Αεροπορίας στον Β’
                                        τη συνεργασία του µε την οµάδα της Ferrari Formula   Παγκόσµιο Πόλεµο και οδηγός αγώνων µε 26 νί-
                                        1 και στο γαλλικό Grand Prix της Rouen κερδίζει υπό   κες στο πρωτάθληµα µονοθεσίων στη Β. Αµερική,
                                        ραγδαία βροχόπτωση τον πρώτο του αγώνα, ενώ ηρω-  δύο νίκες στον αγώνα Indianapolis 500 και µε την
                                        ική χαρακτηρίζεται η τέταρτη θέση του στο Nurburgring,   κατάκτηση δύο USAC National Championships,
                                        στο οποίο σε όλο σχεδόν τον αγώνα οδηγούσε χωρίς   ενώ κέρδισε και έναν αγώνα της F1.
                                        το προστατευτικό πλαστικό στο κράνος του υπό συνεχή
                                        βροχή! Το 1969 πηγαίνει στην Brabham και κερδίζει    12.01.1988
                                        δύο Grand Prix, ενώ την επόµενη χρονιά επιστρέφει στη   Πεθαίνει σε ηλικία 81 ετών ο
                                        Ferrari, στην οποία έµεινε για τρία χρόνια (1970-1973).   Piero Taruffi, Ιταλός οδηγός
                                        Αξίζει να σηµειωθεί ότι το 1970, παρότι µπορούσε να   αγώνων, αλλά και εξαιρετικός
                 QUIZ                   διεκδικήσει το πρωτάθληµα από τον αδικοχαµένο        µηχανικός και εφευρέτης. Ξεκί-
                                        Jochen Rindt, δεν το έπραξε γιατί, όπως ανέφερε το   νησε την καριέρα του µε µοτοσυκλέτες κερδίζο-
                2011 σε µία συνέντευξή του, «δεν ήθελα να κερδίσω ένα τίτλο από κάποιον που πλέον δεν   ντας το παγκόσµιο πρωτάθληµα 500 κ.εκ. το 1937
                ήταν εν ζωή για να τον υπερασπιστεί». Το 1974-75 οδήγησε για την Lotus, στην οποία όµως   µε Norton. Θεωρείται θρύλος των αγώνων Mille
                µάλλον πήγε σε λάθος επoχή, γιατί µπορεί µεν η Ferrari 312B3 που άφησε να µην ήταν   Miglia, ενώ στην ιστορία έχει µείνει το πρωτοπορι-
                ανταγωνιστική, πλην όµως ούτε η Lotus 76 έβαζε φωτιά στην άσφαλτο. Το 1975 έφυγε από   ακό µονοθέσιο µε τα δύο ανεξάρτητα παράλληλα
                την οµάδα στα µισά της σεζόν, ενώ για τις τρεις επόµενες χρονιές οδήγησε για µη ανταγωνι-  διαµερίσµατα κόκπιτ και κινητήρα.
                στικές οµάδες, όπως η Wolf-Williams Racing (η µετέπειτα οµάδα Frank Williams Racing Cars)
                και η Ensign, και το 1979 έκλεισε την καριέρα του στην Ligier. Ακολούθησε η µεταπήδησή    31.01.1930
                του στους αγώνες αντοχής αρχικά συµµετέχοντας µε BMW 2000TI και Ford GT40 Mk1,   Γεννιέται στη Στοκχόλµη
                σηµειώνοντας µεγάλες νίκες. Το 1969 κερδίζει τις 24 Hours of Le Mans για πρώτη φορά στην   της Σουηδίας από εύπορη
                καριέρα του µε Porsche 917. Στα χρόνια που ακολούθησαν κέρδισε άλλες πέντε φορές τον   οικογένεια ο Joakim Bonnier,
                ίδιο αγώνα, όντας ένας από τους πολυνίκες του θεσµού. Το 1984 έγινε αλυτάρχης του Grand   ένας Σουηδός οδηγός αγώνων
                Prix de Monaco και ήταν ο αγώνας που διέκοψε λόγω καταρρακτώδους βροχής µε τον Prost   που οδήγησε για αρκετές οµάδες της Formula 1.
                να είναι εµπρός από τον νεαρό τότε Senna. To 1985, µετά το θανατηφόρο ατύχηµα στο Spa,   Κέρδισε ένα Grand Prix στην Ολλανδία το 1959,
                όπου έχασε τη ζωή του ο Bellof, εγκατέλειψε τους αγώνες στην Ευρώπη και συµµετείχε σε   µιλούσε έξι γλώσσες, ο πατέρας του ήθελε να γίνει
                αγώνες στην Αυστραλία και την Αµερική, ενώ το 1983 κέρδισε το Paris-Dakar Rally οδηγώ-  γενετιστής γιατρός, όπως ο ίδιος, και ενώ φοίτησε
                ντας ένα Mercedes-Benz G-Class. Στον ίδιο αγώνα συµµετείχε και άλλες φορές µε την κόρη   σε ονοµαστά πανεπιστήµια της Ευρώπης τον
                του Vanina, η οποία υπήρξε και αυτή επαγγελµατίας οδηγός αγώνων.  κέρδισαν οι αγώνες.

                                             Τζάκι Ιξ (Jacques Bernard «Jacky» Ickx)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20