Page 16 - TRACTION 107
P. 16

∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ



                                                            Από αυτή τη σελίδα έχουµε γνωρίσει αρκετούς επιστήµονες που διαφηµίζουν
                                                            τη χώρα µας στο εξωτερικό. Ο µηχανολόγος µηχανικός Ηλίας Νασιόπουλος
                                                            αποτελεί µια ξεχωριστή περίπτωση, καθώς έχει αξιοσηµείωτη δραστηριότητα
                                                            εκτός και εντός των τειχών. Έχοντας συνεργαστεί στην Αγγλία µε αυτοκινητο-
                                                            βιοµηχανία (Nissan), οµάδα Formula 1 (Force India), οµάδα που έχει διαπρέ-
                                                            ψει στο WRC (Prodrive) και δηµιουργώντας σήµερα ένα ηλεκτρικό όχηµα
                                                            στην Ελλάδα, ο Ηλίας έχει πολλά να µας διηγηθεί...
                                                            Η τρέλα για τη µηχανολογία µπήκε µέσα µου από νωρίς, αφού ως οικογέ-
                                                            νεια µας άρεσε να σχεδιάζουµε και να κατασκευάζουµε διάφορα.
                                                            Η αγάπη για τα οχήµατα ξεκίνησε στη σχολή, µέσω της Formula Student.
                                                            Ξεκινήσαµε από λευκό χαρτί, οπότε µάθαµε το θεωρητικό και πρακτικό κοµµά-
                                                            τι της δηµιουργίας οχηµάτων, στην οποία τότε κατάλαβα ότι θέλω να εστιάσω.
                                                            Κατά τη διάρκεια του διδακτορικού εργάστηκα στο Nissan Technology
                                                            Centre στο Cranfield, το 2010. Ήµουν στο τµήµα αναρτήσεων για τα οχή-
                                                            µατα που έρχονται στην Ευρώπη, όντας συνδετικός κρίκος ανάµεσα στους
                                                            συναδέλφους µου και στους προµηθευτές.
                             Ηλίας                          Πριν τελειώσω το διδακτορικό µου προσλήφθηκα στη Force India
                                                            (Formula 1) το 2013, αρχικά ως Junior και έπειτα ως Senior Structural
                     Νασιόπουλος                            Engineer (δοµικός αναλυτής). Ήµασταν µια οµάδα πέντε ατόµων, που δεχό-
                                                            ταν ό,τι είχε σχεδιαστεί από όλα τα σχεδιαστικά τµήµατα και το αναλύαµε,
                                                            κάνοντας ποιοτικό έλεγχο και προτείνοντας βελτιώσεις. Αυτό ήταν ένα τερά-
                   Ο Ηλίας Νασιόπουλος γεννήθηκε το 1985 στη   στιο σχολείο.
                 Γαλλία. Σπούδασε Μηχανολογία στο Αριστοτέλειο   Το 2015 προσλήφθηκα στο τµήµα Advanced Engineering της Prodrive,
                Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές   όπου µου ανατέθηκε να αναπτύξω ένα νέο τµήµα ανάλυσης σύνθετων υλι-
                                                            κών, φέρνοντας γνώση από το διδακτορικό µου και από τη Formula 1. Με-
                του στο Πανεπιστήµιο του Cranfield, στην Αγγλία. Το   ταξύ των πελατών ήταν αυτοκινητοβιοµηχανίες, όπως Jaguar, Aston Martin,
               µεταπτυχιακό του αφορούσε σε crash test αγωνιστικών   εταιρείες αεροδιαστηµικής και ιατρικών µηχανηµάτων.
                οχηµάτων, ενώ έκανε διδακτορικό µε αντικείµενο τη   Οι συνεργασίες αυτές µου προσέφεραν σηµαντικά εφόδια. Στη Force India
                χρήση και αξιοποίηση φυτικών σύνθετων υλικών στην   έµαθα να εργάζοµαι αποτελεσµατικά, σε πολύ γρήγορους ρυθµούς. Στην
               αυτοκινητοβιοµηχανία. Εργάστηκε στη Nissan, τη Force   Prodrive, επειδή έπρεπε να στήσω ένα νέο τµήµα και να προσελκύσουµε
                 India και την Prodrive, ενώ σήµερα έχει επιστρέψει   πελάτες, είδα πώς λειτουργούν οι µεγάλες αυτοκινητοβιοµηχανίες.
                 στη χώρα µας όπου, παράλληλα µε τη συνεργασία   Φεύγοντας από την Ελλάδα είχα συγκεκριµένους στόχους. Στην Αγγλία συ-
                  που διατηρεί µε την Prodrive, έχει δηµιουργήσει   νεργάστηκα µε αυτοκινητοβιοµηχανία, µε οµάδα F1, πήρα διδακτορικό και
                 δική του εταιρεία, την GIVE, η οποία στεγάζεται στο   εργάστηκα σε εταιρεία που έπρεπε να στήσω ένα νέο τµήµα. Έκανα τις βα-
                Τεχνολογικό Πάρκο Λαύκιππος του Εθνικού Κέντρου   σικές µου σπουδές εδώ, αλλά για έναν µηχανολόγο µηχανικό που θέλει να
                   Ερευνών Φυσικών Επιστηµών «∆ηµόκριτος».  ασχοληθεί µε την αυτοκινητοβιοµηχανία το περιβάλλον ήταν καλύτερο έξω.
                                                            Στην Αγγλία απέκτησα εµπειρία και ήρθα σε άµεση επαφή µε βιοµηχανίες.
                                                            Τώρα είναι η στιγµή να τα εφαρµόσω στη χώρα µου, προσπαθώντας παράλ-
                                                            ληλα µε την οµάδα µας να καινοτοµήσουµε στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.
                                                            ∆ηµιούργησα την GIVE (Green Innovation Vehicle Engineering), µέσω της
                                                            οποίας αναπτύσσουµε καινοτόµα δράση σε ηλεκτροκίνητα οχήµατα. Κύρια
                                                            συνεργασία µου µε την Αγγλία παραµένει η Prodrive, ωστόσο έχουµε ανα-
                                                            πτύξει συνεργασίες και µε άλλες χώρες, όπως η Ελβετία.
                                                            Έχουµε σχεδιάσει ένα δίκυκλο ηλεκτροκίνητο όχηµα. Η τεχνολογία αυτή
                                                            µπαίνει δυναµικά στη ζωή µας. Έχουµε εξασφαλίσει επενδυτικό κεφάλαιο
                                                            και ελπίζουµε σύντοµα να έχουµε το πρωτότυπο, ώστε να αρχίσουµε την
                                                            παραγωγή και προώθησή του.
                                                            Όνειρό µου είναι να δηµιουργηθεί στην Ελλάδα η πρώτη µηχανολογική
                                                            φωλιά για κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχηµάτων, η οποία θα αποτελέσει
                                                            πόλο έλξης Ελλήνων µηχανολόγων από Ελλάδα και εξωτερικό και θα συµ-
                                                            βάλει στο σταµάτηµα του brain drain.


              16 TRACTION MAGAZINE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21