Page 32 - TRACTION 107
P. 32
ΜΟΤΟ: SUZUKI KATANA 2019
Απλά, Katana και τα έχεις καταλάβει όλα. Ούτε κυβισµός χρειάζεται, ούτε ση-
µασία έχει, ούτε αρκτικόλεξα, ούτε συνθηµατικά. Το µήνυµα είναι σαφές. Μία
από τις πιο εµβληµατικές µοτοσυκλέτες, όχι µόνο της δεκαετίας του ’80 αλλά και
της ιστορίας της µοτοσυκλέτας, επιστρέφει το 2019! Εµφανίστηκε πρώτη φορά
το 1981 και άφησε ανεξίτηλο το στίγµα της στο στερέωµα των µοτοσυκλετών.
Με το ρύγχος της Katana να προεξέχει, η Suzuki τότε κατέθετε µια σχεδιαστική
άποψη που σήµερα έχει περάσει ως στοιχείο δυναµισµού σε πλείστα µοντέλα
όλων των εταιρειών.
Τότε, το «σπαθί των Σαµουράι» κοσµούσε οπτικά και ακουστικά µια µοτοσυκλέτα
αιχµής που έµελλε να γίνει σύµβολο. Έδωσε διάρκεια στον χρόνο, ενέπνεε σε-
βασµό και δήλωνε τις προθέσεις της. Ωστόσο η Katana δεν είχε την ανάλογη
εµπορική επιτυχία και η παραγωγή µε αυτό το όνοµα και σχήµα σταµάτησε για
να πορευτεί µέχρι το 2006 µε αρκετές αλλαγές, άλλη όψη, περισσότερη κάλυψη
από τα φέρινγκ και πλέον το όνοµα GSX-F. Η Katana όµως δεν ξεχάστηκε, ποτέ
δεν έγινε «παλιό», δεν γνώρισε τη φθορά. Ο χρόνος σαν να σεβάστηκε το όνοµα
κι έτσι το άκουσµα Katana σήµερα, 15 χρόνια αργότερα, τη φέρνει στο προσκή-
νιο αµέσως τραβώντας το ενδιαφέρον.
Ένα στοιχείο ήταν απόλυτα κρίσιµο για την επαναφορά µιας εµβληµατικής µο-
τοσυκλέτας: ο σχεδιασµός. Πώς θα γίνει η σύνδεση µε το παρελθόν και ταυτό-
χρονα να δείχνει σύγχρονη. Πόσο µπορεί κάτι καινούργιο να θυµίζει κάτι τόσο
παλιό χωρίς να χάνει την ουσία: να είναι µια µοτοσυκλέτα του σήµερα. Όταν τα
Μετρηµένες στα δάχτυλα είναι οι µοτοσυκλέτες που µόνο µε το άκουσµα του
ονόµατος ξυπνούν όλες τις αισθήσεις. Η Suzuki Katana είναι µία από αυτές
32 TRACTION MAGAZINE