Page 33 - TRACTION 107
P. 33
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: WEB, SUZUKI
πάντα έχουν αλλάξει και ο πήχης έχει ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη σε σχέση µε
«τότε».
Τον γρίφο έλυσαν ιταλικά χέρια, καθώς η Suzuki σοφά ανέθεσε τη δύσκολη
αυτή άσκηση στον Engines Engineering και τον σχεδιαστή Rodolfo Frascoli.
Οµολογουµένως η δουλειά του είναι εξαιρετική. Το τεράστιο λογότυπο στο
ρεζερβουάρ έρχεται από το παρελθόν, οι αιχµές και οι βαθιές γραµµές επίσης.
Η δίχρωµη σέλα (µαύρο - γκρι) θυµίζει την παλιά, αλλά είναι σύγχρονη, άνετη
και φιλόξενη για οδηγό και συνεπιβάτη, ενώ στο όριο ακροβατεί ο τετράγωνος
προβολέας µε τα διπλά πάνω - κάτω φωτιστικά σώµατα.
Τα υπόλοιπα ήταν σχετικά εύκολα. Η Suzuki Katana του 1981 δήλωνε ότι ήταν
η ταχύτερη µοτοσυκλέτα παραγωγής. ∆εν έχει σηµασία αν ήταν, πάντως το εξέ-
πεµπε. Σήµερα δεν υπάρχει ανάλογη δήλωση, ωστόσο λίγα χέρια θα µπορέ-
σουν να φέρουν στο όριο τον περίφηµο κινητήρα του GSX-R 1000 K5 µε τους
150 ίππους που χρησιµοποιεί. Η δύναµη δεν λείπει, ούτε η ροπή, κι αυτό είναι
αρκετό.
Το πλαίσιο και η βάση όπου χτίστηκε το νέο Katana προέρχονται από το σύγ-
χρονο GSX-S 1000, γεγονός που διασφαλίζει τη λειτουργικότητα και τις οδηγικές
δυνατότητες. Μια γυµνή µοτοσυκλέτα για όλες τις χρήσεις, δυναµική, καθηµερι-
νή, µε στιλ και άνεση, σπορ χαρακτήρα, αποτελεσµατική απόδοση.
Τα περιφερειακά είναι φυσικά σύγχρονα, µε πλήρως ρυθµιζόµενες αναρτήσεις
από την KYB, ενώ τα θηριώδη φρένα µε τις ακτινικές δαγκάνες είναι δανεικά
από την superbike της Suzuki, την GSX-R 1000. Πέρα από το ABS, κατά την
προσφιλή πρακτική της Suzuki για λιτές ηλεκτρονικές παρεµβάσεις, δεν υπάρ-
χουν προγράµµατα απόδοσης, παρά µόνο traction control που ρυθµίζεται σε
τρία στάδια και απενεργοποιείται κατ’ επιλογή του οδηγού. Ο µονόδροµος
συµπλέκτης συµπληρώνει την εικόνα µιας µοτοσυκλέτας που δεν σκοπεύει να
βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε να είναι φορτωµένη ηλεκτρονικά. Την ενδια-
φέρει µόνο να υποστηρίζει κάθε επιθυµία του οδηγού της για απόλαυση και
σπορ οδήγηση. Ο εξοπλισµός περιλαµβάνει µία ανάλογα λιτή όσο και κοµψή
οθόνη ελέγχου LCD, όπου φιλοξενείται και το λογότυπο µε τα δύο σπαθιά
όµοιο µε το ιδεόγραµµα που αντιστοιχεί σε αυτά. Τα φώτα είναι τεχνολογίας
led, ενώ ξεχωρίζει στο πίσω µέρος το φτερό µε τα φλας που εδράζονται ως µη
αναρτώµενα στο ψαλίδι. Όπως ορίζει και η τελευταία λέξη της µόδας στις sport
µοτοσυκλέτες, µαζί µε την κοντή ουρά – όπως στο ΜotoGP.
Με το τιµόνι σε σχετικά ψηλή θέση, ο οδηγός κάθεται σε σχετικά όρθια στάση,
ελέγχοντας το περιβάλλον, απολαµβάνοντας την οδήγηση και τη θέα. Η αση-
µένια και κοµψή, όπως τότε, λιγότερο φουτουριστική αναλογικά, αλλά ώριµη
πλέον, νέα Katana πέτυχε τον στόχο της.
Η αναβίωση ενός µύθου εµπεριέχει πολλά ρίσκα, όµως η νέα Katana ή
Katana 3, τα έχει όλα υπό έλεγχο. Αντικειµενικά είναι πολύ καλύτερη από
την τότε «ταχύτερη µοτοσυκλέτα του κόσµου» και γεφυρώνει καλύτερα από
οποιαδήποτε άλλη σύγχρονη µοτοσυκλέτα το παρόν µε το παρελθόν. Την ιστο-
ρία δύο γενεών µε απόσταση 40 ετών και 40 ίππων. Τη γενιά που ονειρευόταν
τις µοτοσυκλέτες, µε τη γενιά που απολαµβάνει ονειρεµένες µοτοσυκλέτες…
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SUZUKI KATANA GSX1000S M0
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, DOHC
Ισχύς: 150 HP/10.000 σ.α.λ.
Ροπή: 11Nm/9.500 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 1.460 mm
Ρεζερβουάρ: 12 λίτρα
Ύψος σέλας: 825 mm
Βάρος γεµάτη: 215 kg