Page 50 - TRACTION 107
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η CHEVROLET MONTE CARLO ΗΤΑΝ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ Ο∆ΗΓΗΣΕ Ο ΘΡΥΛΟΣ
ΤΩΝ NASCAR DALE EARNHARDT. ΕΝΑ ΘΗΡΙΩ∆ΕΣ, ΠΡΩΤΟΓΟΝΟ ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ
ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ
Για τον κόσµο του NASCAR, το έτος 2001 έµελλε να αποδει- κίνητο µε βάρος περί τον 1,5 τόνο, µε κινητήρα V8 χωρητικό-
χθεί µια σηµαδιακή, κοµβική χρονιά. Περίπου όπως το 1994 τητας 5,9 λίτρων, φυσικά µε το απαρχαιωµένο σύστηµα των
για τη Formula 1. ∆ιότι τον Φεβρουάριο του 2001 έχασε ωστηρίων και των καρµπιρατέρ όπως όριζαν οι κανονισµοί,
τη ζωή του εν ώρα αγώνα ένα από τα µεγαλύτερα αστέρια αλλά και µε απόδοση πάνω από 800-900 ίππους.
του σπορ, ο πολυπρωταθλητής Dale Earnhardt (ο πρεσβύτε- Παρά την εµµονή στην παράδοση που χαρακτηρίζει τα
ρος). Για τα Grand Prix δεν χρειάζεται να αναφερθεί καν τι NASCAR, τα αυτοκίνητα της τέταρτης γενιάς δεν έµοιαζαν και
συνέβη την Πρωτοµαγιά του 1994 στην Ίµολα. Σε αµφότερες τόσο µε τα οµώνυµα αυτοκίνητα παραγωγής. Η αεροδυνα-
τις περιπτώσεις, πάντως, το µέλλον συνολικά των οικείων µική είχε αλώσει τα πατροπαράδοτα κάστρα της, επίτηδες,
πρωταθληµάτων διαγράφηκε διαφορετικά ύστερα από αυτές οπισθοδροµικής και αυθεντικά αµερικανικής αγωνιστικής
τις δύο απώλειες. λογικής. Ιδιότροπα, υπερβολικά ευαίσθητα στις αλλαγές
Ο Dale Earnhardt είχε ταυτίσει την εκπληκτική του επιτυχία κατεύθυνσης, τα αυτοκίνητα «Gen 4» όπως η Chevrolet του
µε τον αριθµό 3, ο οποίος και εµφανιζόταν στην εκάστοτε Earnhardt µισήθηκαν εξίσου από οδηγούς και κοινό.
Chevrolet που οδηγούσε στο πρωτάθληµα Winston Cup, το Ο ίδιος ο Dale Sr. έλεγε γι’ αυτά χαρακτηριστικά ότι «εάν
κορυφαίο στο πλαίσιο των διοργανώσεων του NASCAR. Το κλωνοποιούσα τον εαυτό µου και κοντραριζόµασταν, εγώ µε
2001 ήταν η Chevy Monte Carlo που είχε στη διάθεσή του ο το σηµερινό και ο άλλος Dale µε µια Chevrolet του ’80, το
Earnhardt και αυτήν οδήγησε ώς το τέλος, στην Ντεϊτόνα. παλιό θα κέρδιζε µε άνεση το καινούργιο». Για τους αµέτρη-
Επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο της λεγόµενης «τέταρτης γε- τους θαυµαστές του, ο Dale Earnhardt κλωνοποιήθηκε µόνο
νιάς», µια και επί της ουσίας τα θηρία του NASCAR συµµορ- νοερά. ∆υστυχώς, µόνο σαν ανάµνηση ενός αµείλικτου,
φώνονται προς τις ίδιες, ενιαίου τύπου προδιαγραφές. Οπότε, τροµακτικά αποφασιστικού οδηγού που, έστω και στα 49
όπως και οι ανταγωνιστές της, η Monte Carlo ήταν ένα αυτο- του, χάθηκε υπερβολικά πρόωρα.