Page 45 - TRACTION 107
P. 45
του χειμώνα. Γλύπτες από αυτές τις περιοχές αναμενόμενα διαπρέπουν
και στις μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις.
Στο Βέλγιο, κατά το Ice Sculpture Festival του 2010, σημειώθηκε κι ένα
ρεκόρ, με περισσότερους από 300 τόνους πάγου να μεταμορφώνονται
σε γλυπτά. Στο Κεμπέκ του Καναδά, κάθε χρόνο διοργανώνεται ένα
φεστιβάλ γλυπτικής στον πάγο, που διαρκεί τρεις εβδομάδες. Λόγω της
ποικιλίας των έργων, των τεχνοτροπιών και του πλήθους των συμμετο-
χών, θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στον χώρο. Η
ιστορία του φεστιβάλ ξεκινά το 1880 και έχει αναδείξει μερικούς από
τους σημαντικότερους καλλιτέχνες στον χώρο, όπως τον Louis Jobin.
Κάθε χρόνο, στη λίμνη Lake Louise, στο Banff National Park, πραγ-
ματοποιείται την τρίτη εβδομάδα του Γενάρη το Ice Magic, όπου επαγ-
γελματίες γλύπτες παραλαμβάνουν 15 κύβους ακατέργαστου πάγου
βάρους 135 κιλών έκαστος και σε τρεις ημέρες πρέπει να τον έχουν
διαμορφώσει σε γλυπτά. Τα έργα εκτίθενται εκεί μέχρι τον Μάρτιο,
οπότε αρχίζουν και αλλοιώνονται, για να λιώσουν μερικές εβδομάδες
αργότερα, με τις πρώτες βροχές.
Η Κίνα είναι επίσης ένας τόπος όπου η γλυπτική στον πάγο εμφανίζει
έντονη δραστηριότητα. Στο Harbin, την πρωτεύουσα της επαρχίας
Heilongjiang, διεξάγεται κάθε χρόνο το περίφημο όσο και δημοφιλές
International Ice and Snow Sculpture Festival.
Στη Γαλλία, ο σεφ Auguste Escoffier διοργανώνει ένα από τα πιο διά-
σημα events, όπου οι διάσημοι γλύπτες λαμβάνουν μέρος στο World
Ice Art Championship.
Η Ιρλανδία, παρότι δεν φημίζεται για τους γλύπτες της, έχει αναδείξει
μερικούς από τους σημαντικότερους γλύπτες πάγου, ενώ στην Ιαπωνία
η παράδοση της τέχνης αυτής ξεκινά από το 1930.
Αντίστοιχα, οι Φιλιππίνες, αν και δεν προσφέρονται κλιματολογικά, έχουν
έντονη εμπλοκή στο είδος αυτό της τέχνης. Περίπου 100 χλμ. από τη Με μικρή ιστορία και αβέβαιο μέλλον λόγω της κλιματικής αλλαγής, η
Μανίλα, η μικρή πόλη Paete – που σημαίνει σκαπτικό εργαλείο – είναι ιδιαίτερη τέχνη της γλυπτικής στον πάγο αποτελεί μία από τις πιο αγνές
η πρωτεύουσα της γλυπτικής των Φιλιππίνων, όπου γίνεται κατεργασία μορφές έκφρασης των καλλιτεχνών που αδιαφορούν για τον χρόνο,
κάθε πρώτης ύλης, μεταξύ άλλων και του πάγου. Πώς έγινε αυτό; Με- απολαμβάνουν τη δημιουργία και το αποτέλεσμα.
τανάστες γλύπτες σε βορειότερες χώρες, λόγω της γνώσης της γλυπτικής Τα έργα παραμένουν «ζωντανά» μόνο σε φωτογραφίες, δεν μπορούν
διέπρεψαν σε διαγωνισμούς πάγου στο εξωτερικό, φέρνοντας πίσω στη να εκτεθούν στο μέλλον, δεν μεταφέρονται και δεν έχουν καμία αξία
χώρα τους την τέχνη. Χώρες όπως η Ρωσία και η Σουηδία δεν μπορού- με την έννοια του χρηματιστηρίου των έργων τέχνης.
σαν να λείπουν από τη λίστα με τους δραστήριους τόπους στον τομέα, Για αυτόν ακριβώς τον λόγο η γλυπτική στον πάγο θα αποτελεί πάντα
όπως και οι βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ και η Μ. Βρετανία. την αγνότερη μορφή τέχνης και έκφρασης.
TRACTION MAGAZINE 45