Page 7 - TRACTION 107
P. 7
DRIVING
Η Λάµδα Star, εξουσιοδοτηµένος διανοµέας και
επισκευαστής Mercedes Benz, πραγµατοποίησε
στις νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στην
Κηφισιά, µια εκδήλωση αφιερωµένη στο µέλλον
της αυτοκίνησης. Με οικοδεσπότη τον συνοδηγό
αγώνων, δηµοσιογράφο και παρουσιαστή Κώστα
Στεφανή, οι καλεσµένοι της Λάµδα Star είχαν την
ευκαιρία να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και υπηρε-
σίες της Μercedes-Benz. Γνώρισαν τις τεχνολογίες
που ενσωµατώνει το σύστηµα «intelligent drive»
HISTORY µε τις δυνατότητες traffic sign assist, parking assist,
ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κ.ά.
Ήταν άνοιξη του 1948, όταν η Citroën παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο
κοινό, στην έκθεση Paris Motor Show, το θρυλικό της 2CV, ένα εµβληµατικό WRC
αυτοκίνητο που, σε ελάχιστο χρονικό διάστηµα η διεθνής κοινότητα λάτρεψε.
Σε µία Ευρώπη που έβγαινε από έναν εξαντλητικό πόλεµο και όπου οι κοινω-
νίες ήθελαν να δουν µπροστά τους ένα πιο ήπιο και άνετο µέλλον, οι αυτοκι-
νητοβιοµηχανίες πήραν το µήνυµα… Και κάπως έτσι άρχισαν να δηµιουργούν
πρακτικά αυτοκίνητα, τα οποία έπρεπε να είναι ταυτόχρονα και προσιτά. Αν
µάλιστα είχαν και καινοτόµες τεχνολογίες, τότε ήταν ένα «πλήρες πακέτο»!
Το Citroën 2CV αποκαλύφθηκε µπροστά στον Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας
Vincent Auriol και άφησε άναυδο όλον τον κόσµο. Ενώ κάποιοι χλεύαζαν την
ιδιαίτερη σιλουέτα του, άλλοι είδαν σε αυτό όλες τις ιδιότητες που εξακολου- Ο εννέα φορές παγκόσµιος πρωταθλητής Ράλι,
θούν να στερούνται πολλά µοντέλα της εποχής: απλότητα, ελαφρότητα, ευκι- Sebastien Loeb, έπειτα από δεκαπέντε χρόνια, θα
νησία, άνεση, ευελιξία... Από τις πρώτες µέρες, η εισροή παραγγελιών έδωσε οδηγήσει στο WRC για άλλη εργοστασιακή οµάδα
µεγάλη αξία στη µάρκα και στους σχεδιαστές της. Ο André Lefebvre, επικεφα- πλην του PSA Group. Συγκεκριµένα, ο Γάλλος οδη-
λής του γραφείου σχεδιασµού της Citroën, όντως εξοπλίζει το 2CV µε πλήθος γός ήρθε σε συµφωνία µε την οµάδα της Hyundai
έξυπνων τεχνολογιών για την τότε εποχή: κίνηση εµπρός, ευέλικτη ανάρτηση µε για να οδηγήσει το i20 Coupe WRC σε έξι αγώνες
µεγάλες διαδροµές, αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα κ.λπ. το 2019.
Στην πραγµατικότητα, ήδη πριν από τον πόλεµο, από το 1936, γεννήθηκε το E-RACER
πρόγραµµα TPV (Toute Petite Voiture - Πολύ Μικρά Οχήµατα) της Citroën,
που αποσκοπούσε στο να φτιαχτεί «Ένα αυτοκίνητο που να µπορεί να µεταφέρει
τέσσερα άτοµα και ένα σακί µε πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι, µε µέγιστη
ταχύτητα 60 χλµ. / ώρα». Αποτέλεσµα: το πρώτο TPV ζύγιζε 370 κιλά άδειο
και το κόστος του είναι το ένα τρίτο του 11 CV. Είχε ακόµη και ένα µόνο φως
µπροστά, επειδή η νοµοθεσία της εποχής δεν απαιτούσε δύο!
Το 1939, περίπου 250 µοντέλα προπαραγωγής είναι έτοιµα για το Σαλόνι Αυ- Η Nissan παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Leaf
τοκινήτου του Παρισιού... Αλλά αυτό ακυρώνεται λόγω της κήρυξης πολέµου. Nismo RC, ένα αµιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό
Τα οχήµατα σκόπιµα καταστρέφονται ή κρύβονται. Μετά τον πόλεµο, η Citroën αυτοκίνητο, µε 240 κιλοβάτ ισχύ και το εντυπωσι-
ακό νούµερο των 640 Nm στιγµιαίας ροπής στους
επαναφέρει το πρόγραµµα και κρίνεται απαραίτητο να περιµένει µέχρι το 1948 τροχούς. Το τετρακίνητο µοντέλο µε µηδενικές
για να αποκαλύψει το µοντέλο 2CV στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Τα εκποµπές ρύπων επιδεικνύει την αστείρευτη ισχύ
υπόλοιπα, τα ανέλαβε η ιστορία… και τις επιδόσεις που προσφέρει η τεχνολογία των
αµιγώς ηλεκτροκίνητων οχηµάτων της Nissan.
TRACTION MAGAZINE 07