Page 19 - TRACTION 108
P. 19

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ


              Για κάποιο λόγο που µπορεί να είναι αλλά και να µην είναι συµπτωµατικός, το τελευταίο διάστηµα έρχονται στην επικαιρότητα άγνωστες
              πτυχές της ιστορίας των Grand Prix. Το γιατί αυτό ενδεχοµένως να µην είναι τυχαίο, πιθανώς έχει να κάνει µε την αλλαγή του διοικητι-
              κού καθεστώτος στη Formula 1. Το κοµβικό γεγονός θα πρέπει να είναι η αποµάκρυνση του πάλαι ποτέ πανίσχυρου µονοκράτορα
              Bernie Ecclestone. Ο οποίος λειτουργούσε πάντα σαν pater familiae, σαν πατέρας - προστάτης που δεν επέτρεπε επ’ ουδενί
              αποκαλύψεις για τα ενδοοικογενειακά του σπορ. Τώρα πια όµως, µε τους Αµερικανούς της Liberty στο κουµάντο, τα δεδοµένα
              έχουν αλλάξει. Τα παλιά κιτάπια ανοίγουν πιο εύκολα, κάτι που ούτως ή άλλως συνηθίζουν οι Αµερικανοί – αρκεί βεβαίως
              να έχει διασφαλιστεί η παραγραφή των αδικηµάτων λόγω παρέλευσης χρόνου. Ας ελπίσουµε ότι, στο πλαίσιο αυτής της   Για όσους
              «κρίσης διαφάνειας», το πιο µεγάλο και πιο τραγικό µυστικό της Formula 1, δηλαδή οι τεχνικές παράµετροι στο θανα-  αµφισβη-
              τηφόρο ατύχηµα του Ayrton Senna, επιτέλους θα αποκαλυφθούν πλήρως.              τούν το
              Επί του προκειµένου όµως, το ενδιαφέρον προσελκύει ο Ross Brawn, ένας άνθρωπος που επηρέασε όσο ελάχι-  σπάνιο ταλέντο
              στοι την πορεία του σπορ. Είτε ως τεχνικός διευθυντής στη Benetton και τη Ferrari, είτε ως ιδιοκτήτης οµάδας,
              είτε υπό την τρέχουσα ιδιότητά του στη διοίκηση της Formula 1, ο Brawn έχει κάνει πολλά. Και ξέρει πολύ   του Γερµανού
              περισσότερα. Προσφάτως, λοιπόν, ο Ross Brawn αποφάσισε να διαψεύσει δηµόσια τον Flavio Briatore,   υπερ-πρωταθλητή,
              ο οποίος καυχάται ότι ήταν εκείνος που ανακάλυψε πρώτος το ταλέντο του Michael Schumacher. Ο   ένα από τα
              Brawn, περιπαίζοντας κάπως τον αιωνίως κοµπορρήµονα Ιταλό, λέει ότι η απίστευτη ταχύτητα του   επιχειρήµατά τους
              Schumi είχε γίνει αντιληπτή πολύ πριν «ξυπνήσει» ο Briatore, τον κλέψει από τον Eddie Jordan και
              τον πάρει στη Benetton. Ο Ross Brawn λέει ότι όταν ο ίδιος ήταν στην οµάδα της Jaguar στο πρω-  εστιάζει στο ότι ήταν
              τάθληµα σπορ - πρωτοτύπων, η µεγάλη αντίπαλος ήταν η Mercedes. Το 1991, κάποιους µήνες   το ίδιο γρήγορος µε
              προτού ο Jordan δώσει τη µεγάλη ευκαιρία στον Γερµανό να κάνει µια έκτακτη συµµετοχή   συναγωνιστές του, όπως ο
              στο Grand Prix του Βελγίου, ο Brawn και οι συνεργάτες του στην Jaguar είχαν καταλάβει   Wendlinger και ο Frentzen.
              τι εστί Schumacher. ∆ιότι εκείνοι έβλεπαν τους χρόνους που έκανε στη «βάρδιά» του,
              όποτε δηλαδή έπαιρνε το τιµόνι από τους άλλους οδηγούς της Mercedes. «Με τους   Αλλά δεν ήταν. Και υπάρχουν
              άλλους δύο τους περνούσαµε, όταν όµως αναλάµβανε ο Schumacher, η Mercedes   αποδείξεις γι’ αυτό
              µας διέλυε» είπε ο Brawn. Και µολονότι τότε καµία οµάδα στους αγώνες αντοχής
              δεν δηµοσιοποιούσε τους επιµέρους χρόνους των οδηγών τους, οι αντίπαλοι
              τηρούσαν το δικό τους γυρολόγιο. Και γι’ αυτό επί τη ευκαιρία ο Ross Brawn
              διέλυσε άλλον έναν παλιό µύθο: Ότι ο Michael Schumacher ήταν εξίσου
              καλός µε τον Karl Wendlinger και τον Hainz-Harald Frentzen, οι οποίοι,
              υποτίθεται, δεν είχαν τις ευκαιρίες και το πανούργο µανατζάρισµα
              του Schumi ώστε να λάµψουν στη Formula 1. Αλλά αυτό είναι
              ένα τεράστιο ψέµα. Κανένας Wendlinger και κανένας Frentzen
              δεν  ήταν  ισάξιος  του  Michael  Schumacher.  Το  έλεγαν  οι
              χρόνοι τους, στους ίδιους αγώνες µε το ίδιο αυτοκίνητο. Το
              είπε και η πραγµατικότητα – όσες και εάν ήταν οι ατυχίες
              του καθενός τους. Κυρίως όµως το λέει ο Ross Brawn,
              σαν έσχατος κριτής και µάρτυρας για το χάρισµα
              µιας αληθινής αγωνιστικής µεγαλοφυΐας όπως ο
              Schumi.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24