Page 15 - TRACTION 108
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                Η αλήθεια είναι ότι ο εικονιζόµενος δεν αποτελεί µια συνηθισµένη περίπτωση στον µηχανοκί-   AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                νητο αθλητισµό. Όµως είναι σπάνια και ως τέτοια αφιερώνουµε στη µνήµη του µια αναφορά
                που την αξίζει µε το παραπάνω.                                             07.02.1963
                Γεννήθηκε στο Kericho της Κένυας στις 9 Φεβρουαρίου του 1932 και ήταν ένας επιτυχηµένος   Πεθαίνει ο Peter Mitchell-
                οδηγός αγώνων ράλι αντοχής στις δεκαετίες του 1960 και του 1970. ∆ηµοφιλέστατος στην   Thomson (Βρετανός τιτλούχος ως
                αφρικανική κοινότητα, δίκαια του απονεµήθηκε ο επιφανής άτυπος τίτλος «The Flying Sikh»   2nd Baron Selsdon), ο οποίος
                (Ο Ιπτάµενος Σιχ), µια και κέρδισε το Rally Safari τρεις φορές, το 1965 οδηγώντας ένα Volvo   κέρδισε τον αγώνα  24 Hours
                PV544 µε τον αδερφό του Jaswant ως συνοδηγό, το 1974 και το 1976 οδηγώντας ένα   of Le Mans το 1949, µοιραζόµενος µε τον Luigi
                Mitsubishi Colt Lancer 1600 GSR.                              Chinetti µία Ferrari 166MM. Ξεκίνησε τους αγώνες
                Ήταν ο µεγαλύτερος από τα δέκα παιδιά µιας οικογένειας πρώτης γενιάς Ασιατών µετανα-  έπειτα από ενθάρρυνση της µητέρας του, ενώ υπη-
                στών στην Κένυα από την περιοχή του Punjab της Ινδίας και εκπαιδεύτηκε σε οικοτροφείο   ρέτησε στο Πολεµικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια του
                στο Ναϊρόµπι. Η πρώτη επαγγελµατική του ενασχόληση ήταν ως κλειδαράς στο γκαράζ του   Β’ Παγκοσµίου Πολέµου, όπου πήρε και µετάλλιο
                πατέρα του, ενώ απέκτησε περαιτέρω εµπειρία ως µηχανικός σε άλλους οργανισµούς πριν   ανδρείας το 1943.
                γίνει ο οδηγός περιπολίας δρόµων του 1958 για τη λέσχη Royal East African Automobile
                Association.                                                               19.02.1961
                Ήταν ο πρώτος οδηγός Σιχ που κέρδισε ποτέ έναν διεθνή αγώνα και επίσης ο πρώτος   Γεννήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου
                άνθρωπος που κέρδισε τρεις φορές το Rally Safari. Αν και ο αντίπαλός του, µε ινδικές ρίζες   1961, στην Οξφόρδη της Αγγλί-
                επίσης, από την Ουγκάντα Shekhar Mehta έχει περισσότερες νίκες στο Safari, το ρεκόρ του   ας, ο Andy Wallace, ο οποίος
                εικονιζοµένου µε 19 τερµατισµούς σε 22 συµµετοχές είναι ένα πρωτοφανές επίτευγµα σε   σήµερα είναι επίσηµος οδηγός
                                        αυτό που έχει θεωρηθεί ως ο πιο σκληρός αγώνας   δοκιµών της Bugatti. Έχει αγωνιστεί µε πρωτότυπα
                                        του κόσµου, όπου το ποσοστό εγκατάλειψης των   σπορ αυτοκίνητα από το 1988, κερδίζοντας πάνω
                                        συµµετεχόντων πληρωµάτων παραδοσιακά άγγιζε   από 25 αγώνες του θεσµού International Sports Car.
                                        και συχνά υπερέβαινε το 90%! Ήταν µάλιστα ένα από   Κέρδισε µία φορά τις 24 Hours of Le Mans το 1988,
                                        τα αποκαλούµενα «Unsinkable Seven» – τα µοναδικά   τρεις φορές τις 24 Hours of Daytona, και δύο φορές
                                        πληρώµατα του Safari του 1968 που κατάφεραν   τις 12 Hours of Sebring. Είχε το ρεκόρ ταχύτητας στην
                                        να φτάσουν στον τερµατισµό στο Ναϊρόµπι όταν οι   Formula 1 µε 386,47 χλµ./ώρα µε µία McLaren F1,
                                        υπόλοιποι 74 συµµετέχοντες εγκατέλειψαν στο σκέλος   το οποίο διατήρησε για 11 χρόνια.
                                        του Mau Escarpment κατά µήκος του δυτικού άκρου
                                        της κοιλάδας Great Rift Valley.                   23.02.1928
                                        ∆εν είχε εµπειρία στον χώρο του µηχανοκίνητου     Γεννιέται στη Στουτγάρδη της
                                        αθλητισµού µέχρι την ηλικία των 26 ετών, αλλά µε τις   τότε ∆υτικής Γερµανίας ο Hans
                 QUIZ                   ικανότητές του κάλυψε το κενό της καθυστερηµένης   Herrmann, πρώην οδηγός
                                        εµπλοκής του, σηµειώνοντας τελικά πάνω από εξήντα   της Formula 1 και του Sports
                νίκες στα East African Rally Championships στην Κένυα, την Ουγκάντα και την Τανζανία.   Car Racing. Συµµετείχε σε 19 Grand Prix της F1,
                Εκτός από τις τρεις νίκες του στο Safari Rally, σηµείωσε επίσης κορυφαίες επιδόσεις στο Ράλι   κάνοντας ντεµπούτο το 1953. Στους αγώνες Sports
                Southern Cross στην Αυστραλία στη δεκαετία του 1970 και κέρδισε δύο φορές τον τίτλο   Car Racing κέρδισε τις 24 Hours of Le Mans για την
                Motor Sportsman of the Year της Κένυας (1970, 1976).          Porsche το 1970, σε µία Porsche 917.
                Η ιστορική πρώτη νίκη του στο Safari το 1965 αποδείχθηκε θριαµβευτική ως προς τις προσ-
                δοκίες και την παραίτηση από τις δεισιδαιµονίες. Ήταν η 13η συµµετοχή στη διοργάνωση, και   24.02.1981
                το αυτοκίνητό του έλαβε τον αριθµό 1, ο οποίος εκείνη την εποχή θεωρούνταν άτυχος αριθ-  Γεννιέται στο Αµβούργο της
                µός στο Safari. Πέρασε πολλά χρόνια ως κάτοικος του Ηνωµένου Βασιλείου τη δεκαετία του   τότε ∆υτικής Γερµανίας ο Timo
                1980 και έζησε επίσης στον Καναδά. Παρουσιάστηκε και πάλι στο αγωνιστικό προσκήνιο   Bernhard, επαγγελµατίας
                ως φιλοξενούµενος κατά την εκκίνηση της 50ής διοργάνωσης του Safari Rally το 2002 και   οδηγός αγώνων αυτοκινήτων.
                διορίστηκε σύµβουλος του Safari Classic για το 2007.          Κέρδισε τις 24 Hours of Le Mans το 2010 και το
                Πέθανε από καρδιακή ανεπάρκεια στο Λονδίνο την Κυριακή 20 Οκτωβρίου του 2013, σε   2017 και είναι νικητής του Triple Crown σε αγώνες
                ηλικία 81 ετών.                                               αντοχής. Στις 29 Ιουνίου 2018 έγινε ο πρώτος άν-
                Ονοµάστηκε «Flying Sikh» σε ένα βιβλίο των Roger Barnard, Peter Moll, που δηµοσιεύθηκε   θρωπος σε 35 χρόνια που έσπασε το ρεκόρ όλων
                από τους εκδότες της TransAfrica το 1975. Αυτό το βιβλίο των 109 σελίδων δίνει µια περιγρα-  των εποχών του Nürburgring Nordschleife (που
                φή της πρώιµης ζωής του, ενώ, όπως αναφέρει το βιβλίο, ο ίδιος περιγράφει τον πατέρα του   είχε ο Stefan Bellof από το 1983 µε µια Porsche
                ως έµπνευσή του.                                              956) στο τιµόνι µιας Porsche 919 Evo µε χρόνο
                                                                              5:19.546.
                                                   Τζόγκιντερ Σινχ (Sardar Joginder Singh Bhachu)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20