Page 12 - TRACTION 108
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
Ο∆ΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΚΡΥΟ
Κι όµως γίνεται
Ο χειµώνας εκ πρώτης όψεως δεν είναι
η καλύτερη εποχή για τη µοτοσυκλέτα.
Ωστόσο, µε τις σωστές λύσεις οι
αναβάτες µπορούν να απολαύσουν τα
πλεονεκτήµατα της οδήγησης ακόµη και
στις αντίξοες συνθήκες
Στη σκέψη του χειµώνα, οι συνθήκες του περιβάλλοντος είναι αυτές να είναι η οδήγηση και ποια είναι τα δεδοµένα του περιβάλλοντος;
που αποτρέπουν τους οδηγούς από το να βγάλουν τη µοτοσυκλέτα Ξεκινώντας από το τελευταίο, αν έπρεπε να επιλέξει κανείς τις ηµέρες
από το γκαράζ κατά τους χειµερινούς µήνες. που η άσφαλτος έχει τις καλύτερες προδιαγραφές για οδήγηση
Το κρύο, η βροχή και τα έντονα καιρικά φαινόµενα, ο πάγος, το χιόνι, µοτοσυκλέτας θα ήταν αυτές του χειµώνα µε χειρότερες εκείνες του
φέρνουν σε πραγµατική δυσκολία τους οδηγούς ενώ αυξάνουν σηµα- φθινοπώρου. Οι ρύποι και η σκόνη που κατακάθονται στην άσφαλτο
ντικά την επικινδυνότητα. Αν βρέχει, οι δρόµοι γλιστρούν, η ορατότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ανοµβρίας του καλοκαιριού στοιβάζονται
είναι µειωµένη, αλλά πάνω απ’ όλα ο εξοπλισµός που απαιτείται για στην επιφάνεια και µειώνεται σηµαντικά η πρόσφυση. Με τις πρώτες
να µείνει στεγνός δυσκολεύει το υπόλοιπο της ηµέρας, όταν πια φτάσει βροχές αυτό µεταµορφώνεται σε ένα εξαιρετικά ολισθηρό φιλµ, που
στον προορισµό του. Η προστασία από τη βροχή και η οδήγηση κατά µετατρέπει το οδόστρωµα σε κάτι µε πρόσφυση ανάλογη της σαπου-
τη διάρκειά της έχει τους κανόνες της, αλλά δεν είναι αυτό το αντικείµε- νάδας, σε ορισµένες περιπτώσεις.
νο του άρθρου. Όµως, ύστερα από τις πρώτες βροχές και όσο προχωρά ο χειµώνας
Άλλωστε οι κίνδυνοι δεν ελλοχεύουν µόνο στο κοµµάτι του δρόµου οι δρόµοι «καθαρίζουν», τα σωµατίδια και η σκόνη αποµακρύνονται
όπου ένα γλίστρηµα της µοτοσυκλέτας δύσκολα δεν µετατρέπεται σε µαζί µε τα όµβρια και ο δρόµος προσφέρει ασύγκριτα καλύτερη
πτώση, αλλά και στο γενικότερο περιβάλλον. Οι οδηγοί των αυτοκινή- πρόσφυση. Άρα, για αρχή, τις στεγνές ηµέρες του χειµώνα η οδήγηση
των έχουν τα δικά τους προβλήµατα, µε εκείνο που αφορά περισσό- της µοτοσυκλέτας είναι όχι µόνο ασφαλέστερη αλλά µπορεί να γίνει
τερο τους µοτοσυκλετιστές να είναι η µειωµένη ορατότητα τόσο λόγω και πιο απολαυστική.
της βροχής στα τζάµια και τους καθρέπτες, όσο και το θόλωµά τους Ο κινητήρας λειτουργεί σε ένα περιβάλλον επίσης πιο φιλικό για τον
που περιορίζει σηµαντικά την εποπτεία του περιβάλλοντος, άρα και τη ίδιο, µε τις χαµηλές θερµοκρασίες να αποτρέπουν την υπερθέρµανση
δυνατότητα αντίληψης µιας µοτοσυκλέτας που κινείται γύρω τους. που παρατηρείται συχνά το καλοκαίρι. Ο αέρας είναι πιο πυκνός, µε
Το θέµα της συζήτησης είναι οι άλλες µέρες του χειµώνα, εκείνες που περισσότερο οξυγόνο, κάνοντας την καύση πιο αποδοτική, αν και µε
δεν βρέχει, ο ήλιος λάµπει αλλά δεν ζεσταίνει και οι θερµοκρασίες τα συστήµατα ψεκασµού το θέµα δεν αποτελεί πλέον πρόβληµα, σε
παραµένουν εξαιρετικά χαµηλές. Τι γίνεται τότε; Πόσο δύσκολο είναι σύγκριση µε την προηγούµενη τεχνολογία των καρµπυρατέρ. Η κατα-
να χρησιµοποιήσει κανείς την αγαπηµένη του µοτοσυκλέτα και να αντι- νάλωση µειώνεται, κι αν όχι λόγω καλύτερης καύσης, λόγω µικρότε-
µετωπίσει τις ειδικές συνθήκες, λόγω κρύου; Πόσο ασφαλής µπορεί ρης εξάτµισης της βενζίνης στο ρεζερβουάρ. Άρα και οι εναποθέσεις
12 TRACTION MAGAZINE