Page 27 - TRACTION 108
P. 27
απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου, ΦωτογραΦία: RepoRteR Images
υποθεσΗ Hyundai - nandan:
ποδοσφαιρικΗ λυσΗ…
Η απομακρυνσΗ του επικεφαλΗσ τΗσ Hyundai
Motorsport, δυο μολισ εβδομαδεσ πριν αρχισει το
παγκοσμιο πρωταθλΗμα ραλι, εχει αιτιεσ και αφορμΗ
Η αφορμή, η βασική αφορμή, ήταν προφανέ- Toyota, με μόλις δύο χρόνια παρουσία στο WRC.
στατα η αδυναμία κατάκτησης ενός τίτλου στα Και οι Κορεάτες ήθελαν διακαώς να είναι το
έξι χρόνια διοίκησης της πλουσιότερης αγωνι- πρώτο εξ ανατολών εργοστάσιο που θα κέρδιζε
στικής ομάδας του WRC. Ήταν η απώλεια ενός στη νέα εποχή του WRC τον περιζήτητο τίτλο.
τίτλου πέρυσι στην αυστραλία, όπου Hyundai Και εάν το 2017 κατάπιαν (ένας Θεός ξέρει
και Neuville πήγαιναν για τρία αποτελέσματα και πώς…) την απώλεια του τίτλου από μία οικογενει-
τελικά τα έχασαν όλα… ακή-ιδιωτική ομάδα, την M-Sport, πέρυσι δεν το
πώς όμως φτάσαμε σε αυτό το διαζύγιο και άντεξαν…
γιατί θα χάσουμε τη συμπαθή φυσιογνωμία Γιατί έγινε τώρα η επιλογή; Μα είναι σαφές:
του Michel Nandan (του δικαίως επονομα- για να θορυβήσουν τους οδηγούς και να τους
ζόμενου από τους Έλληνες σχετικούς με το περάσουν το μήνυμα ότι «τα ψέματα τελείω-
αντικείμενο «Μιχάλη Βιολάρη», λόγω της σαν. τώρα, οι επόμενοι που θα φύγουν θα
εξαιρετικής ομοιότητάς του με τον Κύπριο είστε εσείς». αυτό είναι το μήνυμα της έκτακτης
τραγουδοποιό!); καρατόμησης του νandan, τον οποίο και θα
Και γιατί ό,τι έγινε, έγινε την τελευταία στιγμή; διαδεχθεί στον θώκο ο Ιταλός Andrea Adamo,
Για να τα κατανοήσουμε όλα, αρκεί να αντι- που προέρχεται από το τμήμα customer services
ληφθούμε το πώς λειτουργούν οι Κορεάτες. της Hyundai Motorsport, υπεύθυνος παράλλη-
Βασικά είναι συγκεντρωμένοι στους στόχους λα για το πρόγραμμα πελατών των i20 R5 και
τους, είναι ήρεμοι σε βαθμό απάθειας, δεν i30 TCR.
εκδηλώνονται εύκολα, αλλά στις αποφάσεις Η πικρία, η αδιαμφισβήτητη πικρία του Michel
τους δεν εμπεριέχονται εύκολα συναισθηματικοί Nandan, είναι ότι δεν βοηθήθηκε καθόλου
παράγοντες… από τους οδηγούς του. ο Neuville, όταν έπρεπε
τι κατάφερε η Hyundai στην εξαετία με τον να δείξει τσαγανό και στόφα πρωταθλητή,
Nandan στο τιμόνι της; Δέκα νίκες σε αγώνες «έσπασε», ο Mikkelsen, που ήρθε μετά βαΐων
και να βρεθεί τρεις φορές στη δεύτερη θέση του και κλάδων, πέρυσι ήταν σκιά του εαυτού
πρωταθλήματος κατασκευαστών, το 2016, το του, ενώ οι Sordo και Paddon ήταν αυτό που
2017 και το 2018. μπορούν να είναι: καλοί για να αγγίζουν το
Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα αποτελέσματα, για βάθρο, αλλά όχι να κερδίζουν. Καλοί βέβαια
μια ομάδα που έχει τον μεγαλύτερο προϋπολο- και ευπρόσδεκτοι οι βαθμοί, αλλά οι νίκες είναι
γισμό από όλες τις υπόλοιπες του WRC, δεν είναι που δίνουν τίτλους.
κάτι το εντυπωσιακό. το αντίθετο θα λέγαμε… τα λάθη του Nandan, όπως τα αντλούμε από
Ωστόσο, δεν οδηγούσε ο Nandan. Και κάπου την εμπειρική μας προσέγγιση; το μη έγκαιρο
εδώ μπαίνει η ποδοσφαιρική λογική και δίνει «τρίξιμο δοντιών» στους οδηγούς του, αλλά και
τη λύση: όταν δεν μπορείς να διώξεις τους η απώλεια του Tanak που πήγε στην Toyota και
ποδοσφαιριστές, διώχνεις τον προπονητή. Κάπως διαπρέπει.
έτσι λοιπόν πλήρωσε το μάρμαρο ο γεννημένος Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες. το κατάλαβε
στο Μονακό Γάλλος μηχανολόγος, που θήτευσε αυτό και ο Michel, και για αυτό έριξε ζεστό
στην Toyota, την Peugeot και τη Suzuki, πάντα χρήμα στα πόδια του Loeb για να βοηθήσει
στον θεσμό του WRC. στην κατάκτηση του πολυπόθητου τίτλου, αλλά
αυτό που ξεχείλισε το ποτήρι - η αφορμή που ήταν αργά…
λέγαμε- ήταν η αποτυχία της κατάκτησης ενός Και αν του χρόνου η Hyundai θα τον κατακτή-
τίτλου στο περυσινό πρωτάθλημα και το ότι το σει, εκείνος θα νιώσει τεράστια κύματα πικρίας
πρωτάθλημα κατασκευαστών το κατέκτησε η να τον λούζουν…