Page 42 - TRACTION 109
P. 42
KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ
ΠΟΣΟ ΚΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ
Ο «ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ;
Αντιλαµβανόµαστε ότι, αν αυτό είναι αλήθεια, η εισχώρηση της Θέλετε παραδείγµατα; Τα κινητά τηλέφωνα. Στην αρχή τα είχαν
ηλεκτροκίνησης στις µεγάλες µάζες της Γηραιάς Ηπείρου είναι επιχειρηµατίες, µετά επιδειξίες, κατόπιν έκνοµα στοιχεία, µετά
τεράστια. Σε σηµείο πλέον που καθορίζει άµεσα τις εξελίξεις στις ήρθε η λαίλαπα της νεολαίας, που στην εποχή των smartphones
προτεραιότητες των αυτοκινητοβιοµηχανιών, αφού διαφαίνεται µια έχει αλµατώδη πληθυσµιακή κάλυψη, για να φτάσουµε στο
ραγδαία αύξηση της ζήτησης τέτοιων οχηµάτων. γεγονός ότι πλέον κάθε γιαγιά και παππούς έχουν κινητό. Εδώ
Πόσο κοντά όµως βρισκόµαστε σε µια σχεδόν καθολική αποδοχή και χρόνια…
της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα; Και πότε ο ευρωπαϊκός πλη- Να επιστρέψουµε και στην ελληνική κρίση για να δεχτούµε ένα
θυσµός, σε όλη του την επικράτεια – και όχι µόνο στις πρωτεύου- παράδειγµα σύντοµης αφοµοίωσης νέων τεχνολογιών από το
σες ή τους µεγάλους αστικούς ιστούς – έγινε τόσο δεκτικός σε µια σύνολο των ενεργών κατοίκων της Ελλάδας. Την εποχή µετά την
νέας µορφής τεχνολογία; έναρξη των µνηµονίων και των όσων ακολούθησαν τους οικονο-
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουµε σαφή εικόνα για την αποδοχή των µικούς περιορισµούς λόγω των capital controls, όλοι µας αναγκα-
νέων τεχνολογιών από τις µεγάλες µάζες ανθρώπων και δη για στήκαµε να αποκτήσουµε χρεωστικές κάρτες για να µπορούµε να
καταναλωτικά προϊόντα. Παραδοσιακά, ο άνθρωπος «αντιστέκε- παίρνουµε χρήµατα από τα ΑΤΜs. Εάν τότε αυτό το συζητούσες
ται» στο νέο, στο καινούργιο, επειδή ακριβώς αυτό τον αποµα- έναν χρόνο πριν, είναι προφανές ότι θα δηµιουργούσε θυµηδία…
κρύνει από την ασφάλεια που παρέχει µε τη µορφή γνώσης το Γιαγιάδες και παππούδες σε κάθε µήκος και πλάτος της Ελλάδας
παρελθόν. Ωστόσο, είναι να απορεί κάποιος µε την αποδοχή νέων έµαθαν – αναγκαστικά, αλλά έµαθαν, ενστερνίστηκαν – τη χρήση
συνηθειών, ειδικά όταν πρόκειται για τεχνολογίες… του «πλαστικού χρήµατος»!
42 TRACTION MAGAZIN E