Page 43 - TRACTION 109
P. 43

ΑΠΟ ΤΟΝ  ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ

              Εξηλεκτρισµός
              Μπορεί όµως να ισχύσει το ίδιο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
              ∆είτε: ενώ οι πωλήσεις αυξάνονται εντυπωσιακά, εξακολουθούν
              να αντιπροσωπεύουν µόνο ένα µικρό ποσοστό (περίπου 2%) των
              συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων – και ακόµη
              µικρότερο ποσοστό του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλο-
              φορούν στον δρόµο. Όµως, όπως αναφέρει η Business Green (η
              κορυφαία πηγή πληροφόρησης του Ηνωµένου Βασιλείου για την
              πράσινη οικονοµία, που παρέχει τα τελευταία νέα και σε βάθος
              ανάλυση για πράσινα επιχειρηµατικά και περιβαλλοντικά ζητήµα-
              τα), όλα αυτά µπορεί να αλλάξουν. Μια νέα δηµοσκόπηση της
              Ipsos Mori υποδηλώνει ότι ένα επιβλητικό ποσοστό της τάξης του
              40% των οδηγών στην Ευρώπη αναµένει το επόµενο αυτοκίνητό            Σύµφωνα µε µια έρευνα
              του να είναι ηλεκτρικό.                                    που ολοκληρώθηκε πρόσφατα,
              Γνωρίζουν όµως οι µελλοντικοί καταναλωτές την τεχνολογία των
              ηλεκτροκίνητων οχηµάτων; Η αλήθεια είναι ότι η αρχική αναφορά   το 40% των Ευρωπαίων οδηγών
              «πάρτε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και φορτίστε το στο σπίτι   δήλωσε ότι το επόµενο αυτοκίνητο
              σας» απέχει πολύ από την πραγµατικότητα. Γιατί όσο προχωράει         που θα διάλεγε θα ήταν
              η τεχνολογία, µαθαίνουµε από τις κατασκευάστριες εταιρείες ότι
              τελικά χρειάζεται ειδική παροχή για αυτό, ξεχωριστή εγκατάσταση                ηλεκτροκίνητο…
              µε τριφασικό ρεύµα κ.λπ., στοιχεία που περιπλέκουν τη διαφηµιζό-
              µενη απλότητα του εγχειρήµατος… Παρ’ όλα αυτά, θα είχε   πετρέλαιο, πρέπει επίσης να λαµβάνουµε υπόψη τη χάραξη πολιτι-
              ενδιαφέρον να δούµε εάν ένα το 40% των συµµετεχόντων   κής. Αν µια νέα αγορά αυτοκινήτου που είναι ηλεκτροκίνητη εµπε-
              στην έρευνα πραγµατικά θα αποκτήσει ένα ηλεκτροκίνητο   ριέχει περιορισµούς και δεν είµαστε βέβαιοι αν θα µπορέσουµε να
              αυτοκίνητο ή αυτό θα γίνει σταδιακά, περνώντας µέσα από τη   οδηγήσουµε αυτό το αυτοκίνητο στις περιοχές γύρω αλλά και µα-
              φάση των καινούργιων αυτοκινήτων µε υβριδική τεχνολογία   κριά από το σηµείο όπου κατοικούµε, σίγουρα αυτό θα οδηγήσει
              plug-in. Πράγµατι, η Νορβηγία έχει ήδη υπερβεί αυτό το κατώφλι   σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Είτε λοιπόν οι λεπτοµέρειες
              και ως εκ τούτου µειώνεται η ζήτηση πετρελαίου. Ως συνέπεια   της συγκεκριµένης έρευνας αποδειχθούν ακριβείς είτε όχι, το κοινό
              αυτού είναι ότι η σηµαντική ζήτηση σηµαίνει πως οι επιλογές των   γνωρίζει µε ποιον τρόπο µετατοπίζεται το τεχνολογικό πρότυπο. Και
              καταναλωτών αυξάνονται, η ευαισθητοποίηση µεγαλώνει και οι   οι προσδοκίες του αυτές, θα ωθήσουν τις εταιρείες και τα κράτη σε
              τιµές µειώνονται. Με τις πόλεις, ακόµη και ολόκληρες χώρες να   εξεύρεση ικανών λύσεων…
              σχεδιάζουν περιορισµούς ή/και να απαγορεύουν οριστικά την
              κίνηση των αυτοκινήτων µε φυσικό
              αέριο και
























                                                                                                  TRACTION MAGAZIN E 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48