Page 19 - TRACTION 110
P. 19
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Οι Ιάπωνες παίρνουν το αίµα τους πίσω και εκδικούνται τον Alonso µέσω
Verstappen. Πώς γίνεται αυτό; Με µια απροσδόκητη για τους περισσότε-
ρους τρίτη θέση στο Albert Park. Με τον Max Verstappen να προσπερνά
το υποτιθέµενο φαβορί, τη Ferrari του Sebastian Vettel. Ευτυχώς που ο
Fernando Alonso ήταν απασχοληµένος µε το να συγχαίρει τον εαυτό του
για τη νίκη στα 1.000 µίλια του Σίµπρινγκ στις ΗΠΑ – και, τι ειρωνεία,
οδηγώντας για την άλλη µεγάλη ιαπωνική εταιρεία, την Toyota. Ας υπεν-
θυµιστεί ότι για χάρη του Alonso η McLaren τερµάτισε πρόωρα τη συνερ-
γασία της µε τη Honda, καθώς ο Ισπανός είχε (όχι άδικα) χάσει εντελώς
την υποµονή του µε τους ιαπωνικούς κινητήρες. Τι θα γινόταν εάν ο
Ισπανός δις πρωταθλητής είχε δώσει λίγο περισσότερο χρόνο στη Honda;
Ίσως να ήταν αυτός που θα ανέβαινε στο βάθρο της Αυστραλίας αντί του
Max Verstappen. Ίσως να ήταν αυτός που θα ταπείνωνε τον Vettel µε
ένα προσπέρασµα στα ίσια. Και, τέλος, ίσως να ήταν ο Fernando Alonso
µε τη McLaren - Honda και όχι ο Max µε τη Red Bull - Honda που θα
απειλούσε τον Hamilton ακόµη και για τη δεύτερη θέση.
Όµως, η ιστορία ως γνωστόν δεν γράφεται µε «ίσως» και ο Verstappen
έφερε στη Honda την πολυπόθητη επιβράβευση των προσπαθειών δεκά-
δων ανθρώπων που εργάζονται µε αφοσίωση και το γνωστό ιαπωνικό
πείσµα για να πετύχει το εγχείρηµα Honda - F1. Σίγουρα η αναγέννηση
της Honda ήταν ένα από τα πλέον αξιοσηµείωτα γεγονότα του αυστρα-
λιανού Grand Prix, καθώς κανείς δεν περίµενε τους Ιάπωνες να έχουν
κάνει θεαµατικά άλµατα προόδου τόσο ως προς τη δύναµη και την ταχύ-
τητα, όσο και στην αξιοπιστία. Φαίνεται ότι η περσινή χρονιά, µε την Toro
Rosso σαν πειραµατόζωο της Honda, απέδωσε τα µέγιστα. Τα σπασµένα
µοτέρ και οι εγκαταλείψεις, ο περιορισµός στροφών ώστε να µην αυ-
τοκαταστρέφονται οι µονάδες ισχύος κ.λπ. µάλλον έχουν περάσει στην
ιστορία – ή, τουλάχιστον, αυτό θα επιθυµούσαν διακαώς οι Ιάπωνες. Το
πρόβληµα (της κατηγορίας «ευχάριστος πονοκέφαλος», όπως λένε στο
ποδόσφαιρο) είναι ο Max Verstappen: ο Ολλανδός είναι τόσο γρήγο-
ρος και τόσο αποφασισµένος να διεκδικήσει τον παγκόσµιο τίτλο, ώστε
δεν είναι σαφές εάν είναι οι εξαιρετικές ικανότητες και η λύσσα του που
έφεραν το ευτυχές αποτέλεσµα στην Αυστραλία ή είναι όντως τόσο καλή
η κινητήρια µονάδα της Honda. Ο Max οδηγεί πέρα από τις δυνατότητες
του αυτοκινήτου, εκµεταλλευόµενος και την τελευταία ρανίδα ταχύτητας
που µπορεί να βρει στο µηχάνηµα που έχει στη διάθεσή του. Από εκεί και
πέρα επαφίεται στο ταλέντο και την ικανότητά του να φαντάζεται επιθέσεις
και προσπεράσεις εκεί όπου είναι αδιανόητες για κάθε άλλον. Υπ’ αυτή
την έννοια, λόγω δηλαδή των εξαιρετικών του ικανοτήτων, ο συγκεκρι-
µένος πιλότος κολακεύει, ενδεχοµένως υπερβολικά, τη Honda. Εξ ου
και, εάν αρχίσουν τα παρατράγουδα, όπως π.χ. µια κάµψη απόδοσης,
κρούσµατα αναξιοπιστίας κ.λπ., ο Ολλανδός θα στρέψει τα πυραυλικά
πυρά του στην ίδια την οµάδα. Το έχει κάνει στο παρελθόν µε τη Renault
και οι οργίλες κραυγές του, µε κάποιο τρόπο, θεωρούνται δικαιολογηµέ-
νες. Οπότε, πέρα από το προφανές, ότι στο πρώτο Grand Prix της σεζόν
εµφανίστηκε ένας δυνάµει διεκδικητής νικών µε τη µορφή της Red Bull
- Honda, ο λογαριασµός άνοιξε για µια νέα εκρηκτική σχέση µεταξύ του
Max και των Ιαπώνων ή και εν συνόλω της Red Bull.
Όπως και να ‘χει, ο Verstappen πανηγύρισε σαν να είχε κερδίσει την
τρίτη θέση του στο βάθρο της Μελβούρνης, ενώ δεν παρέλειψε να συγ-
χαρεί τους ανθρώπους της Honda για το πρώτο τους βάθρο από το 2008
και επίσης το πρώτο από την καθιέρωση των κινητήρων V6 στη Formula
1. Και αυτή η εικόνα ήταν ίσως η πιο ενδιαφέρουσα, αυτή που υπόσχεται
τις περισσότερες συγκινήσεις για τη συνέχεια του πρωταθλήµατος.