Page 16 - TRACTION 110
P. 16
∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ
∆εν είναι λίγες οι φορές που γονίδια και παιδικές αναµνήσεις αποτελούν
«καύσιµο» για την πορεία ενός παιδιού. Όταν αυτή η πορεία συνδυαστεί
µε διεθνή καταξίωση, τότε η διαδροµή άξιζε τον κόπο. Τέτοια περίπτωση
είναι ο Βασίλης Πασαλής, ο οποίος, λόγω της εµπλοκής των γονέων του,
Νικόλα και Ανίτας, µε τον µηχανοκίνητο αθλητισµό, βρέθηκε από µικρή
ηλικία σε... αγωνιστικά µονοπάτια. Επιλέγοντας τον δρόµο της εξέλιξης,
σπούδασε IT στη Σκωτία και εστίασε στον τοµέα της χρονοµέτρησης και
δηµιουργίας δικτύων. Σήµερα, είναι project coordinator στην Al Kamel
Systems, τη µεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία χρονοµέτρησης παγκοσµί-
ως, στον µηχανοκίνητο αθλητισµό. Ας τον γνωρίσουµε...
Η αγάπη µου για το motorsport ξεκίνησε από µικρή ηλικία. Οι γονείς
µου εµπλέκονταν στους ελληνικούς αγώνες, αρχικά ως συµµετέχοντες και
έπειτα ως οργανωτές, οπότε αγάπησα οτιδήποτε... αγωνιστικό!
Στον τοµέα της χρονοµέτρησης άρχισα να εργάζοµαι το 2007. Τότε ξεκί-
νησε η συνεργασία µε τη διεθνούς φήµης ελληνική εταιρεία χρονοµέτρη-
σης Infomega. Η συνεργασία αυτή µου προσέφερε σηµαντικές εµπειρίες
και τα εφόδια για το επόµενο βήµα.
Από το 2016 εργάζοµαι στην Al Kamel Systems, που προσφέρει υπη-
ρεσίες χρονοµέτρησης, επεξεργασίας δεδοµένων, συνδεσιµότητας και
δηµιουργίας γραφικών για τηλεοπτικές παραγωγές, µε ειδίκευση στον
µηχανοκίνητο αθλητισµό. Έχει ως βάση τη Βαρκελώνη και προσφέ-
ρει τις υπηρεσίες της σε θεσµούς όπως Formula E, World Endurance
Championship (WEC), που περιλαµβάνει τις 24 Ώρες του Le Mans, και
Βασίλης Πασαλής IMSA Weathertech Championship, που περιλαµβάνει τις 24 ώρες της
Daytona. Ακόµη, συνεργάζεται µε τις πίστες της Καταλονίας, του Spa και
της Monza.
Στην Al Kamel εργάζοµαι ως project coordinator. Είµαι επικεφαλής µιας
Γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Σπούδασε IT ευρωπαϊκής οµάδας επτά ατόµων που αποτελείται από τους διαχειριστές
(Information Technology) στο Πανεπιστήµιο Herriot συστηµάτων και δικτύων, τρεις χρονοµέτρες και έναν υποστηρικτή του
Watt της Σκωτίας. Ξεκίνησε να εργάζεται ως δικτύου στο Pit Lane. Οι αρµοδιότητές µου περιλαµβάνουν όποια ενέρ-
χρονοµέτρης για την ελληνική εταιρεία χρονοµέτρησης γεια σχετίζεται µε την οργάνωση του ταξιδιού µας (εισιτήρια, πρόγραµµα
Infomega το 2007. Από το 2016 συνεργάζεται µε την παραµονής κ.λπ.) καθώς και ό,τι χρειάζεται για την οµαλή λειτουργία της
ισπανική Al Kamel Systems, ως project coordinator, οµάδας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σε µεγάλους και απαιτητικούς αγώ-
έχοντας την ευθύνη για τη χρονοµέτρηση σηµαντικών νες, όπως οι 24 Ώρες της Daytona, η οµάδα φτάνει έως τα 15 άτοµα.
αγώνων, όπως οι 24 Ώρες του Le Mans και οι 24 Η εργασία µας για έναν αγώνα ξεκινά 2-3 ηµέρες νωρίτερα και µπορεί
να έχει διάρκεια έως 18 ώρες ανά µέρα. Αρχικά στήνουµε ένα σύστη-
Ώρες της Daytona.
µα από ηλεκτροµαγνητικά κυκλώµατα και αναµεταδότες, που παίρνουν
σήµα από 15 έως 25 σηµεία, ανάλογα µε το µέγεθος της διαδροµής. Εί-
µαστε υπεύθυνοι για τη λήψη όλων των δεδοµένων χρονοµέτρησης και
τηλεµετρίας και την αναµετάδοση αυτών στις οµάδες και όσους δικαιού-
νται να έχουν πρόσβαση σε αυτά.
Στη δουλειά µας δεν υπάρχει περιθώριο λάθους, ενώ η πίεση είναι µε-
γάλη, καθώς διακυβεύονται πολλά για οµάδες και χορηγούς. Στόχος µας
είναι να κάνουµε τόσο καλά τη δουλειά µας, ώστε κανείς να µην καταλα-
βαίνει την ύπαρξή µας και οι αγώνες να διεξάγονται απρόσκοπτα.
Η ειρωνεία είναι πως σχεδόν ποτέ δεν θυµόµαστε ποιος είναι ο νικητής,
καθώς φροντίζουµε ώστε κάθε αγωνιζόµενος να έχει ακριβή δεδοµένα,
ανεξάρτητα από τη θέση κατάταξης.
Στο µέλλον ονειρεύοµαι να εξελιχθώ περαιτέρω και να µεταφέρω κά-
ποια από τη γνώση και το επίπεδο στο οποίο έχω µάθει να λειτουργώ
στον ελληνικό µηχανοκίνητο αθλητισµό.
16 TRACTION MAGAZINE