Page 15 - TRACTION 110
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                Γεννηµένος στις 2 Απριλίου του 1945 στην πόλη Langres της ΒΑ. Γαλλί-   AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                ας, είναι πρώην Γάλλος οδηγός ράλι και σπορ αυτοκινήτων, ενώ στους
                κύκλους των ράλι ονοµάζεται «Grizzly».                         02.04.1959
                Προερχόµενος από αγροτικό περιβάλλον, έγινε το 1964 οδηγός ενός   Γεννιέται στην πόλη Laukaa της Φινλανδίας ο
                θωρακισµένου οχήµατος αναγνώρισης (EBR) στο Τρίερ της Γερµανίας,   µετέπειτα θρύλος των ράλι Juha Matti Pellervo
                στο πλαίσιο της στρατιωτικής του θητείας. Μέχρι το 1969 δοκιµάζει την   Kankkunen. Η καριέρα του σε εργοστασιακές
                τύχη του σε διάφορους αγώνες, χωρίς επιτυχία, και το 1969 εργάζεται   οµάδες στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι
                ως οδηγός εκπαιδευτής και στη συνέχεια ως πωλητής αυτοκινήτων για   διήρκεσε από το 1983 έως το 2002. Κέρδισε 23 ράλι και τέσσερα
                µια αντιπροσωπεία της Renault. Μέχρι το 1974 δοκίµασε την τύχη του   παγκόσµια πρωταθλήµατα οδηγών, ρεκόρ για την εποχή του, µια
                σε αγώνες ταχύτητας και αναβάσεων, αλλά χωρίς κανένα σηµαντικό   και µέχρι στιγµής κανένας οδηγός δεν κατάφερε να επαναλάβει το
                αποτέλεσµα, κι έτσι επέστρεψε στα ράλι.  Το 1975 έγινε πρωταθλητής   κατόρθωµά του να γίνει παγκόσµιος πρωταθλητής µε τρεις διαφορετι-
                των αγώνων της Γαλλίας στην οµάδα 1, µε Alfa Romeo, ενώ στα τέλη   κούς κατασκευαστές.
                του 1976 έγινε εργοστασιακός οδηγός της Renault και το 1977 συµµε-
                τείχε σε αγώνες µε την Alpine A310. Το 1977 και το 1978 συµµετείχε   07.04.1968
                στις 24 Ώρες του Le Mans µε Renault Alpine A442, τερµατίζοντας   Πεθαίνει ο James Clark Jr. OBE, Σκωτσέζος πιλότος
                τέταρτος το 1978 µαζί µε τους Jean Ragnotti και José Dolhem, ενώ το   της Formula 1, που κέρδισε δύο παγκόσµια πρω-
                1979 υπέγραψε στο Talbot για να οδηγήσει το Talbot Sunbeam Lotus.   ταθλήµατα οδηγών το 1963 και το 1965. Ήπιος και
                Ίσως η καλύτερη στιγµή του ως οδηγού ήρθε όταν τερµάτισε στη   ταλαντούχος στην οδήγησή του, αγωνίστηκε και στο
                δεύτερη θέση του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι το 1981, πίσω   Indianapolis 500, το οποίο κέρδισε το 1965. Συσχετίστηκε ιδιαίτερα µε
                                        από τον Άρι Βάτανεν, οδηγώντας   τη Lotus, ενώ σκοτώθηκε σε αγωνιστικό δυστύχηµα της Formula 2 το
                                        ένα Sunbeam Lotus Talbot και   1968 στο Hockenheim της ∆υτικής Γερµανίας. Την εποχή του θανάτου
                                        µε συνοδηγό τον σηµερινό πρό-  του, σε ηλικία 32 ετών, είχε κερδίσει περισσότερα Grand Prix (25) και
                                        εδρο της ∆ιεθνούς Οµοσπονδίας   πέτυχε περισσότερες Pole Position (33) από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.
                                        Αυτοκινήτου (FIA), τον συµπατρι-
                                        ώτη του Jean Todt. Ήταν κατά τη       13.04.1931
                                        διάρκεια εκείνης της σεζόν που        Γεννιέται στο Port Jefferson της Νέας Υόρκης, στις
                                        σηµείωσε και τη µοναδική του κο-      ΗΠΑ, ο Daniel Sexton Gurney, Αµερικανός οδηγός
                                        ρυφαία νίκη στο Ράλι Αργεντινής.      αγώνων, κατασκευαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων
                                        Έγινε το αφεντικό της Citroën         και ιδιοκτήτης οµάδας. Ο Gurney κέρδισε αγώνες
                                        Sport αντί του Guy Verrier το   στις Formula 1, Indy Car, NASCAR, Can-Am και Trans-Am Series, ενώ
                                        1989, και καταγράφει στο   είναι ο πρώτος από τους τρεις οδηγούς που έχουν κερδίσει αγώνες
                 QUIZ                   ενεργητικό του στο World   στο Sports Cars (1958), στη Formula 1 (1962), στο NASCAR (1963)
                                        Rally Championship (WRC)   και στο Indy (1967). (Οι άλλοι δύο ήταν ο Mario Andretti και ο Juan
                τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών για την Citroen το 2003 (µε δύο   Pablo Montoya). Το 1967, µετά τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans
                πρώην πρωταθλητές κόσµου, τους Colin McRae και Carlos Sainz).   µαζί µε τον Α.J. Foyt, ο Gurney ψεκάστηκε αυθόρµητα µε σαµπάνια,
                Το 2004 και το 2005 κερδίζει µε την Citroen άλλα δύο πρωταθλή-  ενώ πανηγύριζε στο βάθρο, κίνηση που στη συνέχεια έγινε έθιµο στον
                µατα κατασκευαστών και τις χρονιές 2004, 2005, 2006 και 2007   µηχανοκίνητο αθλητισµό. Ως ιδιοκτήτης του All American Racers, ήταν
                το πρωτάθληµα οδηγών µε το πουλέν του, τον Sébastien Loeb.   ο πρώτος που έβαλε µια απλή επέκταση στην επάνω άκρη της πίσω
                Τον Ιούνιο του 2005 ο Jean-François Lamour, υπουργός Νεολαίας   αεροτοµής, που ονοµάζεται πτερύγιο Gurney, και αυξάνει την αερο-
                και Αθλητισµού, του απένειµε το µετάλλιο Légion d’honneur.  Στις   δυναµική οπισθέλκουσα. Στο γερµανικό Grand Prix του 1968 έγινε
                9 Νοεµβρίου 2007, η Citroën Racing ανακοίνωσε τη συνταξιοδό-  ο πρώτος οδηγός που χρησιµοποίησε κράνος full face σε αγώνες
                τησή του στο τέλος της σεζόν του 2007 και τη θέση του ανέλαβε ο   Grand Prix.
                Olivier Quesnel.
                Στις 7 Ιανουαρίου 2009 εµφανίζεται η αυτοβιογραφία του «Πιλό-  30.04.1920
                τος της ζωής µου» (Pilote de ma vie) που εκδόθηκε από τον οίκο   Γεννιέται στο County Cork της Ιρλανδίας ο James
                Calmann Levy. Έτσι µαθαίνουµε ότι από το 1993 κατείχε άδεια    Duncan Hamilton, του οποίου η περιπετειώδης
                χειριστή ελικοπτέρου, πολύ χρήσιµη για αναγνώριση διαδροµών ή   και εξωστρεφής προσωπικότητα συχνά επισκίασε
                για καλύτερη παρακολούθηση των Ειδικών ∆ιαδροµών των ράλι,     το γνήσιο ταλέντο του. Με το που κατόρθωσε να
                ενώ ασχολείται δραστικά µε τα αλεξίπτωτα Parapente από τα µέσα   επιβιώσει από τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο, ορκίστηκε να ασχοληθεί
                της δεκαετίας του 2000.                           αποκλειστικά µε τον µηχανοκίνητο αθλητισµό. Η µεγαλύτερη επιτυχία
                                                                  του ήταν µία νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1953.
                                     Γκι Φρεκλέν (Guy Frequelin)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20