Page 50 - TRACTION 111
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η LOTUS 72 ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΤΩΝ ‘70s. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΕΚΝΟ
ΤΟΥ ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥ COLIN CHAPMAN, Η 72 ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΗΣ F1
Κάποιες φορές οι «ιδρυτικοί» θρύλοι των µηχανοκίνητων
σχεδίαση της ανάρτησης, κυρίως όµως της αεροδυναµικής
Κάποιες φορές οι «ιδρυτικοί» θρύλοι των µηχανοκίνητων σχεδίαση της ανάρτησης, κυρίως όµως της αεροδυναµικής
σπορ, οι συµβολικοί πυλώνες αυτής της ιδιαίτερης κουλτού-
σπορ, οι συµβολικοί πυλώνες αυτής της ιδιαίτερης κουλτού- απόδοσης. Πολύ επιγραµµατικά, η Lotus 72, µε το σφηνο-
απόδοσης. Πολύ επιγραµµατικά, η Lotus 72, µε το σφηνο-
ρας, είναι τόσο µεγάλοι ώστε δεν αποτυπώνονται, όσα και ειδές της σχήµα και το εξωπραγµατικό της κράτηµα, ήταν
ειδές της σχήµα και το εξωπραγµατικό της κράτηµα, ήταν
ρας, είναι τόσο µεγάλοι ώστε δεν αποτυπώνονται, όσα και
το απόλυτο αυτοκίνητο F1 της δεκαετίας του ‘70. ∆εν είναι
εάν γραφτούν γι’ αυτούς. Μαύρο και χρυσό, John Player’s το απόλυτο αυτοκίνητο F1 της δεκαετίας του ‘70. ∆εν είναι
εάν γραφτούν γι’ αυτούς. Μαύρο και χρυσό, John Player’s
Special. Colin Chapman, Jochen Rindt. Και Ronnie Peterson. καθόλου τυχαίο, άλλωστε, ότι παρέµεινε σε ενεργό υπηρεσία
Και Emmerson Fittipaldi. Και Jackie Ickx. Πόσα, µα πόσα επί σχεδόν πέντε σεζόν και, όταν τελικά ήρθε η ώρα της να
αστέρια θα µπορούσαν να έχουν ταυτιστεί µε ένα αυτοκίνητο; αντικατασταθεί, στο παλµαρέ της είχαν καταχωριστεί 20 νίκες
Η Lotus 72 είναι ένας θρύλος της Formula 1 από µόνη της, σε Grand Prix, δυο πρωταθλήµατα οδηγών (1970 και ‘72)
αλλά και επειδή συγκέντρωσε γύρω της έναν ολόκληρο και τρία κατασκευαστών (1970, ‘72 και ‘73). Όπως ήταν
γαλαξία προσωπικοτήτων µε κολοσσιαία δύναµη επιρροής – σύνηθες εκείνη την εποχή για τους «γκαραζιέρηδες», όπως
και ακόµη περισσότερη γοητεία. περιφρονητικά αποκαλούσε ο Enzo Ferrari τις οµάδες που
Η Lotus 72 ήταν ένα από τα πιο σπουδαία δηµιουργή- δεν κατασκεύαζαν οι ίδιες τους κινητήρες τους, η Lotus 72
µατα του δαιµόνιου Colin Chapman, µε καινοτοµίες που ήταν χτισµένη γύρω από το µοτέρ DFV της Cosworth. Και, σε
παραµένουν σε ισχύ ακόµη και σήµερα. Χαρακτηριστικό ό,τι αφορά στην εµφάνισή της, καθώς βάφτηκε στα χρώµατα
παράδειγµα, η έµπνευση του Chapman να µεταφέρει τα της John Player’s Special, έφερε µια επανάσταση ακόµη και
βασικά στοιχεία του συστήµατος ψύξης από το ρύγχος του στο µάρκετινγκ. ∆ηµιούργησε, δε, ένα από τα πιο αναγνωρί-
µονοθεσίου στα πλάγια. Παροµοίως ρηξικέλευθη ήταν η σιµα σχήµατα στη µηχανοκίνητη ιστορία.