Page 12 - TRACTION 112
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
Καλώς τα
Όταν γνωρίζεις κάτι ή κάποιον, οι υπηρεσίες αναγνώρισης στον εγκέφαλο χτυπάνε
κόκκινο. Ποιος είναι, τι θέλει, τι κάνει, γιατί το κάνει, πώς το κάνει. Και προσπαθείς να
βγάλεις άκρη. Αυτό κάνουµε σήµερα µε το νέο είδος µετακίνησης, τα ηλεκτρικά πατίνια
Τα πολυσυζητηµένα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακλύσει την πόλη, Αν παρατηρήσει κάποιος τη λειτουργία της µετακίνησης σε µια πόλη, θα
αρχικά, της Θεσσαλονίκης, µετά της Αθήνας και έπεται συνέχεια – γε- εντοπίσει τα κενά ή/και τις νέες ανάγκες που έχουν δηµιουργηθεί. Κά-
νικά έχουν εισβάλει στη ζωή µας. Η λέξη εισβολή από µόνη της δεν σε πως έτσι εύκολα οδηγείται κανείς στην ιδέα των ηλεκτρικών πατινιών.
παραπέµπει σε καλό πράγµα... Ως ιδέα είναι εξαιρετικά ευφυής, όπως και ο τρόπος µε τον οποίο
Εµείς αυτό που θα κάνουµε εδώ, είναι να πάρουµε θέση, να εξετάσου- εφαρµόζεται. Κατεβάζεις την εφαρµογή και εντοπίζεις το πιο κοντινό
µε το θέµα από όσο πιο πολλές πλευρές µπορούµε και να εκφράσου- σε εσένα. Το αναζητάς κι αν δεν το βλέπεις, του ζητάς να κάνει έναν
µε τις ταπεινές µας απόψεις καταθέτοντας την εµπειρία µας στο θέµα χαρακτηριστικό ήχο. Το «ξεκλειδώνεις» και φεύγεις, ενώ χρεώνεσαι µε
«ασφάλεια στη µετακίνηση». τη διάρκεια που το χρησιµοποιείς. Αν φτάσεις στον προορισµό σου ή
Το µεγαλύτερο λάθος είναι να γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια ένταξής µείνεις από µπαταρία, το αφήνεις ως έχει και είτε αναζητάς το επόµενο
τους σε κάποια υπάρχουσα κατηγορία οχηµάτων και χρηστών του είτε συνεχίζεις µε τα πόδια. Η πρακτικότητα στο έπακρο.
δρόµου. Τα e-πατίνια έχουν τα δικά τους δεδοµένα, ανάγκες και Και κάπου εδώ ξεκινούν τα θέµατα. Σε αυτούς τους λίγους µήνες
προβλήµατα. Άρα χρειάζονται το δικό τους πλαίσιο χρήσης, ελέγχου χρήσης και πραγµατικής εξυπηρέτησης που προσφέρουν έχουν ταυ-
και κυκλοφορίας. τόχρονα σηκώσει θύελλες διαµαρτυριών και παραπόνων από πεζούς
Ο λόγος ύπαρξης των ηλεκτρικών πατινιών είναι αγαθός και σίγουρα και χρήστες των δρόµων που πραγµατικά έχουν βάλει έναν τεράστιο
όχι όψιµος. Εδώ και πολλές δεκαετίες ο όρος «όχηµα του τελευταίου χι- µπελά στο κεφάλι τους.
λιοµέτρου» έχει δώσει υπόσταση σε µια σειρά όσο γίνεται πιο compact Από τη δική µας οπτική γωνία, το θέµα θα συζητιέται απλώς µε βολές
οχηµάτων. Για να µεταφέρει τον χρήστη από το parking µέχρι τον από τη µία και θεώρηση των νόµων από την άλλη, µέχρι να υπάρξει ο
σταθµό του τρένου ή την είσοδο της εταιρείας του ή ακόµη και στο σπίτι πρώτος νεκρός. ∆ιότι τραυµατισµοί υπάρχουν ήδη καθηµερινά και κά-
του. Γενικώς η λύση για το «τελευταίο χιλιόµετρο» κάθε διαδροµής. ποιοι πιο σοβαροί. Όταν συµβεί το πραγµατικό κακό (στο Παρίσι έχουν
12 TRACTION MAGAZINE