Page 13 - TRACTION 112
P. 13
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ
καταγραφεί ήδη πέντε νεκροί) τα πράγµατα θα αλλάξουν. Ενδεχοµένως υπάρχουν ποδηλατόδροµοι. Θα λέγαµε και αποκλειστικά, αν υπήρχε
θα απαγορευτούν εντελώς και θα έχουµε κάνει µια τρύπα στο νερό. επαρκές δίκτυο ποδηλατοδρόµων...
Η πόλη θα έχει χάσει ένα ευέλικτο, προσιτό, οικολογικό, πρακτικό µέσο Προστασία. Αποτελεί ατοµική ευθύνη του οδηγού, αλλά αν γνώριζε
µετακίνησης και κάποιος άνθρωπος τη ζωή του. Για να µη συµβεί τίποτε 4ότι υπάρχει ενδεχόµενο να τραυµατιστεί θανάσιµα, θα χρησιµοποι-
από τα δύο, αρκεί να γίνει συνεννόηση και να µπουν κανόνες. Ένα πλαί- ούσε προστατευτικά. Μέχρι τότε, το κράνος (έστω ποδηλάτου) θα πρέ-
σιο που θα διέπει την κυκλοφορία τους, από πλευράς του πού και πώς πει να γίνει υποχρεωτικό και να συνοδεύεται από τσουχτερό πρόστιµο.
επιτρέπεται να κυκλοφορούν ή όχι. Να ξεκαθαρίσουµε ότι η νέα αυτή Άλλωστε είναι από τα ζητούµενα από τον προµηθευτή, όπως αναφέρει
κατηγορία χρηστών δεν είναι ούτε εξωγήινοι ούτε αλήτες ούτε άλλος στο σχετικό αυτοκόλλητο οδηγιών.
συνδυασµός, αλλά απλώς πρόκειται για πρώην... πεζούς. Ηχητικό σήµα. Για να γίνεται αντιληπτή η κίνησή τους, θα πρέπει να
Οι οδηγοί της πόλης έχουν ήδη τα οχήµατά τους (µοτοσυκλέτες, 5 παράγουν µόνιµα ένα ήπιο ηχητικό σήµα, όπως ισχύει σε ηλεκτρικές
αυτοκίνητα). Οι χρήστες των e-πατινιών είναι κατά κύριο λόγο πεζοί µοτοσυκλέτες.
που µετακινούνται µε συγκοινωνίες ή ταξί µέσα στην πόλη. Και επίσης ∆ικάβαλο. Φαντάζει τροµακτικό και είναι, καθώς ο χειρισµός
είναι νέοι στη συντριπτική τους πλειονότητα. Που σηµαίνει ότι ∆ΕΝ έχουν 6δυσχεραίνεται και τα φρένα γίνονται ανεπαρκή. Όσο ο δρόµος είναι
γνώσεις, αυτό που θα λέγαµε πολύ γενικά «κυκλοφοριακή αγωγή». επίπεδος ή ανηφορικός, η έλλειψη ισχύος «διορθώνει» το πρόβληµα.
Είναι απλώς πρώην πεζοί. Συχνά µε µηδενική εµπειρία από οποιοδήποτε Στην κατηφόρα, όµως, ο συνδυασµός γίνεται… απασφαλισµένη χειρο-
άλλο όχηµα. βοµβίδα.
Για να διευκολύνουµε τη θεώρηση, να πούµε ότι οι περισσότεροι χρή- Μεταφορά φορτίου. Επιστροφή από το super market µε σακούλες
στες κάνουν λελογισµένη χρήση και αξιοποιούν την καλύτερη σήµερα 7 να κρέµονται από τα χέρια είναι ό,τι πρέπει για τη δηµιουργία ατυχή-
λύση για αστικές µετακινήσεις «του χιλιοµέτρου». µατος. Θα πρέπει τα χέρια να είναι πάντα ελεύθερα. Κάθε τι µεταφέρεται
Το πρόβληµα εστιάζεται (όπως και σε κάθε άλλο όχηµα) σε εκείνους µόνο σε σακίδιο στην πλάτη.
που «νοµίζουν ότι είναι ΟΚ αυτό που κάνουν και µε τον τρόπο που το Καθρέπτες. Ναι, είναι υπερβολικό, αλλά όταν κινείσαι σε δρόµο
κάνουν». Στις εξαιρέσεις δηλαδή. 8όπου υπάρχουν και άλλα οχήµατα, θα πρέπει να υπάρχει η πρόβλε-
Για να εστιάσουµε ακόµη καλύτερα, πρέπει από τους επίφοβους να ψη.
εξαιρέσουµε τους οδηγούς αυτοκινήτων και ακόµη περισσότερο τους Φλας. Και πάλι, εφόσον κυκλοφορεί στον δρόµο, έστω και σε µίας
οδηγούς µοτοσυκλέτας. Αυτοί γνωρίζουν ότι το να κυκλοφορείς µε τον 9λωρίδας, οφείλει να ειδοποιεί για τις προθέσεις του.
οπτικό όγκο πεζού ανάµεσα στα άλλα αυτοκίνητα εµπεριέχει περισσό- Ηλικία. Ο προµηθευτής ζητά να είναι άνω των 18. Η πραγµατι-
τερο ρίσκο από το να ακροβατείς στην ταράτσα της πολυκατοικίας σου 10 κότητα είναι πολύ µακριά (προς τα κάτω). Το θέµα ωστόσο δεν
µε τα µάτια κλειστά. Επίσης τα ηλεκτρικά πατίνια είναι πολύ «αργά» για είναι το νούµερο, αλλά η εκπαίδευση. Άρα θα πρέπει να εξασφαλιστεί
τα γούστα τους. ∆εν θα εξαιρέσουµε τους ποδηλάτες που στα ηλεκτρικά ότι θα υπάρχει η minimum εκπαίδευση και αυτό να πιστοποιείται µε
πατίνια βρίσκουν την ευκολία του γκαζιού, µετακίνηση χωρίς ιδρώτα κάποιον τρόπο, ώστε να συνδέεται και µε τη δυνατότητα χρήσης. Θα
ακόµη και τη «χρήση χωρίς κτήση». Αν έχεις ποδήλατο, και µάλιστα µπορούσε να αρκεί η εξέταση στα σήµατα του ΚΟΚ (το πρώτο στάδιο
ηλεκτρικό, ο φόβος της κλοπής είναι ένα µόνιµο άγχος από το οποίο σε για δίπλωµα οδήγησης), χωρίς όµως εξετάσεις πρακτικής.
απαλλάσσει το e-πατίνι. Το καλοκαίρι είναι µπροστά και οι ηµέρες και ώρες χρήσης θα αυξη-
Για να µπορέσουµε να προτείνουµε λύσεις, θα εντοπίσουµε τα προβλή- θούν κατακόρυφα. Αν δεν αλλάξει κάτι σύντοµα, η κακή είδηση δεν θα
µατα στη χρήση. αργήσει και στην Ελλάδα.
Προς το παρόν κυκλοφορούν παντού, σε όλες τις οδούς, ανεξαρ- Είναι ευκαιρία «πριν», για να προληφθεί το κακό αλλά και για να µη
1τήτως πλήθους λωρίδων. Αυτό σηµαίνει ότι κινούνται µε ταχύτητα χαθεί το ιδανικότερο µέσο για τη µετακίνηση στον ασφυκτικό κλοιό της
20 χ.α.ώ. (ήταν 25, αλλά έχει περιοριστεί η τελική τους) ανάµεσα σε σύγχρονης µεγαλούπολης...
άλλα οχήµατα που είναι είτε σταµατηµένα είτε κινούνται µε 50 ή και
περισσότερα χ.α.ώ. Αυτή η διαφορά ταχύτητας είναι ό,τι πρέπει για να
καλλιεργήσει συνθήκες ατυχήµατος, ειδικά τις στιγµές όπου το οπτικό
πεδίο «κρύβει» την ύπαρξή τους (µεγάλα οχήµατα).
Προτείνουµε: Να κινούνται κατά κύριο λόγο στο πεζοδρόµιο και µόνο
σε οδούς µε µία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Έτσι η κίνηση
είναι είτε «διήθηση» ανάµεσα σε σταµατηµένα οχήµατα ή σε ένα στοίχο
όταν τα αυτοκίνητα κινούνται.
Στα πεζοδρόµια (που θεωρητικά απαγορεύεται να κινούνται) να ορι-
2 στεί ότι προτεραιότητα έχει ο πεζός και σε οποιαδήποτε ενδεχόµενη
«στενή» επαφή ή σύγκρουση µε πεζό, την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο
χρήστης του πατινιού.
Οι ποδηλατόδροµοι είναι το φυσικό περιβάλλον του οχήµατος
3και τα e-πατίνια θα πρέπει να κινούνται υποχρεωτικά εκεί, όπου
TRACTION MAGAZINE 13