Page 16 - TRACTION 112
P. 16

∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ



                                                            Ο  κατάλογος  µε  τους  συµπατριώτες  µας  που  διαγράφουν  αξιοπρόσεκτη
                                                            πορεία εκτός συνόρων διευρύνεται. Η Σοφία Κασίµη, αφού ολοκλήρωσε
                                                            τις σπουδές Μηχανολογίας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – και µε την
                                                            κρίση να έχει ήδη ξεσπάσει – πήρε µια µεγάλη απόφαση. Να φύγει από την
                                                            Ελλάδα και να αναζητήσει την τύχη της στη Σουηδία. Η συνέχεια τη δικαίω-
                                                            σε, καθώς το υψηλό επίπεδό της αξιολογήθηκε θετικά από τη Volvo, όπου
                                                            εργάζεται από το 2015, στον τοµέα του Vehicle Dynamics. Ας τη γνωρίσουµε
                                                            καλύτερα...
                                                            Από µικρή ηλικία ονειρευόµουν να σπουδάσω Μηχανολογία. Σε αυτό µε
                                                            οδήγησε η εµπλοκή του πατέρα µου Παύλου µε τις µοτοσυκλέτες. Αυτό που
                                                            µου µετέδωσε ήταν η θέληση να κάνω κάτι χειροπιαστό, όχι γραφειοκρατικό.
                                                            Προτιµώ να είµαι στην πίστα δοκιµών πρωτότυπων οχηµάτων, παρά σε ένα
                                                            γραφείο. Το πρωταρχικό όνειρό µου δεν ήταν να εργαστώ στην αυτοκινητο-
                                                            βιοµηχανία, αλλά επιβιώνει όποιος προσαρµόζεται.
                                                            Πήρα το πτυχίο µου µέσα στην ελληνική κρίση. Αυτό µε ώθησε να φύγω
                                                            από τη χώρα και στόχευσα στη Σκανδιναβία. ∆εν µε κατηύθυνε κάποιος,
                                                            απλώς µε προσέλκυσε η υποσχόµενη ποιότητα ζωής. Έτσι, έκλεισα εισιτήριο
                                                            χωρίς επιστροφή προς Στοκχόλµη, καθώς ήταν γνωστό πως υπήρχε ανάγκη
                                                            για µηχανικούς. Πήγα αποφασισµένη να αναζητήσω εργασία σε οτιδήποτε
                                                            µπορούσα να κάνω ως µηχανολόγος µηχανικός.
                                                            Η διπλωµατική µου εργασία ήταν στα συστήµατα πέδησης φορτηγών οχη-
                                                            µάτων. Για αυτό πρώτη µου σκέψη ήταν η Scania, που εδρεύει κοντά στη
                                                            Στοκχόλµη. ∆εν πήρα απάντηση, ωστόσο δεν πτοήθηκα και άρχισα να στέλ-
                  Σοφία Κασίµη -                            νω σε θέσεις της Volvo στο Γκέτεµποργκ. Θεωρούσα πως δεν έχω ελπίδα.
                                                            Σκεφτόµουν «σιγά µην πάρουν τη Σοφία χωρίς εγχώριες σπουδές» κι όµως το
                         Θεοφάνη                            όνειρο πραγµατοποιήθηκε το 2015.
                                                            Αρχικά εργάστηκα ως Development Engineer Vehicle Dynamics. Αντι-
                                                            κείµενο εργασίας ήταν η ρύθµιση εξαρτηµάτων του σασί ξεκινώντας από το
                    Γεννήθηκε το 1989 στην Αθήνα. Σπούδασε   αρχικό στάδιο µέχρι την παραγωγή του µοντέλου. Στη συνέχεια ανέλαβα το
                  Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο   λογισµικό ρύθµισης οχηµάτων µε αέρα - ανάρτηση, αρµοδιότητα που συµπε-
                Πολυτεχνείο, από όπου αποφοίτησε τα πρώτα χρόνια   ριλάµβανε συνεχή ταξίδια για την προσαρµογή του λογισµικού σε διαφορε-
                 της κρίσης. Μετακόµισε στη Σουηδία, όπου από το   τικές συνθήκες.
                2015 εργάζεται στον τοµέα του Vehicle Dynamics για   Σήµερα έχω αλλάξει πόστο, καθώς είµαι Scrum Master. Πρόκειται για έναν
                   λογαριασµό της Volvo Cars, στο Γκέτεµποργκ.  ρόλο που αφορά τον συντονισµό διαφορετικών οµάδων. Η Volvo παράγει
                                                            αυτοκίνητα  για  διαφορετικές  αγορές  σε  διαφορετικές  πλατφόρµες.  Όµως,
                                                            υπάρχουν στοιχεία που είναι κοινά, οπότε χρειάζονται κάποιοι κινητήριοι τρο-
                                                            χοί, ώστε να θέτουν προτεραιότητες και να κατευθύνουν τις εκάστοτε οµά-
                                                            δες.
                                                            Η εργασία µου περιλαµβάνει πολλή δουλειά «on site», κατά την εξέλιξη
                                                            στην πίστα. Εκεί, οι µηχανικοί σε συνεργασία µε τους τεχνικούς του συνεργεί-
                                                            ου πραγµατοποιούν αλλαγές στο σασί ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδο-
                                                            ση των χαρακτηριστικών steering, ride and handling (attributes). Η πίστα µάς
                                                            δίνει τη δυνατότητα να ελέγξουµε την απόδοση του πρωτότυπου οχήµατος σε
                                                            µεγάλο εύρος δυνατών συνθηκών προτού οδηγήσουµε στον δρόµο.
                                                            Στο µέλλον ονειρεύοµαι να εργαστώ στον τοµέα της sustainability (βιωσιµό-
                                                            τητα), καθώς πιστεύω ότι οι νέες γενιές θα αναζητήσουν µοντέλα αυτοκινήτων
                                                            µε «πράσινο αποτύπωµα».


              16 TRACTION MAGAZINE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21