Page 19 - TRACTION 112
P. 19
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Εµπεδώθηκε πλέον το µοτίβο του φετινού πρωταθλήµατος: Οι Verstappen. Το σύνδροµο είναι γνωστό και σε καµία περί-
Mercedes κερδίζουν και οι Ferrari αναρωτιούνται τι πηγαίνει πτωση καινοφανές: Κάθε φορά που η Ferrari πέφτει σε περι-
στραβά και όχι µόνο δεν παλεύουν µε τους πρώτους, αλλά δίνηση προς τα Τάρταρα της απόδοσής της, οι δηµοσιογράφοι
ηττώνται από τη Red Bull και µένουν εκτός βάθρου. Το ισπανι- ψάχνουν για τον επόµενο Μεσσία. Φαίνεται λοιπόν ότι στην
κό Γκραν Πρι ήταν η πιο οδυνηρή επιβεβαίωση ότι η Ferrari, παρούσα συγκυρία αυτός που τους πείθει περισσότερο από
στη µετά Arrivabene, στη µετά Raikkonen, στη µετά οτιδήποτε οποιονδήποτε άλλον ότι µπορεί να κάνει µαγικά και θαύµατα
εποχή παραµένει ένας αγωνιστικός οργανισµός µε πολύ βα- είναι ο Max Verstappen.
θιά, θεµελιώδη ίσως, ελαττώµατα. Αυτός ο 21χρονος Ολλανδός είναι ο µόνος πιλότος που µπο-
Επί του παρόντος οι µεγάλης κλίµακας αναβαθµίσεις στο ρεί να υπερβεί µε τις ικανότητές του τις δυνατότητες του µονο-
µονοθέσιο, οι οποίες εισήχθησαν στη Βαρκελώνη, αποδείχθη- θεσίου του. Στην Ισπανία κατάφερε να νικήσει τον Leclerc και
καν πανηγυρικά αναποτελεσµατικές. Οι οδηγοί είναι εντελώς τον Vettel, επιτιθέµενος σαν αληθινό γεράκι. Και, όπως πάντα,
απογοητευµένοι και ο νέος επικεφαλής της Scuderia, ο Mattia απέδειξε την απαράµιλλη αίσθησή του µε την οικονοµία στα
Binotto, έφτασε να παραδεχτεί δηµόσια ότι «(ενδεχοµένως) η ελαστικά. Ο Max Verstappen έχει αφήσει πίσω του τα λάθη
σχεδιαστική φιλοσοφία εν συνόλω και όχι σε επιµέρους εξαρ- που έκανε στην αρχή της καριέρας του στην F1. Και µόνο
τήµατα της φετινής SF90 είναι προβληµατική». Κι απ’ αυτή ένας οδηγός του δικού του επιπέδου θα µπορούσε να είναι
την εξοµολόγηση δεν υπάρχει κάτι χειρότερο για να πει ένας τρίτος στο πρωτάθληµα, όπως και η οµάδα του, η Red Bull, µε
αγωνιστικός διευθυντής. ∆ιότι ύστερα από µόλις πέντε αγώνες τις κινητήριες µονάδες της Honda.
η συγκεκριµένη δήλωση του Binotto µπορεί να κερδίζει δάφ- Τα ιταλικά media «φτιάχνουν κλίµα» όπως λέει το κλισέ, σαν
νες ειλικρίνειας, δεν παύει όµως να ισοδυναµεί µε άνευ όρων ένα πρώτο βήµα πριν αρχίσουν να ουρλιάζουν – µεταφορικά
παράδοση στην εσωστρέφεια και ευθεία οµολογία ήττας. µιλώντας – ότι στο Μαρανέλο πρέπει να πέσουν κεφάλια.
Όπως ήταν αναµενόµενο, ο ιταλικός Τύπος «σταυρώνει» Ωστόσο, όλοι γνωρίζουν πως το πρόβληµα της Ferrari δεν
µε έκδηλη σαδοµαζοχιστική διάθεση τους Κόκκινους. Οι εντοπίζεται στο οδηγικό δίδυµο, ενώ σε µια εντελώς υποθετι-
Ιταλοί δηµοσιογράφοι, ιδιαίτερα όσοι είναι εξειδικευµένοι κή περίπτωση που ο Verstappen κατηφόριζε προς την Ιταλία,
στο ρεπορτάζ Formula 1 (δηλαδή στη Ferrari), σαρκάζουν δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο εκρηκτικός του χαρακτήρας
και βάλλουν αδιακρίτως εναντίον της διοίκησης, του αυτο- θα ταίριαζε στην εντελώς ιδιαίτερη εταιρική κουλτούρα των
κινήτου, αλλά πλέον και εναντίον των οδηγών. Και αντί για Κόκκινων. Η οποία, βεβαίως, δεν είναι καθόλου «εταιρική»,
τις προσπάθειες που εµφανώς καταβάλλουν φιλότιµα τόσο αλλά εντελώς οπαδική και µεταφυσική. Οπότε, κατά τας Γρα-
ο Sebastian Vettel όσο και ο νεοφώτιστος στο Μαρανέ- φάς, µόνο ένα θαύµα µπορεί να κάνει τη φετινή Ferrari να
λο Charles Leclerc, τα ιταλικά ΜΜΕ εκθειάζουν τον Max ανακάµψει. Ένα θαύµα, ναι, όχι ένας θαυµατοποιός.