Page 22 - TRACTION 112
P. 22

cover story
                    cover story


















































              Προσπαθώ να βάλω σε τάξη το μυαλό μου προκειμένου να κα-  μετά το Ράλλυ Ακρόπολις του 1977, τότε που ο Σιρόκο αποφάσισε
              ταλήξω, αν πρέπει να ξεκινήσω από την ιστορία δημιουργίας της   να αποχωρήσει από την ομάδα της Datsun που έτρεχε και να συμ-
              Lancia stratos ή από την εμπειρία να βρεθώ και πάλι, ύστερα από 37   μετάσχει στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλι με δική του ομάδα και το
              χρόνια, μέσα στην καμπίνα της μοναδικής Lancia stratos που κύλισε   καλύτερο αυτοκίνητο της εποχής, τη Lancia stratos. Λόγω πιεσμένου
              τις ρόδες της στους ελληνικούς δρόμους. Η χαρά μου είναι τόσο   προγράμματος η Lancia έστειλε την καρότσα στον Umberto Maglioli,
              μεγάλη με αυτή τη συνάντηση που η ιστορία μπορεί να γραφτεί λίγες   επίσημο δοκιμαστή και μηχανικό εξέλιξης της εταιρίας στα πρώτα
              αράδες παρακάτω. Άλλωστε η ιστορία δεν παρουσιάζει μπροστά   στάδια εξέλιξης του αυτοκινήτου, και αυτός με τη σειρά του συναρ-
              σου ολοζώντανη τη Lancia stratos του Σιρόκο - Τάσος Λιβιεράτος,   μολόγησε το αυτοκίνητο για λογαριασμό του Σιρόκο. Το αυτοκίνητο
              στα χρώματα της Bic, της eLByN (εταιρεία λιπαντικών της εποχής) και   φτάνει στην Ελλάδα το 1978, κερδίζει αγώνες και πρωταθλήματα
              της τότε επίσημης εδώ αντιπροσωπείας της Lancia, της Λάμδα Α.Ε.,   και αμέσως μετά το Ακρόπολις του 1980 ο Σιρόκο αποσύρεται από                   Mανώλης Μακρινός, Κώστας Στεφανής
              ανακατασκευασμένη πλήρως από τη θρυλική ομάδα της Genesis με   τους αγώνες». Λίγο αργότερα το αυτοκίνητο πωλείται στον Νίκο
              επικεφαλής τον Νίκο Πάνο. Την ομάδα στην οποία μαζί με τον Jigger   Μπενβενίστε, που συμμετέχει στους αγώνες με το ψευδώνυμο Benny.
              κερδίσαμε αγώνες και πρωταθλήματα με την τρίτη γενιά απογόνων   Εκεί εμπλέκεται και η δική μου παρουσία ως συνοδηγού στη Lancia
              της stratos, την Delta, σε όλες τις εκδόσεις της. Παράλληλα, είναι οι   stratos το 1982. Βέβαια, για να είναι πλήρης ο κατάλογος των αν-
              μηχανικοί του επίσημου σέρβις της Ferrari στην Ελλάδα.  θρώπων που γεύτηκαν την ομορφιά της stratos θα πρέπει να αναφέ-
              Στη συνάντησή μας, εκτός από το αυτοκίνητο, είχαμε κανονίσει να   ρω τον Κώστα Φερτάκη, που δεν είναι πια μαζί μας, τον Παναγιώτη
              είναι μαζί μας και ο Μανώλης Μακρινός, ο συνοδηγός του Σιρόκο,   Μηλιαρέση και τον Λώρη Μελετόπουλο ή eL-eM.
              μιας και ο ίδιος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί, ώστε να είναι πλήρες το   Το αυτοκίνητο κυλά τις ρόδες του για τελευταία φορά στην Ανάβυσ-
              πλήρωμα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με όσα μας εξιστόρησε ο Μα-  σο για τις ανάγκες της εκπομπής του αξέχαστου Άρη Σταθάκη και
              νώλης Μακρινός: «Το αυτοκίνητο παραγγέλθηκε στη Lancia αμέσως   μετά… Η πόρτα του γκαράζ κλείνει, τα φώτα σβήνουν και η Lancia
              22 TRACTION MAGAZINE
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27