Page 27 - TRACTION 112
P. 27

απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου, ΦωτογραΦία: wrc, skoda














































              είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε, σε περίπτωση ατυχήματος ή οποιουδήποτε  Τα μπάκετ καθίσματα
              είδους σύγκρουσης, ο χώρος για το πλήρωμα να παραμένει άθικτος.  οι  θέσεις  του  οδηγού  και  του  συνοδηγού  κατασκευάζονται  επίσης
              Εάν το roll-cage καταστραφεί έστω και ελάχιστα, οι ελεγκτές της FIA   με  μεγάλη  προσοχή.  Η  FIA  απαιτεί  τη  χρήση  καθισμάτων  σύμφω-
              πρέπει να αξιολογήσουν προσεκτικά εάν υπήρξε οποιαδήποτε δομική   να με το πρότυπο του πολυσέλιδου κανονισμού που ορίζει η τεχνική
              βλάβη. Εάν όντως έχει συμβεί κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται   επιτροπή  της  και  που  περιγράφει  όλες  τις  προδιαγραφές  των  καθι-
              να συνεχίσει, λόγω της πιθανότητας να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια   σμάτων αγώνων. Δεν είναι μόνο η τοποθέτησή τους μέσα στο αυτοκί-
              του πληρώματος. Με άλλα λόγια, το σωστά άκαμπτο, άθικτο πλαίσιο   νητο, αλλά και τα ακριβή τους σχήματα, η διάρκεια ζωής μεμονωμέ-
              είναι το άλφα και το ωμέγα ενός αυτοκινήτου ράλι.  νων εξαρτημάτων ή η ικανότητα των υλικών να αντέχουν στη φωτιά.
                                                                 Η κύρια διαφορά ανάμεσα στα καθίσματα αγώνων και σε εκείνα των
              Άλλα συστήματα ασφάλειας                           αυτοκινήτων μας είναι η σταθερή θέση οδήγησης, καθώς το κέλυφος του
              Σε περίπτωση πλευρικής κρούσης, τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνη-  καθίσματος είναι κατασκευασμένο από ένα κομμάτι. Υπάρχει επίσης η μα-
              τα προστατεύουν το πλήρωμα με ειδικό αφρώδες υλικό απορρόφησης   ζική πλευρική ενίσχυση, η οποία κρατά τα σώματα του οδηγού και του
              ενέργειας. Για άλλη μια φορά η FIA προβλέπει ακριβείς ιδιότητες υλικών,   συνοδηγού ώστε να μην κινούνται προς τα πλάγια. τα στηρίγματα πρέπει
              συμπεριλαμβανομένου του καταλόγου εγκεκριμένων κατασκευαστών.   να είναι τουλάχιστον 150 mm στο μαξιλάρι του καθίσματος, 195 mm στο
              ολόκληρος  ο  χώρος  μέσα  στην  πόρτα  γεμίζει  με  αυτό  το  αφρώδες   ύψος των ώμων και στο πάνω σημείο, όπου στηρίζουν το κράνος οδηγού,
              υλικό, όπως και ο χώρος μεταξύ του καθίσματος και των πλευρικών   230 mm. Συμπεριλαμβάνονται επίσης πιστοποιημένες ζώνες ασφαλείας
              τμημάτων του κλωβού.                               αγώνων (από πανίσχυρους βιομηχανικούς ιμάντες) έξι σημείων. Δεν εί-
              Ένα κομμάτι τέτοιου υλικού χρησιμοποιείται επίσης για να γεμίσει το δι-  ναι πολύ άνετα, αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν είναι το ζητούμενο
              άστημα μεταξύ της μεσαίας κολώνας και του άνω μέρους του καθίσμα-  σε ένα αυτοκίνητο ράλι. το πιο σημαντικό είναι να κρατήσει τον οδηγό
              τος, το οποίο παρέχει την υποστήριξη για το κράνος. Είναι ένα κομμάτι   σταθερό μέσα στο κάθισμα, επειδή αυτό τον βοηθά να αισθάνεται κα-
              πάχους 10 εκατοστών, αλλά σε περίπτωση κρούσης είναι σε θέση να   λύτερα την κίνηση του αυτοκινήτου και τη συμπεριφορά των ελαστικών.
              απορροφήσει πολλή ενέργεια και να μειώσει αποτελεσματικά τη δύνα-  Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι η τιμή των αγωνιστικών καθισμά-
              μη που προκαλείται στο κεφάλι του οδηγού. Στον μηχανοκίνητο αθλητι-  των. παρόλο που δεν είναι θερμαινόμενα, δεν αερίζονται και δεν έχουν
              σμό κάθε εκατοστό έχει σημασία και όταν πρόκειται για την προστασία   λειτουργίες μασάζ όπως πολλά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορούν
              του πληρώματος, είναι ακόμα πιο σημαντικό.         να κοστίζουν περίπου 4.000 - 5.000 ευρώ το καθένα.

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32