Page 28 - TRACTION 113
P. 28

MOTO: FANTIC MOTOR CABALLERO SCRAMBLER 500

                        CABALLERO ξανά








               Οι παλαιότεροι θα έχουν στη μνήμη τους κάποια γωνιά χαραγμένη με το
              όνομα Caballero. Τότε που η μοτοσυκλέτα ήταν συνώνυμο της ελευθερίας
                     και τα βουνά γύρω από τις πόλεις η παιδική χαρά των ενηλίκων


              Τα ξεχώριζες με την πρώτη ματιά. Είχαν κατακόκκινο ρεζερβουάρ,   Η εξήγηση είναι σχετικά απλή. Το λιτό περίγραμμα με τη συγκεκρι-
              λευκά φτερά και ένα κίτρινο number plate κάτω από την «τετράγω-  μένη θέση του κόκκινου ρεζερβουάρ, λευκών φτερών και κίτρινου
              νη» μαύρη σέλα. Ένα, επίσης τετράγωνο, τσαντάκι για τα εργαλεία   number plate στο κέντρο, παραπέμπει σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο
              και την κάρτα του αγωνιζόμενου ήταν στερεωμένο στη βάση του   στην 120χρονη ιστορία της μοτοσυκλέτας: Το Fantic Caballero. Είναι
              ρεζερβουάρ.                                        όμως αυτό αρκετό;
              Η ιστορία ξεκινά το όχι και τόσο μακρινό 1968, όταν ο Dr. Mario   Για τον ίδιο λόγο που αυτό επικρατεί στις μνήμες των παλαιότερων,
              Agrati, της «οικογένειας» Agrati Garelli από το Monticello Brianza,   το οπτικό ερέθισμα γίνεται αποδεκτό και από τους νεότερους, που
              άφησε την ασφαλή στέγη της οικογενειακής επιχείρησης για να   βρίσκουν στο Caballero την αποτύπωση των τάσεων της εποχής.
              περάσει «απέναντι».                                Η ρετρό μόδα στον σχεδιασμό βρίσκεται στο απόγειό της τα χρόνια
              Σχεδόν ανταγωνιστικά με τα μέχρι τότε βιώματά του, συνεργάστηκε   που διανύουμε, με «κλασικές», scramble, custom, ακόμη και flat
              με τον Henry Keppel, που ήταν υπεύθυνος για τις διεθνείς πωλήσεις   track επιλογές να παρελαύνουν στη γκάμα όλο και περισσότερων
              της Garelli. Έστησαν από κοινού μια νέα εταιρεία που κατασκεύαζε   κατασκευαστών.
              mini-bikes, go-karts αλλά και enduro μοτοσυκλέτες, με στόχο την   Κι εκεί χτύπησε φλέβα χρυσού η Fantic. Δανείστηκε το σχήμα, το
              αμερικάνικη αγορά.                                 χρώμα και την αύρα του Caballero για να βγάλει έξι νέα μοντέλα.
              Το όνομα της εταιρείας ήταν Fantic Motor και το 1968 έβγαλε την   Τα Caballero Scrambler με 125, 250 και 500 κ.εκ. και τα αντίστοιχα
              πρώτη της μοτοσυκλέτα στο Barzago της βόρειας Ιταλίας, εκεί στη   Rally με τις ίδιες επιλογές κυβισμών.
              γειτονιά της Lombardy όπου έβραζε η τεχνολογία επί τροχών...  Κρατά χαμηλά την μπάλα στο νέο της άνοιγμα και αυτό φαίνεται
              Η κανονική παραγωγή ξεκίνησε το 1970, με στόχο τις 500 μονάδες.   από το γεγονός ότι η «ναυαρχίδα» του στόλου της σήμερα είναι το
              Τελικά έφτιαξε 10.000 μέσα στον χρόνο και ετοίμασε νέα μοντέλα!   Scrambler 500. Το οποίο πετυχαίνει να σαρώσει σε μερικούς πολύ
              Στα χρόνια που ακολούθησαν κατάκτησε εθνικούς, ευρωπαϊκούς και   κρίσιμους τομείς.
              παγκόσμιους τίτλους στο Enduro, το Motocross και το Trial, γνώρισε   Ξεκινάμε παράδοξα με αναφορά στο βάρος. Κάτι η τεχνολογία, κάτι
              εποχές δόξας, έχτιζε πάνω σε στέρεο έδαφος. Κομβικό σημείο ήταν        οι προδιαγραφές Euro4, έχουν φορτώσει
              η σχεδίαση και κατασκευή δικών της κινητήρων, δίχρονων πάντα,            τις μοτοσυκλέτες με αρκετά παραπα-
              αποκτώντας αυτονομία και δυνατότητα εξέλιξης.                                  νίσια κιλά σε σχέση με «τα
              Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η εταιρεία αναβιώνει λίγο πάνω από τη                  παλιά τα χρόνια». Τα 170
              Βενετία για να γνωρίσει αναπάντεχη όψιμη επιτυχία. Το μεγαλύτερο              κιλά είναι πλέον «λίγα» ενώ τα
              της πρόβλημα στις ημέρες μας είναι ότι η παραγωγή δεν προλαβαίνει            200 είναι αποδεκτά, ακόμη κι αν
              τη ζήτηση...                                                                  μιλάμε για μοτοσυκλέτα λιτή,
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33