Page 44 - TRACTION 113
P. 44
γιατρε μου... απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ ΝΕΟ Φυλλάδιο
Ο Λεονάρντο
κάτι ήξερε Προσφορών ΙΟΥΝΙΟΥ
στα πρατήρια Shell
Η υπέροχη περίοδος της σύγχρονης ιστορίας κατά την οποία δεν
υπήρχε κανένα όριο στον πειραματισμό με τις εναλλακτικές μεθό-
δους αυτοκίνησης δυστυχώς δεν θα επιστρέψει ποτέ. Και μολο-
νότι πάντα προτείνονται τολμηρές σχεδιαστικές προτάσεις εν είδει
concept car, πολύ δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να συναγωνι-
στεί σε πρωτοτυπία τον δόκτορα J.A. Purves. πρόκειται για τον
Βρετανό εφευρέτη του Dynasphere, αυτής της ρόδας που ήταν η
ίδια ολόκληρη ένα όχημα. Και μάλιστα ηλεκτροκίνητο. Και μάλι-
στα στην αρχή της δεκαετίας του 1930.
το όραμα του δρος Purves και του υιού του, με τη βοήθεια του
οποίου κατασκεύασε το ένα και μοναδικό Dynasphere, ήταν όπως
έπρεπε, μεγαλεπήβολο: ο Purves έβλεπε μακριά στο μέλλον τις
ρόδες του να κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη και όχι μόνο στην
απλούστερη, τη μονοθέσια εκδοχή τους. Στα σχέδιά του υπήρχε
ακόμη και ένα οκταθέσιο Dynasphere, κάτι σαν μίνι βαν για επιβά-
τες που θα έπρεπε να έχουν αυξημένη αντοχή στον ίλιγγο.
το Dynasphere όντως γεννήθηκε μέσα από τα σημειωματάρια
του Λεονάρντο ντα Βίντσι, καθώς ο μέγιστος πανεπιστήμονας είχε
απεικονίσει πρόχειρα την ιδέα της κυλιόμενης ρόδας-μεταφορικού
μέσου σε ιδιόχειρο σκίτσο.
ο Purves, αιώνες αργότερα, δικαίωσε τον ντα Βίντσι, προσαρμό-
ζοντας ένα μικρό μοτέρ στο κάθισμα του οδηγού και όλο αυτό στις
στρογγυλές ράγες της ρόδας. το αποτέλεσμα ήταν ένα μονοθέσιο
όχημα που δεν έστριβε και δεν φρέναρε – αλλά έκανε τρομερή
εντύπωση. Σαν τη ρόδα ενός λούνα παρκ.
Σίγουρα κατί παραπανω απο τον
εφευρετη του Dynasphere θα πρεπεί
να γνωρίζε ο Λεοναρντο ντα ΒίντΣί.
γί’ αυτο καί αφηΣε τη μαγίκη ροδα
μονο Σαν μία τρεΛη ίδεα αναμεΣα
Στα ΣκίτΣα του
Το eShop που σε ανταμείβει