Page 13 - TRACTION 114
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: WEB


              κάθε χρόνο, όπως κι αν έχει. Άρα η στάση του οδηγού και η αντιµε-  σηµαντικότερα βήµατα για την ασφαλή µετακίνηση µε τη µοτοσυκλέ-
              τώπιση θα πρέπει να περιλαµβάνονται στο οπλοστάσιο των γνώσεών   τα. Ας δούµε τώρα πώς µπορούµε να την κάνουµε και πιο ευχάριστη.
              του.                                              Ένα µέρος του σώµατος που µένει µόνιµα εκτεθειµένο είναι ο λαιµός
              Οι πρώτες επιπτώσεις στον άνθρωπο είναι η έντονη εφίδρωση. Μαζί   του οδηγού. Το µπουφάν σταµατά χαµηλότερα και το κράνος ξεκινά
              µε το νερό του ιδρώτα, αποβάλλονται και πλήθος άλλες ουσίες   ψηλότερα. Σε αυτό το µέρος ο καυτός αέρας κάνει αισθητή την πα-
              σηµαντικές για τη λειτουργία του οργανισµού. Το κυριότερο όµως   ρουσία του ενόσω κινούµαστε, ενώ αποτελεί ιδανικό πεδίο δράσης
              παραµένει το νερό ως όγκος και ποσοστό του βάρους του ανθρώπου.  για έντοµα, µε κεντρί ή χωρίς.
              Το πρώτο και σηµαντικότερο που πρέπει να απασχολεί τον µοτοσυ-  Η λύση έρχεται εντυπωσιακά απλή µε τα γνωστά buff ή ένα απλό
              κλετιστή είναι η αναπλήρωση υγρών µε την κατανάλωση νερού και,   µαντήλι τύπου µπαντάνας. Το buff – ένας απλός σωλήνας από
              ιδανικά, ισοτονικών. Θα πρέπει να γνωρίζουµε ότι το αίσθηµα της   βαµβακερό ύφασµα – καλύπτει τον λαιµό προστατεύοντας από όλα
              δίψας και µόνο αποτελεί ένδειξη ότι έχει µειωθεί ο όγκος των υγρών   τα παραπάνω και αν είναι βρεγµένο κάνει θαύµατα στην αίσθηση
              του σώµατος κατά 2%, κατά ένα λίτρο από τα 50 περίπου του σώ-  δροσιάς αλλά και διατήρησης της εγρήγορσης του οδηγού.
              µατος. Στα δύο λίτρα έχουν ήδη αρχίσει να εκδηλώνονται τα πρώτα   Αν µουσκέψετε το buff και µετά το φορέσετε στον λαιµό, η αίσθηση
              σηµάδια της αφυδάτωσης που αυξάνονται εκθετικά και το πρώτο   δροσιάς είναι άµεση και µε διάρκεια. Θα παρατηρήσετε ότι ύστερα
              όργανο που επηρεάζεται είναι... ο εγκέφαλος! Ο ίδιος ακριβώς που   από 20’ ή µισή ώρα το πολύ το buff είναι εντελώς στεγνό. Μόλις
              οδηγεί και τη µοτοσυκλέτα µας.                    συµβεί αυτό, ξέρετε την ποσότητα υγρών που θα είχε εξατµιστεί από
              Η έννοια της θερµοπληξίας είναι αρκετά προχωρηµένη κατάσταση,   τον ιδρώτα σας µόνο από την περιοχή του λαιµού. Οπότε καλό είναι
              διόλου απίθανη όµως σε συνθήκες καύσωνα για έναν µοτοσυκλε-  να το διατηρείτε πάντα υγρό. Σε ακραίες καταστάσεις µπορείτε να
              τιστή. Αρκούν δύο λεπτά έκθεσης στους 50ο C για να δηµιουργηθεί   ρίξετε νερό και µέσα στο κράνος. Κατά την κίνηση, ο εξαερισµός θα
              έγκαυµα στο δέρµα και η θερµοπληξία είναι πια κοντά. Οι ενδείξεις   δηµιουργήσει εξάτµιση και σηµαντικό αίσθηµα δροσιάς.
              της είναι ζάλη, πονοκέφαλος, ναυτία, αποπροσανατολισµός, κράµπες,   Τα δεδοµένα αλλάζουν και για τη µοτοσυκλέτα στον καύσωνα. Για
              υποτονικότητα και άλλα συµπτώµατα που κάνουν την οδήγηση   τον κινητήρα το σηµαντικότερο µέληµά µας είναι να έχει επαρκή όγκο
              απαγορευτική και επικίνδυνη.                      υγρών – λάδια στον κινητήρα, ψυκτικό – άρα ελέγχουµε τις στάθµες
              Η σωστή τακτική είναι να πίνουµε νερά προτού νιώσουµε το αίσθηµα   και συµπληρώνουµε ή, ιδανικά, αντικαθιστούµε.
              της δίψας. Σε κάθε στάση και ευκαιρία, ενώ η σύνδεση µε παγούρι   Σε κάθε φανάρι αναµονής καλό είναι να σβήνουµε τον κινητήρα
              σακίδιο τύπου Camelback, αποτελεί την ιδανική λύση. Ειδικά όταν η   ώστε να µην ζεσταίνεται χωρίς να υπάρχει διαδικασία ψύξης µε
              αυτονοµία της µοτοσυκλέτας αυξάνει τον χρόνο µεταξύ δυο στάσεων   τη ροή του αέρα. Θα παρατηρήσετε ότι κατά την αναµονή ανάβει
              για ανεφοδιασµό.                                  συνήθως το βεντιλατέρ.
              Το θέµα είναι όχι να σταµατήσουµε την εφίδρωση αλλά να έχουµε   Σε κάθε περίπτωση οι ιδιαίτερες συνθήκες που διαµορφώνει ο
              υγρά να χάνουµε. Με την εφίδρωση το σώµα ψύχεται και αντιµετω-  καύσωνας επηρεάζουν περισσότερο τον άνθρωπο και λιγότερο τον
              πίζει τα προβλήµατα της υπερθέρµανσης, άρα είναι σηµαντική. Τα   κινητήρα ή τη µοτοσυκλέτα. Άρα ο οδηγός είναι αυτός που πρέπει να
              ρούχα που θα φοράµε κάνουν τη διαφορά.            φροντίσει τον εαυτό του και τον συνεπιβάτη, χωρίς παρεκκλίσεις από
              Ιδρώνουµε περισσότερο όταν το δέρµα είναι ακάλυπτο, εκτεθειµέ-  τους δύο σηµαντικότερους κανόνες: ∆ιαρκής πρόσληψη υγρών και
              νο στον καυτό αέρα και στην ηλιακή ακτινοβολία. Οι περιοχές του   κανένα σηµείο του σώµατος σε άµεση έκθεση µε το περιβάλλον...
              δέρµατος που εκτίθενται στον ήλιο είναι πολύ πιο δύσκολο έως και
              αδύνατο να κατεβάσουν θερµοκρασία.
              Η αγορά πλέον διαθέτει ρουχισµό µε εξαερισµό και διάτρητα
              προστατευτικά που αφήνουν τον αέρα να περνά. ∆ιάτρητα µπουφάν
              και παντελόνια που προσφέρουν πλήρη προστασία αλλά αφήνουν
              τον αέρα και την εξάτµιση του ιδρώτα να κυκλοφορούν. Ένα σετ ολό-
              σωµων ισοθερµικών βελτιώνει ακόµη περισσότερο την κατάσταση,
              δηµιουργώντας ένα στρώµα αέρα που λειτουργεί σαν µόνωση.
              Αν κάποιο µέλος του σώµατος χρειάζεται προστασία από τον ήλιο,
              τον καυτό αέρα αλλά και τα ιπτάµενα είδη, έντοµα και σκόνη, είναι το
              κεφάλι του οδηγού. Το κράνος πρέπει να είναι κλειστό, να διαθέτει αε-
              ραγωγούς – για τους ίδιους λόγους µε τα ρούχα – και ιδανικά να έχει
              την όλο και περισσότερο διαδεδοµένη δεύτερη σκούρα εσωτερική
              ζελατίνα που ο οδηγός µπορεί να χρησιµοποιεί όταν η έντονη αντηλιά
              το επιβάλλει. Ωστόσο η κεντρική ζελατίνα πρέπει να είναι διαφανής ή
              έστω πολύ ελαφρά φιµέ και όχι σκούρα.
              Με τον οδηγό πλήρως καλυµµένο και πλήρη υγρών έχουµε κάνει τα



                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18